آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم

آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم

کتاب آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم تالیف زینب اشعری است که زیرنظر دکتر زهرا جهانگرد نوشته شده است.

سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در میان زنان و دومین علت مرگ ناشی از سرطان است. در دهه‌های اخیر، تحقیقات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری، توان مقابله انسان را با تاخت و تاز این نوع از سرطان به طور چشمگیری ارتقاء داده است.

خلاصه کتاب

کسی علت دقیق سرطان پستان را نمی داند. پزشک‌‌‌‌‌‌‌ها هم معمولاً نمی توانند توضیح دهند که چرا زنی به سرطان پستان مبتلا می شود و زن دیگری نمی شود. آنها فقط می دانند که ضربه خوردن، کبود شدن، یا لمس پستان باعث بروز سرطان پستان نمی شود، و دیگر اینکه سرطان پستان مُـسری نیست یعنی کسی از کسی سرطان پستان نمی گیرد. بنابر تحقیقات، احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنانی که بعضی عوامل خطرزا را دارند، بیش‌تر از زنان دیگر است. عامل خطرزا به چیزی می گویند که احتمال بروز یک بیماری را بالا ببرد.

بافت پستان گاه متراکم و یا پرچربی است. زنان مسن تری که ماموگرام آنها تراکم بیش تری را نشان دهد، در معرض خطر بیش تری هستند. اضافه وزن یا چاقی مفرط پس از یائسگی، کم تحرکی و مصرف الکل از دیگر عوامل خطرزا می باشند. مطالعه در مورد سایر عوامل خطرزا ادامه دارد. محققان در حال مطالعة تأثیرات برنامۀ غذایی، فعالیت بدنی، و ژنتیک بر احتمال خطر سرطان پستان هستند. آنها همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که مواد به‌ خصوصی که در محیط وجود دارند احتمال بروز سرطان پستان را بیش‌تر می‌‌‌‌‌‌‌کنند یا خیر.

بسیاری از عوامل خطرزا اجتناب پذیر هستند و بعضی مانند سابقۀ خانوادگی اجتناب ناپذیرند. زن‌‌‌‌‌‌‌ها بهتر است حتی‌المقدور با پرهیز از عوامل خطرزای شناخته شده، از خود محافظت کنند. لازم به ذکر است که بیش‌تر زنانی که عوامل خطرزای شناخته شده دارند به سرطان پستان مبتلا نمی‌‌‌‌‌‌‌شوند. درواقع، به‌جز بالا رفتن سن، بیش تر زنانِ مبتلا به سرطان پستان هیچ عامل خطرزای مشخصی ندارند. اگر فکر می‌کنید در معرض خطر ابتلا هستید، بهتر است در مورد نگرانی خود با پزشک‌‌‌‌‌‌‌ مشورت کنید. شاید راه‌‌‌‌‌‌‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به شما ارائه دهد و یک جدول زمانی معاینات دوره‌‌‌‌‌‌‌ای را برایتان تنظیم کند.

بخشی از متن کتاب

از روش های مختلفی برای تشخیص قطعی سرطان پستان استفاده می شود. تا حدود ۹۰ درصد از توده های موجود در پستان خوش خیم هستند (یعنی سرطانی نیستند)، ولی در صورت وجود توده باید سونوگرافی، ماموگرافی و گاهی بیوپسی (نمونه برداری انجام شود تا بطور قطعی مشخص شود که توده ها بدخیم یا سرطانی نیستند. بسیاری از توده های خوش خیم در طول سیکل ماهانه تغییر سایز می دهند، بنابراین ممکن است پزشک یک توده یا جرم را از نظر کوچک شدن، بزرگ شدن و یا ناپدید شدن در طول یک سیکل مورد ارزیابی قرار دهد.

وقتی با لمس متوجه وجود یک توده در پستان خود می شوید، و یا زمانی که طی ماموگرافی غربالگری مورد مشکوکی دیده می شود، معمولا پزشک دستور انجام یک ماموگرافی تشخیصی را میدهد. این نوع از ماموگرافی نشان میدهد که آیا توده خوش خیم است یا بررسی های بیشتری باید انجام شود. به طور کلی روش هایی که برای تشخیص استفاده می شوند عبارتند از:

١- سونوگرافی وقتی یک مورد غیرطیعی در یک ماموگرافی تشخیصی دیده میشود، می توان با انجام سونوگرافی وجود توده را قطعی کرد. همچنین سونوگرافی نشان میدهد که این توده حاوی مایع است یا یک توده توپر است. کیست های حاوی مایع تقریبا همیشه خوش خیم هستند. اما در مورد توده های توپر باید بیوپسی انجام شود تا مشخص شود سرطانی هستند یا خیر. علاوه بر موارد ذکر شده، از تصویر سونوگرافی به عنوان راهنما برای…

نقد کتاب آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم

گرچه سرطان پستان به طور معمول هیچ نشانه‌ای در مراحل اولیه ایجاد نمی کند، ولی کشف به موقع می تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه را از قربانی به نجات‌ یافته تغییر بدهد. در جوامعی که زنان معاینات شخصی ماهیانه‌ی سینه‌ها را جدی می گیرند و در مواجهه با علائم وقت را برای ملاقات با پزشک هدر نمی دهند سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده می شود که این موضوع کار درمان را آسان‌تر می کند.

خواندن کتاب آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم به همه خانم های محترم توصیه می شود چرا که با ارنقای دانش خود در مورد این سرطان در گام اول: با ماهیت واقعی این بیماری آشنا می شوید و در گام بعدی در صورت بروز هرگونه علائمی خودتان می توانید تشخیص دهید.

تعداد بازدید: 185 بار

%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86%20%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: آنچه باید در مورد سرطان پستان بدانیم

نویسنده: زینب اشعری

زیر نظر دکتر زهرا جهانگرد رفسنجانی

تعداد صفحات کتاب: 33 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

برای وارد شدن به یک کلوپ شبانه باید چه کار کرد؟ در کنار در اول در صف طولانی ساعت‌ها منتظر بایستید تا بالاخره نوبتتان برسد. به در دوم که برای میلیاردهاست سری بزنید و احتمالا فقط اگر میلیادر باشید می‌توانید داخل شوید...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 324
این کتاب سراغ چیزهایی که می دانیم نمی رود، سراغ ندانستن های ما می رود. هرگاه دانشمندان نیاز به توصیف چیز عجیب جدیدی که کشف یا تصور کرده اند داشته باشند، یا کلمه جدیدی ایجاد می کنند یا از کلمات موجود که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 539

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *