تهوع و استفراغ در مبتلایان سرطان

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
تهوع و استفراغ در مبتلایان به سرطان (nbookcity.com)

دانلود کتاب تهوع و استفراغ در مبتلایان به سرطان 

بدون شک تهوع و استفراغ در مبتلایان سرطان یکی از مهم ترین نگرانی های مبتلایان به سرطان محسوب می شود. خصوصا با شروع شیمی درمانی . روز اولی که بیمار به کلینیک شیمی درمانی مراجعه می کند، بیشتر نگران ریزش مو است.

اما به زودی آگاه می شود، تهوع و استفراغ عارضه ای جدی تر است . خوشبختانه امروزه با ورود نسل جدید داروهای ضد تهوع (تزریقی، خوراکی و پچ پوستی) به میزان زیادی از این ترس کاسته شده است. اما همواره درجاتی از تهوع طی روزهای اول بعد از شیمی درمانی وجود دارد که البته قابل تحمل و خفیف خواهد بود. در کنترل تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی ، ۲ دسته فعالیت مکمل هم هستند:

  • اقداماتی که پزشک و کادر درمان انجام می دهند.
  • اقداماتی که بیمار و همراهانش انجام می دهند.

به همین دلیل این کتابچه را طوری تدوین کردم که بتواند مورد استفاده هر ۲ گروه قرار بگیرد و البته در این تلفیق ۲ مبحث تخصصی و عمومی با هم منظوری نهفته است …

بخشی از متن کتاب

اقدامات قبل از شیمی درمانی: ۱- مایعات کافی بنوشید از عصر روز قبل از شیمی درمانی مصرف مایعات ساده و سالم را آغاز کنید. آب میوه تازه، دمنوش های طبیعی (به ویژه زنجبیل و بابونه) آب ساده و چای کمرنگ مفید هستند. 

حداقل تا زمان خواب ۶ لیوان مایعات بنوشید. البته به شرطی که پزشک معالجتان منع نکرده باشد. ۲- شام سبک میل کنید. ۳- قبل از خواب دوش بگیرید. ۴- صبحانه سبک و ساده میل کنید. ۵- لباس راحت و گشاد بپوشید. ۶- چه چیزهایی همراهتان باشد؟

کتاب رایگان تهوع و استفراغ در مبتلایان سرطان را کاربر به وبسایت شهرکتاب اهدا نموده اند. (در صفحه آخر کتاب به رایگان بودن کتاب اشاره شده)

عنوان کتاب: تهوع و استفراغ در مبتلایان به سرطان - رضا پوردست گردان

عنوان کتاب: تهوع و استفراغ در مبتلایان به سرطان

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 51 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب مواد غذایی مفید در ترمیم زخم یکی دیگر از آثار گردآوری شده توسط رضا پوردست گردان عزیز می باشد که شما را انواع زخم و روش های درمان و ترمیم آن آشنا می سازد. در این کتاب به صورت کامل و قدم به قدم به آثار زخم ها و روش های بهبود آنها پرداخته شده است.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 422
نیاز انسان برای بهتر شدن است که باعث به وجود آمدن وسایل گوناگون شده است . با نگاهی به این کتاب خواهید دید که چطور ۱۰ اختراع طول تاریخ ، بشر امروزی را به رفاهی که اکنون دارد رسانده است .
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 881

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *