کمدی انسانی بالزاک

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کمدی انسانی (nbookcity.com)

دانلود کتاب کمدی انسانی بالزاک

آثار انوره دوبالزاک آینه‌ای از جامعه فرانسه روزگار اوست. او افراد هر طبقه اجتماعی، از اشراف فرهیخته گرفته تا دهقانان عامی را در کمدی انسانی خود جای می‌دهد و جنبه‌های گوناگون شخصیتی آنان را در معرض نمایش می‌گذارد. بهره‌ گیری او از شگرد ایجاد پیوند میان شخصیت‌ها و تکرار حضور آنها در داستان‌های مختلف موجب می‌شود تا در گسترش روانشناسی شخصیت‌های منفرد توفیق یابد. کتاب کمدی انسانی اثری است از بالزاک نویسنده برجسته فرانسوی که در سبک عاشقانه منتشر شده است.

بالزاک به خاطر نوشتن کتاب کمدی انسانی آماج تهمت ها و افترا شد و برای مدتی او را تهدید به زندان کردند.برای نویسنده ای که زشتی های جامعه اشان را به رخ شان می کشید چنین تهدیدها و حرف هایی عجیب نبود و بالزاک در مقابل این تهمت ها و تهدیدها می گفت:صنعتگری که پیکر مرا با سنگ تراشیده مرا بزرگ نمی کند و زندان رفتن هم مرا کوچک نمی کند.

خلاصه کتاب

کمدی انسانی را می‌توان به  بررسی‌های اخلاقی و بررسی‌های فلسفی طبقه‌بندی کرد. داستان آن بر پایه عشق زنی به اطرافیانش است که بقیه را در سراب نگه می دارد. در کمدی انسانی، بالزاک با طرح پول به عنوان وسیله‌ی فشار به جامعه و پستی های بسیار دیگر، با طرح سوداگری‌ها و ورشکستگی‌ها و … بدبینی خود را بیان می‌نماید. کتاب داستان آداب و رسوم و خصلت‌های آدمی است که از خلال آن می‌توان اجتماع را از نظر باز ‌گذراند. بالزاک در این باره می‌گوید: «چنانکه جامعه‌ی فرانسه، تاریخ نگار باشد من منشی آنم».

در رمان کمدی انسانی آنتوانت دوشس بسيار زيبايي است كه بنا بر مصلحت خانوادگي با مردي نامدار ازدواج كرده اما زن و شوهر علاقه اي به هم ندارند و هر كدام به دنبال زندگي خود است . در اين شرايط آنتوانت سعي مي كند براي خود عشاقي فراهم كند با انها خوش باشد از اظهار عشقشان لذت ببرد اما خود دل نمي بندد و پا را از محدوده اي فراتر نمي نهد اما …

بخشی از متن کتاب

در بخشی از رمان کمدی انسانی میخوانیم: اینها همه برای عبرت سایرین است، بسیار خوب شماکه یک زن مقدس و مذهبی هستید و خود را پارسا و پاکدامن می دانید وظیفه دارید که برای این مرد گناهکار دعا نخوانید و طلب مغفرت کنید، شما از این خانواده هستید اما فرقی که با آنها دارید این است که آنها مجازات می شوند اما شما خوشحال و خوشبخت زندگی می کنید…

نقد کتاب کمدی انسانی

انوره دوبالزاک با آثار خود به مکتب رمانتیسم پایان داد و پیروزی واقعیت را بر احساس و رؤیا اعلام کرد. وی گرچه در اندیشه آن نبود که مکتبی تازه بنیان گذارد بلکه تنها با واقع­بینی عمیقی جامعه اش را با همه مشخصاتش وصف می­کند و حوادث و امور کوچک را با قدرت خلاقه خود برجستگی می­بخشد و قهرمانان دلخواه را از میان مردم برمی­گزیند و نمونه کمال مطلوب واقعی خویش را می ­آفریند. بالزاک در واقع پیشوای بزرگ نویسندگان رئالیست به شمار می­ آید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,936 بار

Honor%C3%A9%20de%20Balzac%20 %D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%87%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B2%D8%A7%DA%A9 10

عنوان کتاب: کمدی انسانی

شورانگیزترین درام عشقی جهان

نویسنده: انوره دوبالزاک

مترجم: عنایت الله شکیباپور

تعداد صفحات کتاب: 229 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در کتاب اوژنی گرانده ،اوژنی دختری است که زیبایی جذاب و روح نجیب و لطیفی دارد و حرص و طمع دو خانواده بزرگ وابسته به بورژوازی شهر –یکی خانواده کروشو و دیگر خانواده دگراسن - به امید ازدواج با این وارث بسیار توانگر باباگرانده در پیرامون او معرکه‌ای به راه انداخته است...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1918
در داستان کتاب ارسولا که به قلم انوره دوبالزاک نوشته شده است، دکتر مینوره که جز برای ازدواجش، هرگز پا به کلیسا نگذاشته است، برای عبادت روز یکشنبه همراه با فرزند خوانده اش، به کلیسا می رود و این تغییر عقیدۀ ناگهانی باعث نگرانی میراث خواران دکتر می شود.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 435

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *