کتاب جهان های موازی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جهان های موازی (nbookcity.com)

معرفی کتاب جهان های موازی

کتاب جهان های موازی به سه بخش کلی تقسیم‌بندی شده است. بخش اول: جهان، بخش دوم: جهان چندگانه و بخش سوم: فرار به فضا نام دارد. نویسنده در این کتاب استعداد شگرف خود را به خدمت گرفته تا به یکی از عجیب‌ترین و هیجان‌انگیزترین دستاوردهای احتمالی فیزیک مدرن بپردازد.

این‌که ممکن است جهان ما تنها جهانی در بین جهان‌های متعدد باشد؛ شاید بی‌نهایت جهان در شبکه‌ی گسترده‌ی کیهانی وجود داشته باشند که کل جهان ما فقط یکی از آن‌ها است. میچیو کاکو با استفاده‌ی استادانه از شوخ‌طبعی و تمثیل، صبورانه مخاطب را با نظریات متفاوت موجود در جهان‌های موازی آشنا می‌سازد؛ نظریاتی که همگی از مکانیک کوانتومی، کیهان‌شناسی و تئوری جدید  نشأت می‌گیرند.

چکیده کتاب

کتاب جهان های موازی ، سفري هيجان‌انگيز به درون جهان و فراتر از آن، به كمك يكي از بهترين نويسنده‌هاي علمي جهان. ميچيو كاكو نشان مي‌دهد كه ظاهر آشناي جهان فيزيكي، سرزمين عجايبي پر از شگفتي‌ها را پنهان مي‌سازد. ماده و انرژي تاريك، ابعاد مخفي فضا و حلقه‌هاي كوچك ريسمان‌هاي لرزان كه كيهان را مي‌سازند. به گفته كاكو، واقعيت جهان همان‌قدر حيرت‌انگيز است كه خارق‌العاده‌ترين داستان علمي تخيلي.

بشر بعد از گذر از مراحل پر پیچ و خم علم کیهان‌شناسی دغدغه‌ای تازه را در سر پروراند؛ دغدغه‌ی زمان و جهان‌های موازی. در کتاب «جهان‌های موازی» به سومین انقلابی که، کیهان‌شناسی را دست‌خوش تحول کرد پرداخته شده است. میچیو کاکو در کتاب جهان های موازی به جای تمرکز بر فضا و زمان، بر پیشرفت‌های این انقلاب جدید کیهان‌شناسی که بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از دورترین نقاط فضا گردآوری شده‌اند پرداخته است.

بخشی از متن کتاب

دنیای انسان در قلعه‌ بلند و دنیای تنها به دلیل جزئی‌ترین حوادث یعنی گلوله‌ی یک آدمکش، جدا می‌شوند. اما، این احتمال نیز وجود دارد که یک دنیای موازی بتواند به واسطه‌ی کوچک‌ترین حادثه‌ی ممکن، یعنی یک حادثه‌ی کوانتومی، مثل اثر یک پرتوی کیهانی، از دنیای ما جدا شده باشد. در یکی از قسمت‌های سریال تلویزیونی منطقه‌ی شفق، مردی از خواب بیدار می‌شود درحالی‌که همسرش او را نمی‌شناسد. همسر مرد بر سر او فریاد می‌کشد که خانه را ترک کند قبل از اینکه به پلیس تلفن بزند. مردی وقتی سرگردان در شهر پرسه می‌زند متوجه می‌شود که افرادی که عمری دوست او بوده‌اند هم نمی‌‌توانند او را بشناسند، والدین وی ادعا می‌کنند که هرگز قبلاً او را ندیده و اینکه اصلاً پسری نداشته‌اند. او بدون دوست، خانواده یا یک خانه، بی‌هدف در شهر می‌رفت، و سرانجام مثل یک انسان بی‌پناه روی نیمکتی در پارک به خواب رفت. وقتی روز بعد از خواب بیدار شد، خود را راحت در رختخواب کنار همسر خود یافت. اما، وقتی همسرش چرخید، مرد شوکه شد چون‌که دید آن زن همسر او نیست، بلکه یک زن غریبه است که وی قبلاً ندیده است.

نقد کتاب جهان های موازی

آیا جهان‌های موازی وجود دارند؟ آیا ممکن است در این جهان بی‌نهایت و شگرف، زمین دیگری نیز وجود داشته باشد؟ موجوداتی نظیر ما انسان‌ها وجود دارند؟ آن‌ها چطور زندگی می‌کنند؟ راه و روش آن‌ها برای حل مشکلات و مسائلشان چگونه است؟ سؤال‌های زیادی هستند که علاوه بر دانشمندان، افراد عادی نیز به آن‌ها فکر می‌کنند و در پی یافتن پاسخ مناسبی برای آن‌ها در کتاب‌ها و مقالات هستند. میچیو کاکو به دنبال پاسخ به سؤال‌های مهم بنیادین است و درباره‌ی اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد سخن می‌گوید. کتاب جهان‌های موازی ازجمله آثار اوست که به‌عنوان بهترین کتاب علمی انتخاب شد خارق‌العاده‌ترین دست آوردهای دنیای فیزیک مدرن را بررسی می‌کند و همچون سفری انسان را به فضا و دیگر دنیاها می‌برد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 6,315 بار

Michio%20Kaku%20 %D9%85%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%DA%A9%D9%88

عنوان کتاب: جهان های موازی 

نویسنده: میچیو کاکو

مترجمان: سارا ایزدیار و علی هادیان

تعداد صفحات کتاب: 449 صفحه

زبان کتاب: فارسی

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا معرفی کتاب بوده و برای خرید باید به نشر مازیار مراجعه کنید.

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 17 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *