آخرین قطار به استانبول

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آخرین قطار به استانبول (nbookcity.com)

دانلود کتاب آخرین قطار به استانبول

کتاب آخرین قطار به استانبول رمانی تاریخی و عاشقانه است که توسط نویسنده معروف ترکیه نوشته شده است.

کتاب حاضر آنچه جنگ با اميدهای آدمی می کند را در قالب قصه ای لطيف به تصوير می کشد. رمان نويس نامدار اهل ترکيه، لحظاتي را خلق می کند که بعيد است تا پايان يافتن اين رمان آن را زمين بگذاريد. عایشه کولین که رمان های مشهوری را در کارنامه خود دارد به عنوان يکی از موفق ترين نويسندگان داستان های تاريخی شناخته می شود.

رمان های کولين از خوش اقبال‌ترين و پرفروش ترين کتاب‌ها در بازار ترکيه و بازارهای جهانی است که نشان‌ دهنده استعداد درخشان نويسنده در بازنمايی داستان های تاريخی است. جالب است بدانيد بسياری از طرفدران رمان ملت عشق خواندن اين رمان را نيز توصيه کرده‌اند و تاثيرگذاری اين اثر عايشه کولين را با ملت عشق هم طراز می دانند.

خلاصه کتاب

کتاب آخرین قطار به استانبول روایت عشق ها، امیدها و رنج های یک خانواده‌ی اهل ترکیه در کشاکش جنگ جهانی دوم است. دختر زیبای آخرین پاشای بازمانده از عثمانی  به آنچه پدرش فرهنگ ششصدساله می خواند پشت پا می زند. او به جنگ با سنت های سفت و سخت جامعه‌ش برمی خیزد و به همه خواستگاران متمول و ذی نفودش پاسخ منفی می دهد زیرا دلباخته مردی جوان و یهودی است و این آغاز ماجرای پر فراز و نشیب زندگی اوست.

سلوا که آتش عشق جانش را گرفته پس از ناامید شدن از حمایت خانواده‌اش به همراه رافائل عشقِ ممنوعش به اروپا فرار می کند بی خبر اینکه آتشِ بزرگ آنجا زبانه می کشد! او و عشقش زمانی به فرانسه می رسند که سنگرهای مقاومت جنگ جهانی دوم و صدای هواپیماها همه‌ جا را پر کرده است. فرانسه‌ای که باید مامنِ زیبای عشق آنها باشد حالا زیر یوغ نازی هاست و تبدیل به زندانی خاکستری برای او و همسرش و البته هزاران یهودی دیگر شده است.

او مجبور است در آغاز زندگی مشترکش روزهایی پر تلاطم و بیمناک را سپری کند  و هر لحظه نگران زندانی شدن همسرش باشد تا اینکه گدازه‌های آتش جنگ زندگی او را نیز دستخوش تغییراتی اساسی می کند. خواننده رمان آخرین قطار به استانبول همراه با این زوج از آنکارا تا پاریس و از لیون تا قاهره راهی سفری پرمخاطره، هیجان انگیز،‌ تاثیرگذار و عاشقانه می شود تا وقتی این قطار پرماجرا به مقصد استانبول می رسد.

بخشی از متن کتاب

وقتی غذای اصلی رسید، مارگوت نمی توانست چشم از بشقاب تارک بردارد. استیک خودش تقریبا خام بود و مال تارک کاملا پخته. «گوشت خام دوست نداری؟» تارک با لبخندی گفت «من که شیر نیستم.» بحث از این جا به عادت های غذایی مختلف کشورها کشید و تارک اعتراف کرد که نتوانسته به خوردن حلزون عادت کند. غذای مورد علاقه اش در فرانسه سبزیجات پخته با سیر بود، اما هنوز هم مزه دلمه های ترکی پخته شده با روغن زیتون زیر زبانش مانده بود. مارگوت هم شکایت داشت از این که هنوز رستورانی که گوش-غذای محبوب مجاری۔ سرو کند، در پاریس پیدا نکرده بود. پایان شب که نزدیک شد، مارگوت سرش را کمی نزدیک تر آورد و سوالی پرسید.

«خب برای نجات یهودیا از چه روشایی استفاده می کنین؟ تونستید کسی رو قاچاقی از فرانسه خارج کنید؟» کمی قبل تر شراب شان تمام شده بود. تارک بطری بعدی را سفارش نداده بود چون می ترسید پول کافی همراه نداشته باشد. مارگوت ناگهان سوال عجیبی پرسیده بود و تارک هم ناگهان به هم ریخت. فکر کرد چه بهتر که بطری دوم را سفارش نداده. این زن که بود که با او شام خورده بود؟ ممکن بود جاسوس باشد و بخواد از زیر زبان او حرف بکشد؟ با صورت برافروخته جواب داد. «این چه سوالیه؟ چه طور می تونی همچین سوالی بپرسی مارگوت؟ ما فقط برای شهروندای ترک پاسپورت معتبر صادر می کنیم که بتونن ملیتشون رو اثبات کنن، همین! این که برن یا بمونن یا ویزای جای دیگه ای رو بگیرن به ما ربطی نداره.»

پس چه طوره که بعضیاشون پاسپورت ندارن؟» شک تارک به یقین تبدیل شد و به فکر فرو رفت. از وقتی نشستیم داره در مورد یهودیا سوال میپرسه. این زن یا جاسوسه یا پلیس! «اونا یهودیایی هستن که قبلا اومدن فرانسه و ساکن شدن. ظاهرا لزومی ندیدن پاسپورت های ترکیه تمدید کنن. تنها کاری که ما می کنیم، تمدید اعتبار پاسپورته. فقط همین!» «خب چرا تا الان این کارو نمی کردن؟» «شاید چون نمی خواستن برن خارج از کشور. ممکن نیست؟ مثلا خانواده من هرگز مسافرت خارجی نرفتن، بنابراین به پاسپورت نیاز نداشتن.» مود تارک کاملا عوض شده بود. بدون این که از مهمان بپرسد قهوه میل دارد یا نه، از گارسن صورتحساب خواست. سوار تاکسی که شدند، آدرس مارگوت را به راننده داد…

نقد کتاب آخرین قطار به استانبول

اگر از طرفداران رمان های خارجی هستید و از خواندن داستان های تاریخی و عاشقانه لذت می برید کتاب آخرين قطار به استانبول برای شماست. این اثر به زبان های زیادی در دنیا ترجمه شده است و شهرت نویسنده را چندین برابر کرده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 528 بار

Ay%C5%9Fe%20Kulin%20 %D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%DA%A9%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: آخرین قطار به استانبول

نویسنده: عایشه کولین

مترجم: سمیرا توسلی

تعداد صفحات کتاب: 259 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بعد از نجات معجزه آسای کسیدی از دریاچه او قادر به دیدن دنیای مردگان و ارتباط با اشباح می شود. در همین اوضاع پدر و مادر شخصیت اصلی داستان کلاغ سرخ، یعنی کسیدی تصمیم می گیرند برای ساختن...
بروزرسانی: 1 ماه قبل
تعداد بازدید: 297
رمان وصیت ها مثل «سرگذشت ندیمه» در فضایی آخرالزمانی رخ می‌دهد. دنیایی که در آن زن‌ها به شکل اغراق‌ شده‌ای تحت ظلم مردها قرار دارند و شرایطی را تجربه می‌کنند که اگرچه واقعی به نظر...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 2061

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *