قصه ما به سر رسید

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
قصه ما به سر رسید (nbookcity.com)

دانلود کتاب قصه ما به سر رسید

در هر یک از داستان‌های مجموعه قصه ما به سر رسید، نویسنده تصویری هجوآمیز از شیوه تفکر و زندگی گروه‌های مختلف سنتی عرضه می‌کند. مصیبت شعر دیمی، ملای شاعر، خیاط شاعر و حامی شاعر نمونه‌ای از داستان‌های این مجموعه هستند که با نگاهی به تفکر و زندگی جامعه سنتی ایران به رشته تحریر در آمده‌اند. در انتهای کتاب زندگی، احوال و آثار محمد علی جمالزاده به قلم ایرج افشار نیز فهرست اهم مقالات جمال زاده در زمینه تحقیقات ایرانی و چند نوشته کوتاه دیگر به چاپ رسیده است.

چکیده کتاب

کتاب قصه ما به سر رسید مجموعه ای از داستان‌ های کوتاه و چند ترجمه از نویسنده توانای ایرانی، محمد علی جمالزاده است که چاپ نخست آن در سال 1978 میلادی منتشر شده است. عناوین داستانهای این کتاب عبارتند از: «شیران روبه مزاج»، «خاک حاصلخیز»، «ماجرای دهشتناک کلمه (که)»، «صیغه و عقدی» و «بارگاه شاهانه».

داستان «شیران روبه مزاج» دارای چهار بخش با عناوین «رحمت و همت و برکت»، «مدینه فاضله: سانخوار و مردمش»، «ماتمکده آز و نیاز» و «پایان کار و سرنوشت» است. داستان «خاک حاصلخیز» نیز از پنج بخش با عناوین «مصیبت شعر دیمی»، «ملای شاعر»، «خیاط شاعر»، «حمامی شاعر» و «درددل و مناجات» تشکیل شده است. داستان «ماجرای دهشتناک کلمه (که)» داری دو بخش «شکایت و تسلیم» و «قیل و قال مدرسه» و داستان «بارگاه شاهانه» نیز دارای سه بخش با عناوین «مقدمات جشن»، «بارگاه سلطانی» و «آنچه برگشت ندارد» است.

بخشی از متن کتاب

می گویند دوستی انواع و اقسام بسار دارد ولی دو نوع دوستی وجود دارد که جوهرش از دوستی های دیگر بیشتر و پایدارتر است . یکی دوستی های دوره کودکی و نوباوگی و دیگری دوستی های دوره جنگ یعنی دوستی سربازان جوانی که در میدان جنگ با هم آشنا و دوست شده با دشمن شانه به شانه جنگیده اند و در مصائب جنگ شریک بوده و مددکار و پشت و پناه یکدیگر بوده اند .

معرفی محمدعلی جمالزاده

سید محمدعلی جمالزاده (۲۳ دی ۱۲۷۰ در اصفهان ۱۷ آبان ۱۳۷۶ در ژنو) نویسنده و مترجم معاصرایرانی است. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی می‌دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان‌های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.داستان‌های وی انتقادی (از وضع زمانه)، ساده، طنزآمیز و آکنده از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه است.وی در سال ۱۳۷۶ در ۱۰۵ سالگی در یک آسایشگاه سالمندان در ژنو، سوئیس درگذشت.

محمدعلی جمالزاده را همراه با صادق هدایت و بزرگ علوی سه بنیانگذار اصلی ادبیات داستانی معاصر فارسی می‌دانند. داستان کوتاه «فارسی شکر است» را که در کتاب یکی بود یکی نبود او چاپ شده‌است، عموماً به عنوان نخستین داستان کوتاه فارسی به شیوهٔ غربی می‌شمارند. این داستان پس از هزار سال از نثرنویسی فارسی نقطه عطفی برای آن به شمار می‌رفت. به علاوه، مقدمهٔ جمال‌زاده بر کتابیکی بود یکی نبود سند ادبی مهم و در واقع بیانیه نثر معاصر فارسی است. در این مقدمه جمال‌زاده مؤاکداً بیان می‌کند که کاربرد ادبیات مدرن نخست بازتاب فرهنگ عامه و سپس انعکاس مسائل و واقعیت‌های اجتماعی است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. یکی بود یکی نبود
  2. دنیای درون
  3. 17 چاشنی هندی
  4. پزشکی در ایران باستان ۲
  5. سر و ته یه کرباس

تعداد بازدید: 1,285 بار

Mohammad Ali%20Jamalzadeh%20 %D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87 3

عنوان کتاب: قصه ما به سر رسید

مجموعه داستان های کوتاه و زندگینامه

نویسنده: محمدعلی جمالزاده

تعداد صفحات کتاب: 423 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

داستان فارسی شکر است مربوط به چهار نفر ایرانی است که به علت نامعلومی توسط ماموران گمرک انزلی بازداشت شده اند و در بازداشتگاه با هم برخورد می کنند؛ یکی از آنها دهاتی ساده دلی به نام رمضان است که به دنبال علت زندانی شدن خود است و این علت را می خواهد از هم سلولی...
بروزرسانی: 1 ماه قبل
تعداد بازدید: 6576
در کتاب آقای واقعا هیچکس ماجرای مردی را می‌خوانیم که به ظاهر خوشبخت است و همسر و فرزندش را دوست دارد، او کارش را ترک می‌کند تا کسب و کار خودش را داشته باشد و کم‌کم موفق می‌شود اما همه چیز به هم می‌ریزد و او ناگهان مشکلات بزرگی سر راه خود می‌بیند و کم‌کم در مسیر نابودی...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 182

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *