داروها با عوارض گوارشی

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
داروها با عوارض گوارشی (nbookcity.com)

دانلود کتاب داروها با عوارض گوارشی 

کتاب داروها با عوارض گوارشی اثری تحقیقی از رضا پوردست گردان است.

مسلما سلامتی انسانها بیش از هر چیز برایشان مهم است. چه بسیارند کسانی که هنگام کسالت به سراغ داروها می روند و خودسرانه بدون دستور پزشک داروها را مصرف می کنند. 

حال آنکه اگر داروهای خریداری شده عوارض زیانبار شدیدی داشته باشد شخص مصرف کننده علاوه بر اینکه کسالتش رفع نمی شود بلکه ناخواسته بیشتر به خودش صدمه می زند.

بخشی از مقدمه کتاب

داروهای خوراکی به طرق مختلف روی سیستم گوارش تاثیر می گذارند . دارو های نسخه ای و داروهای بدون نسخه هر دو ، هر چند ایمن و موثر باشند، ممکن است اثرات مخربی روی برخی افراد داشته باشند . برخی از داروها اگر با هم مصرف شوند، ممکن است ایجاد تداخل دارویی و عوارض مخرب جانبی کنند.

و علاوه بر این، بسیار مهم است که پزشک شما پیش از تجویز داروی جدید، از آلرژی ها و حساسیت ها و همچنین از بیماری های دیگر شما مطلع باشد . برخی افراد در بلع قرص و کپسول دچار مشکل هستند یا این که گاهی داروها را بدون آب میل می کنند.

قرص ها و کپسول هایی که در مری گیر می کنند می توانند موجب تحریک پوشش داخلی مری شوند . این مسئله ممکن است موجب ایجاد زخم، خونریزی، سوراخ شدن و تنگی مجرای مری شوند. برخی داروها در فعالیت ماهیچه اسفنکتر تداخل ایجاد می کنند.

این ماهیچه بین مری و معده قرار گرفته و پس از بلع غذا، عامل عبور آن به سمت معده است. این مسئله می تواند احتمال ابتلا به رفلاکس یا برگشت محتویات اسیدی معده به مری را افزایش دهد.  یکی از شایع ترین عوامل محرک پوشش داخلی معده تحریک آن با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است…

داروها با عوارض گوارشی

عنوان کتاب: داروها با عوارض گوارشی

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 47 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.5 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

راوی داستان چهره پادشاهی را ترسیم می کند که مهمترین کارش از زمان تاجگذاری این بوده که بی حرکت بر روی تخت بنشیند. در قصر هر از گاهی صدای ارتعاشی می آید راوی حکایت می کند شاید قصر مملو از دشمن است...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 420
این نوشتار گشودن پنجره و چشم اندازی مختصر و فشرده بر عروج انسان در روند تکامل و جایگاه ذهن و اندیشه بشری در ساختار مدنیت و جامعه می باشد .
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 772

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *