ویتامین در سالمندان

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
ویتامین در سالمندان (nbookcity.com)

دانلود کتاب ویتامین در سالمندان

رضا پور دست گردان نویسنده خوب کشورمان این بار کتاب خود را با عنوان ویتامین در سالمندان منتشر کرده است.

توجه به تغذیه در دوران سالمندی به دلیل تغییر نیازهای تغذیه‌ای بدن از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای داشتن برنامه غذایی مناسب باید ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز سالمندان را بشناسیم.

در دوره سالمندی، افراد با کمبودهای ویتامین بسیاری مواجه‌اند که ضرورت دارد برای مصرف آنها از این کمبودها آگاه باشند. مصرف مایعات در سالمندان باید به مقدار کافی باشد.

زیرا نشانه های کمبود آب در بسیاری از سالمندان ممکن است به صورت خشکی لب ها، گود افتادن چشم ها، تب، یبوست، کاهش حجم ادرار و تهوع باشد. این مسأله در مورد سالمندانی که در مناطق گرم زندگی می کنند، بیشتر شایع است.

بخشی از متن کتاب

یکی از مهم ترین عوامل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از پیری زودرس پوست و داشتن سیستم بینایی سالم است. با این حال هنوز تمام فواید و مضرات ویتامین ای مشخص نیست.

مهم ترین مواد غذایی حاوی ویتامین E: دانه آفتابگردان – روغن زیتون – بادام – فندق – بادام زمینی – انبه – آووکادو – بروکلی

تنظیم کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی

کلسترول یک ماده طبیعی در بدن است که توسط کبد ساخته می شود و برای عملکرد صحیح سلول ها ، عصب ها و هورمون های بدن اهمیت دارد. زمانی که سطح کلسترول بدن در وضعیت طبیعی باشد، سلول ها، عصب ها و هورمون ها متعادل و طبیعی هستند.

اما زمانی که کلسترول با اکسیژن ترکیب و اکسید می شود ، وضعیت خطرناکی پیش خواهد آمد. رادیکال های آزاد با سلول های سالم بدن مبارزه و آن ها را تجزیه می کنند. این مولکول ها با ازدیاد و اکسید شدن آسیب های جدی و شدیدی به بدن وارد می کنند. این مسأله می تواند علاوه بر بیماری های قلبی به سرطان هم منجر شود.

کتاب ویتامین در سالمندان را نویسنده آن به شهر کتاب اهدا کرده اند.

ویتامین در سالمندان

عنوان کتاب: ویتامین در سالمندان

تالیف: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 54 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 881 کیلوبایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

و« یاد کن » آنگاه که جایگاه دادیم به ابراهیم مکان خانه « کعبه » را « به او وحی کردیم » که چیزی‌را با من شریک مگیر ، و خانه مرا برای طواف کنندگان و « بنماز » ایستادگان و رکوع کنندگان و سجده گذاران پاکیزه کن
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 711
گام های طلایی موفقیت برگرفته ازکتاب عادت‌های میلیون دلاری اثر برایان تریسی است.چرا بعضی‌ها مثبت و سازنده می‌اندیشند و افکار موفق گرا دارند و حال آنکه بعضی دیگر منفی می‌اندیشند و افکار بدبینانه دارند که ناگزیر به شکست و ناکامی منتهی می‌گردد؟
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 2228

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *