پیش از آن‌که بمیرم

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
پیش از آن که بمیرم (nbookcity.com)

معرفی کتاب پیش از آن‌که بمیرم

کتاب پیش از آن‌که بمیرم، رمانی فانتزی نوشته ی لورن اولیور است که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد. اولیور با این رمان فوق العاده جذاب و پرفروش توانست نام خود را به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان داستان های ادبیات نوجوان مطرح کند. برای دختری محبوب در دبیرستان به نام سامانتا کینگستون، دوازدهم فوریه یا همان «روز کیوپید» باید روز یک مهمانی بزرگ باشد؛ روزی سرشار از لذت، گل های رز و البته مزایایی که بودن در رأس هرم اجتماعی، با خود به همراه می آورد. و همین طور هم هست…

تا این که سامانتا در حادثه ای دلخراش در همان شب جانش را از دست می دهد. با این وجود، او صبح روز بعد از خواب بیدار می شود. در حقیقت، سامانتا آخرین روز زندگی اش را هفت بار زندگی می کند تا این که درمی یابد به وجود آوردن حتی کوچکترین تغییرات، او را صاحب قدرتی ورای تصوراتش خواهد کرد.رمان پیش از آن‌که بمیرم با روایتی متفاوت و ماورایی به سرخوردگی‌ها، چالش‌های اجتماعی و دشواری‌های هویتی جوانان در جامعه امروز می‌پردازد.

چکیده ٰمان

پیش از آن‌که بمیرم رمانی از لورن اولیور، نویسنده موفق آمریکایی است. این رمان با روایتی متفاوت و ماورایی به سرخوردگی‌ها، چالش‌های اجتماعی و دشواری‌های هویتی جوانان در جامعه امروز می‌پردازد. این داستان درباره دختر نوجوانی است که به مدت یک هفته، آخرین روز زندگی‌اش را دوباره زندگی می‌کند. او برای اینکه بفهمد چرا این اتفاق برای او افتاده است و جلوی سرنوشتش را بگیرد، هر روز رفتار و کارهای کاملا متفاوتی را انجام می‌دهد. اما برخی از این کارها، چون با شخصیت او بسیار متفاوت است، موجب تعجب خانواده و دوستانش می‌شود. مهمترین کاری که او در این روزهای تکرارشونده انجام می‌دهد تلاش برای دوستی با دختر بیماری است که پیش از این در مدرسه با او رفتار خوبی نداشته‌است.

بخشی از متن کتاب

سامانتا در یکی روزهای ماه فوریه با زنگ تلفن از خواب بیدار می‌شود و به همراه دوستان صمیمی‌اش آلیسون، اِلودی و لیندزی راهی مدرسه می‌شود. او قرار است همان شب با دوست‌پسرش به یک مهمانی شبانه برود و از این‌رو هیجان‌زده و تا حدودی نگران و مضطرب است. سامانتا سر کلاس یک دسته گل رُز به همراه یک یادداشت دریافت می‌کند اما پس از مدتی متوجه می‌شود که از سوی یکی دیگر از پسرهای کلاس است…

این خیلی باعث تعجبمه که چقدر راحت همه چیز عوض می شه، چقدر آسونه که از همون مسیر همیشگی شروع کنی و از جای تازه ای سر در بیاری. فقط یه قدم اشتباه یه مکث، یه راه انحرافی کافیه تا عاقبت دوستای جدید پیدا کنین، یا یه اتفاق بد بیفته، یا رابطه تون به فنا بره. قبلا هرگز به ذهنم خطور نکرده بود؛ قبلا هرگز قادر به دیدنش نبودم. و این باعث می شه به طور ناخوشایندی حس کنم شاید همه این احتمالات در یک زمان وجود دارن، مثلا تو هر لحظه ای که زندگی می کنیم هزاران لایه ی دیگه زیر اون هست که متفاوت به نظر می رسه..

شاید برای شما فردایی باشه.شاید برای شما هزاران یا سه هزار یا ده هزار فردا وجود داشته باشه،اونقدر وقت که میتونین توش حموم کنین،دور و برش غلت بزنین،اجازه بدین مثل سکه از بین انگشتاتون سُر بخوره.اونقدر وقت که میتونین هدرش بدین. اما برای بعضی از ما فقط امروز وجود داره.و حقیقت اینه که واقعا هیچوقت نمیفهمین.

نقد و بررسی کتاب پیش از آن‌که بمیرم

کتاب پیش از آن‌که بمیرم بیش از آن چیزی که فکر کنید به شما تلنگر خواهد زد. جمله ای که بارها توی کتاب تکرار میشه اینه که اگه تو یه قسمت از دنیا پروانه ها پرواز کنن و بال هاشون رو به هم بزنن تو یه قسمت دیگه ی دنیا طوفان اتفاق میوفته و این یه پدیده ی علمی و واقعیه. از ویژگی های مهم این کتاب لحن روان و ساده ی نویسنده است. قسمتی از کتاب نیست که براتون نامفهوم و سنگین باشه.

کتاب پیش از آن‌که بمیرم حرف هاش رو در عین سادگی می زنه و فکر و برداشت رو به خودتون واگذار می کنه. در واقع از اون دست کتاب هاییه که یا ازش خوشتون نمیاد یا به شدت طرفدارش میشید و این به برداشت ذهنیتون از کلیت کتاب بستگی داره. کتاب پیش از آن که بمیرم کتابیه که میشه براش وقت گذاشت و عمیقا بهش فکر کرد و این در حالیه که کتاب یه زبان ساده و یه داستان تقریبا کلیشه ای داره و در ظاهر کتابی مناسب نوجوون هاست ولی خوندنش رو به هر کسی و در هر سنی پیشنهاد می کنم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,181 بار

Lauren%20Oliver%20 %D9%84%D9%88%D8%B1%D9%86%20%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: پیش از آن‌که بمیرم

نویسنده: لورن اولیور

مترجم: هما قناد

تعداد صفحات کتاب: 511 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 2 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35121
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *