زیباشناسی سخن پارسی (معانی)

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
زیباشناسی سخن پارسی 2 (nbookcity.com)

دانلود کتاب زیباشناسی سخن پارسی (معانی)

زیباشناسی سخن پارسی مجموعه ای سه جلدی است که هر یک از کتابهای آن به بررسی یکی از سه قلمرو اصلی زیباشناسی سخن ، بیان و معانی و بدیع ، می پردازد .

این دومین کتاب از آن مجموعه است و با عنوان زیباشناسی سخن پارسی (معانی) به معانی « دانش حالهای سخن » ویژگی یافته است . بخش نخست کتاب به تعریف و شناخت کلی دانش معانی پرداخته ودر بخشهای پس از آن هشت زمینه ی اصلی دگرگونیهای جمله به تناسب با موقعیت و مخاطب ، که موضوع این دانش است ، یک یک بررسی می شوند. جلد اول این مجموعه با عنوان زیباشناسی سخن پارسی (بیان)از همین نویسنده قبلا در سایت برای دانلود و مطالعه کاربران عزیز قرار گرفته است و شما می توانید کتاب زیباشناسی سخن پارسی(مـعانی) را نیز به صورت رایگان تهیه و مطالعه نمایید.

نقد و بررسی این مجموعه

كتاب زیباشناسی سخن پارسی(مـعانی) بسيار كمتر از دوتاي ديگه اين سه گانه (بيان، بديع) جذاب است و حتي قابل استفاده است. مسئله اصلي اين است كه خود موضوع كتاب يعني معاني بعنوان يك فن ادبي يك مهمل بزرگ است و بسيار سردستي و خام و يلخي (بله يلخي) تئوريزه و مرزبندي شده می باشد.

همين احتمالا باعث شده میر جلال الدین کزازی نتواند چيز درستي ازش دربياورد. ديگر اين كه شاهدهايي كه به فراخور تمهيدات اورده است بسيار قابل اعتنا نيستند، و حتي تفسير براي رو غلط هستند. شايد براي يادگيري قابل استفاده باشد، نظر به اينكه بنده از كتاب هاي ديگر راجع به اين موضوع فقط يك بي كيفيتشو خوندم و نمي دونم بهتر از اين هست يا نه. اما بهرحال چندان جالب نيست.

تعداد بازدید: 1,226 بار

Mir Jalaleddin Kazzazi %D8%AC%D9%84%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86 %DA%A9%D8%B2%D8%A7%D8%B2%DB%8C

عنوان کتاب: زیباشناسی سخن پارسی 2 (معانی)

نویسنده: دکتر میر جلال الدین کزازی

تعداد صفحات کتاب: 321 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

‌کتاب زیباشناسی سخن پارسی (بیان) به‌ بررسیِ بیان، یکی‌از سه‌قلمرو زیباشناسیِ سخن (فنونِ بَلاغَت) می‌پردازد و شیوه‌های گوناگونی‌را که سخن‌وَر برای بازگفت و بازنمودِ اندیشهٔ خویش، به‌گونه‌یی‌زیبا و هنری به‌کار می‌گیرد، بَرمی‌رسد. به چهارزمینهٔ اصلیِ فنّ بیان، تشبیه و استعاره ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *