مثل یک ببر زندگی کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مثل یک ببر زندگی کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب مثل یک ببر زندگی کن

مثل یک ببر زندگی کن عنوان کتابی است از پائولو کوئیلو با ترجمه‌ی موسی نامی. کتاب حاضر، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برزیلی است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده است. نویسنده به‌جز معدودی از حکایت‌ ها که تجربه شخصی خودش است، سایر حکایت ‌ها را از متون مختلفی که مطالعه کرده نقل می‌کند.

در داستان «بیایید دنیا را بسازیم» می‌خوانیم: «پدر مشغول مطالعه روزنامه بود و پسر کوچکش دائم مزاحم مطالعه او می‌شد. پدر برای این‌که او را سرگرم کند صفحه‌ای از روزنامه را که روی آن نقشه جهان چاپ شده بود جدا کرد. آن را چندتکه کرد و تکه‌ها را به پسرش داد. حالا تو هم می‌توانی خودت را سرگرم کنی. اگر تکه‌ها را درست کنار هم بگذاری میتونی نقشه جهان را درست کنی».

گفتنی ‌ست که آثار پائولو کوئلیو، در بیش از ۱۲۰ کشور منتشر و به ۴۶ زبان ترجمه شده‌اند. پائولو کوئلیو، در سال ۱۹۴۷م در برزیل، تولد شد. پیش از این‌که کتاب‌های پائولو، در جمع پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار بگیرد وی یک نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، هیپی و ترانه‌سرای موسیقی مردمی برزیل بود.

بخشش و گذشت

چنین نقل می کند که یکی از سریازان ناپلئون را به اتهام ارتکاب جرمی به اعدام محکوم کرده بودند. شب پیش از اجرای حکم اعدام، مادر سرباز به نزد ناپلئون رفت و برای پسرش تقاضای بخشش کرد. ناپلئون گفت: خانم ، پسر شما مستحق بخشش نیست. مادر پاسخ داد : فرمایش شما صحیح است امپراتور. اگر او استحقاق گذشت را داشت که دیگر نمی توانستم فرمان شما را بخشش بنامم. بخشش فراتر از انتقام و اعدام است. ناپلئون با شنیدن این سخنان دستور داد حکم اعدام سرباز را به تبعید تخفیف دهند.

تعداد بازدید: 2,713 بار

Paulo Coelho پائولو کوئلیو6

عنوان کتاب: مثل یک ببر زندگی کن

نویسنده: پائولو کوئلیو

مترجم: موسی نامی

تعداد صفحات کتاب: 105 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب کیمیاگر شما را با خود به سفری دور و دراز می‌برد که می‌توانید از تک تک ثانیه‌های این سفر نهایت لذت را ببرید. چیزی که این کتاب را بسیار جذاب می‌کند، داستان پر کشش و در عین حال مفهوم ساده‌ای است که به آن پرداخته می‌شود.
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 46386
مکتوب، کتابی از نصایح و پند نبوده، بلکه مجموعه ای از تجربیات حاصله میباشد. قسمت اعظم آن تشکیل شده از آموزشهای استادم به من در طی 11 سال طولانی از همزیستی در کنار یکدیگر
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2813

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *