همه چیزهایی که یک مادر باید بداند

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
همه چیزهایی که یک مادر باید بداند (nbookcity.com)

دانلود کتاب همه چیزهایی که یک مادر باید بداند

مادر که اکنون به فردی چندکاره تبدیل شده، بچه ها را حمام می کند، خانه را جارو می زند، بدون اینکه آرایشش به هم بریزد، آشپزی می کند و با لبخندی محبت آمیز کسل کننده ترین روزها را شاد و روشن می کند. هر مادری منحصر به فرد است. کتاب همه چیزهایی که یک مادر باید بداند راهنمای آموزشی نیست، بلکه مجموعه ای است از حکایاتی صمیمانه، نشاط بخش و سرگرم کننده از زنان دست اندرکار وظیفه ی مادری، از جمله «شوخیهای بانمک» – شوخی هایی که ثابت می کنند مادران هر جایی که هستند، می توانند علی رغم جار وجنجالی که در اطرافشان جریان دارد، حس شوخ طبعی شان را حفظ کنند.

خلاصه کتاب

هر مادری از نظر فرزندش مرکز دنیاست. او همان کسی است که وقتی کودک با دوستش قهر می کند، زانویش را زخم می کند یا به آغوشی گرم نیاز دارد، به سویش می دود. همیشه آماده است که وقتی فرزندش گرسنه است، چیزی برای خوردن به او بدهد، وقتی خسته است او را بخواباند، و وقتی غمگین است اشک هایش را پاک کند. به خودتان استراحتی بدهید، سزاوارش هستید، و در تجارب واقعی مادرانه، از دوران بارداری تا مادر بزرگ شدن، کندوکاو کنید، چون درعین حال که هیچ دو مادری شبیه هم نیستند، در همه ی اینها مشترک اند.

هر مادر وظیفه ی مادری خود را با مجموعه ی خاص خود از آزمون هایی که در معرضشان قرار می گیرد، سرخوردگی ها، شادی ها و خندهها، تجربه می کند. ولی برخی احساسات، معضلات، و لحظات دلگرم کننده ی مادر بودن بین همه ی مادران مشترک اند و ارزش در میان گذاشتن دارند.

بخشی از متن کتاب

  1. از سلامت روانتان محافظت کنید! هرقدر هم که فرزندتان التماس کرد که برایش طبل یا وسیله ی تغییر صدای الکترونیکی بخرید، در مقابل وسوسه ی گوش کردن به حرفش مقاومت کنید.
  2. ریخت و پاش را به حداقل برسانید. فکر خریدن یک کیت تهیه ی کارت های اکلیلی یا ساخت گوشواره عالی است، ولی شادی مشاهده ی خلاقیت فرزندتان همزمان با ریختن چسب ها و اکلیلها روی فرش جديدتان از بین می رود.
  3. به فضای خانه فکر کنید. بعضی از اسباب بازی های عظیم پلاستیکی که در حراج به چشمتان می خورد، درنهایت باعث می شوند خانه ی خود را عوض کنید. اول مطمئن شوید جا دارید، بعد آنها را بخرید.
  4. آماده باشید. همیشه چند باتری در اندازه های مختلف در خانه داشته باشید، به خصوص در روزهای عید که مغازه ها بسته اند. در غیر این صورت، حسن نیت بچه ها نسبت به همه، و به خصوص والدینشان، از بین می رود.
  5. ناخن خشک باشید. وقتی بچه هستند خودتان را برایشان نکشید. بیایید روراست باشیم: بچه ی دوساله ی شما نمی داند چقدر برای خریدن یک اسباب بازی پول داده اید و هرقدر هم گران قیمت باشد، بعد از مدتی آن را به کناری می اندازد. پولتان را برای زمانی نگه دارید که آنقدر بزرگ شده اند که بتوانند حسابی پوستتان را بکنند!

نقد کتاب همه چیزهایی که یک مادر باید بداند

شما در نظر فرزندتان هميشه بهترين مادر دنيا هستيد. پايبندي به اين عنوان كار دشواري است، ولي كتاب همه چیزهایی که یک مادر باید بداند بار اين مشكل را براي شما سبك‌تر كرده است. با خواندن ماجراها، حكايات، نقل قول‌ها و شوخي‌ها و كنايه‌هاي زناني كه با دردسرها و معضلات مادر بودن مواجه شده‌اند و لذات مادربودن را نقل مي‌كنند، بدون شك لبخند بر روي لبان‌تان خواهد نشست. بياييد روراست باشيم، حتي بهترين مادر دنيا هم گاهي به كمك نياز دارد!

تعداد بازدید: 194 بار

%D9%87%D9%85%D9%87%20%DA%86%DB%8C%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: همه چیزهایی که یک مادر باید بداند

مادران و مادری؛ نقل قول ها و حکایاتی ارزشمند برای مادران

نویسنده: هتر جیمز

مترجم: مریم تقدیسی

تعداد صفحات کتاب: 192 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این اثر، مجموعه ی نامه های ساعدی به طاهره کوزه گرانی -دختری ترک‌تبار- است که به صورت یک کتاب به انتشار رسیده است. این نمایش نامه نویس و پزشک ایرانی که از جایگاه رفیعی در میان نویسندگان برخوردار است، در این نامه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1509
کتاب حاضر بر پایه جدیدترین دانش میکروآناتومی و فیزیولوژی آناتومی درباره اهمیت آب برای سلامت و بهزیستی نوشته شده است.پوکی استخوان، کمر درد، نقرس، کرنوری، قلب و … از بیماری‌های پرداخته شده در کتاب هستند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 7914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *