آرمان ها و ایدئولوژی ها

آخرین ویرایش: 7 روز قبل
آرمان ها و ایدئولوژی ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب آرمان ها و ایدئولوژی ها

کتاب آرمان ها و ایدئولوژی ها اثر ترانس بال با ترجمه احمد صبوری است.

ویراستاران این کتاب – «ترنس بال» و «ریچارد دگر» – کوشیده‌اند تا در این مجموعه نخست، گُستره‌ی ایدئولوژ‌ی های معاصر را پوشش دهند.

و از هریک از ایدئولوژی‌های شناخته شده از جمله لیبرالیسم، محافظه‌ کاری و سوسیالیسم تا ایدئولوژی‌های جدید نظیر دیدگاههای فعالان جنبش‌های زیست‌ محیطی و نئونازی‌ها، مباحثی را مطرح نمایند.

بخشی از متن

در کتاب آرمان ها و ایدئولوژی ها کوشیده ایم تا معیارهایی را رعایت کنیم که از آنها یاد کرده ایم. نخست، کوشیده ایم گستره ایدئولوژی های سیاسی معاصر را پوشش دهیم، از مقوله های پذیرفته لیبرالیسم، محافظه کاری، و سوسیالیسم تا دامنه گسترده تر شقوق ایدئولوژیکی که به تازگی سر بر آورده اند.

ایدئولوژی های «آزادی بخش» مثلا آزادی بومیان، ایدئولوژی زیست محیطی یا «سبز» و نئونازیسم از این جمله اند. دوم، کوشیده ایم نمونه ای نسبتا برجسته از دیدگاه های ایدئولوژیک مختلف فراهم آوریم که منطقا نماینده آنها باشد و ایدئولوژی هایی را که در هیچ مجموعه دیگری نیامده است اعم از نو و کهنه در آن مجموعه گنجانده ایم.

سوم، به هنگام لزوم، نثر نویسندگانی را که سالها پیش درگذشته اند امروزی کرده ایم و در موارد متعددی آثاری را که به زبان های دیگر بوده است ترجمه کرده ایم و در موارد متعددی آثاری را که به زبان های دیگر بوده است ترجمه کرده ایم. 

چهارم، و در نهایت،  بامقدمه ای کوتاهو یادداشتهای توضیحی کوشیدیم این گزیده هاو مولفان این آثار را در بافت تاریخی وسیاسی خود قراردهیم.

خلاصه کتاب

خلاصه اینکه کوشیده ایم کتابی خواندنی و قابل فهم از منابع اصیل فراهم بیاوریم. با این حال، باز هم حاصل کار ضرورتا مطلبی آسان فهم نیست. لیکن، همچنان که همیشه به دانشجویان می گوییم، حقیقتی پذیرفته است که مصداق «نابرده رنج گنج میسر نمی شود» باشد.

و این اصل نه تنها در پرورش عضلات صدق می کند که بر پرورش ذهن نیز حاکم است. با این همه کوشیده ایم بخشی از فشارهای غیرضروری را از فعالیتی که گاه رنجبار اما همیشه سودمند است، دور سازیم. 

از بخش های کتاب آرمان ها و ایدئولوژی ها می توان به صورت مستقل استفاده کرد، و آنهایی را برای مطالعه تعیین کرد که واجد بیشترین اهمیت دانسته می شود.

آرمان ها و ایدئولوژی ها - ترنس بال و ریچارد دگر

عنوان کتاب: آرمان ها و ایدئولوژی ها

ویراستاران: ترنس بال و ریچارد دگر

مترجم: احمد صبوری کاشانی

تعداد صفحات کتاب: 682 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.1 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در دست هر کودک یک کتاب مجموعه داستان های ترجمه شده آقای مصیب شیرانی  است که با هدف آشنایی و علاقمندی کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب تهیه شده است. داستان های حاضر را مترجم محترم آن برای ما ارسال کرده اند. این پست به مرور بروزرسانی خواهد شد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 410
آقای عباس میلانی می خواهد که این کتاب که نوشته خود ایشان می باشد با متن اصلی در دسترس تمام ایرانیان قرار گیرد. کتاب حاضر از سایت شخصی آقای میلانی گرفته شده و به صورت PDF منتشر شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 8331

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *