گزارش دشواریهای دیوان خاقانی

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
گزارش دشواریهای دیوان خاقانی (nbookcity.com)

دانلود کتاب گزارش دشواریهای دیوان خاقانی

گزارش دشواریهای دیوان خاقانی ، به قلم دکتر میر جلال الدین کزازی ، از جمله آثاری است که در باره خاقانی شناسی به زیور طبع آراسته شد. این مقاله به نقد و بررسی پاره ای از ابیات دارای مضامین طبی پرداخته که نگارنده گزارش دشواریهای دیوان خاقانی به شرح و توضیح آنها همت گماشته است. نویسنده در این مقاله با استناد به منابع و مراجع معتبر طبی و ادبی، در رفع و تکمیل نقصها و کاستیهای کتاب مذکور کوشیده و به تبیین پاره ای از ابهامات آن پرداخته است.

چکیده کتـاب

 گزارش دشوار‌های دیوان خاقانی مکمل دیوان خاقانی، ویراسته‌ی همین مولف است که توسط نشر مرکز منتشر شده است، اما جداگانه و مستقل از دیوان نیز می‌توان از آن بهره جست. در متن دیوان یاد شده بیت‌های پیچیده و دشوار با بیت‌هایی که نکته‌ای مهم در آن‌ها نهفته است با ستاره‌ای در کنارشان مشخص شده‌اند و اینک در این کتاب همان بیت‌ها توضیح و گره‌ گشایی می‌شوند. برای اینکه بهره ‌گیری مستقل از این کتاب ممکن باشد خود بیت‌ها در آغاز توضیح تکرار شده‌اند و شماری شعر و بیت که در آغاز توضیح آمده مطالبق شماره‌های متن دیوان است. در خلال گزارش هر بیت درباره‌ی برخی نکته‌های بیت‌های دیگر نیز توضیح‌ هایی داده شده است.

در مورد میر جلال الدین کزازی

میر جلال الدین کزازی (زادهٔ ۲۸ دی ۱۳۲۷ در کرمانشاه) استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌ پژوه و پژوهشگر برجستهٔ ایرانی در زبان و ادب فارسی است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران در پنجمین همایش چهره‌ های ماندگار به سال ۱۳۸۴ است. وی مشهور به بهره ‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتار خود است. کزازی، عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. شعر مادرانه
  2. دیدار با کعبه جان
  3. گزارش یک مرگ

تعداد بازدید: 1,727 بار

Mir Jalaleddin Kazzazi %D8%AC%D9%84%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86 %DA%A9%D8%B2%D8%A7%D8%B2%DB%8C 1

عنوان کتاب: گزارش دشواریهای دیوان خاقانی

بیتها و تعبیرهای پیچیده، واژه شناسی، نکته های ادبی و هنری

نویسنده: دکتر میرجلال الدین کزازی

تعداد صفحات کتاب: 1009 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 633
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 24 ساعت قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *