آقای باکلاه و آقای بی کلاه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آقای باکلاه و آقای بی کلاه (nbookcity.com)

دانلود کتاب آقای باکلاه و آقای بی کلاه

کتاب آقای باکلاه و آقای بی کلاه با طنز بامزه‌ای که دارد هم کودکان و هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند. استاین در این کتاب با خوانندگان اشعار خود گفت‌ وگو می‌کند به گونه‌ای که ارتباط کلامی و اندیشه‌ی او به تمام سلول‌های وجود انسان لذت می‌بخشد. کتاب حاضر نوشته شل سیلوراستاین، نویسنده داستان‌های کودکان، مجموعه طنزی برای نوجوانان است که علاوه بر اینکه با طرح های زیبای خود آنها را سرگرم می‌کند و با داستان‌هایش آنها را می‌خنداند، نکات آموزشی و اخلاقی‌ای هم دارد که باعث می‌شود مخاطب به تفکر درباره مسائل مطرح شده در داستان‌ها بپردازد.

چکیده کتاب

آقای با کلاه تعداد زیادی کلاه داشت که هیچ کدام مثل هم نبود. آقای بی کلاه نیز تعداد زیادی سر داشت و تنها یک کلاه. زمانی که این دو آقا با یکدیگر ملاقات می کنند، اتفاق عجیبی می افتد. شما چه فکر می کنید؟ در این کتاب نیز شل سیلورستاین مجموعه ای از حکایات کوتاه را گرد آورده است که از یک طرف ساده و سرگرم کننده اند و از طرف دیگر خواننده را به تفکر و تأمل درباره بسیاری از مسائل و روابط نامتناسب در جامعه وا می دارد. شلدون آلن سیلوراستاین معروف به شل سیلوراستاین، نویسنده ادبیات کودک، ترانه‌سرا، آهنگساز و کارتونیست آمریکایی است.

سیلوراستاین که در ایران با ادبیات کودک و به ویژه کتاب‌های «به دنبال قطعه گمشده» و «درخت بخشنده» شناخته شده است، در غرب بیشتر در حوزه هنر موسیقی درخشید و توانست دو بار جایزه «گرمی» را از آن خود کند. شل سیلوراستاین در زمان خدمت سربازی‌اش در کره و ژاپن، به طراحی و تصویرگری می‌پرداخت و آثارش در مجلات گوناگون چاپ می‌شد. مخاطب آثار او در آغاز بزرگسالان بودند. اما به تدریج و به پیشنهاد دوست نقاش فرانسوی‌اش، طراحی و نوشتن برای کودکان را نیز در فعالیت‌های هنری خود گنجاند. سیلوراستاینکه در دنیای ادبیات کودکان با نام «عمو شلبی» شناخته می‌شود، توانست آثار متفاوت و ماندگاری از خود به جا بگذارد.

نقد و بررسی کتاب آقای باکلاه و آقای بی کلاه

«لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد» درون‌ مایه‌ای اجتماعی و روان‌شناسی را با زبان طنز بیان می‌کند و آقای باکلاه و آقای بی کلاه  پر از نشانه‌هایی چون رنگ و مفاهیم عمیقی، چون دوستی است. لافکادیو سالیان متمادی است مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و کتاب‌خوانان ایرانی نیز طی این سال‌ها لافکادیو را یکی از برجسته‌ترین آثار استاین می‌دانند و داستان شیری را که شبیه انسان‌ها شد فراموش نکرده‌اند.
شل سیلورستاین در این اثر ماندگار با زبانی طنز به طرح مساله‌ی از خودبیگانگی و کشف هویت پرداخته و آن را به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های مطرح ادبیات کودک و نوجوان تبدیل کرده است. هم‌چنین این نویسنده، شاعر و تصویرگر امریکایی در کتاب شعر «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» با واژه‌ها و چند خط ساده، اشعار، تصاویری زیبا و فضاهایی ساخته تا مثل هر طنز موفقی، مناظر ناشناخته‌ای را به مخاطب نشان ‌دهد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,823 بار

Shel%20Silverstein%20 %D8%B4%D9%84%20%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%86 1

عنوان کتاب: آقای باکلاه و آقای بی کلاه

نویسنده: شل سیلورستاین

مترجم: رضی هیرمندی

تعداد صفحات کتاب: 36 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

زن‌ها با توجه به شمار بیشتر آنها در جهان، خواستار دگرگونی‌اند. هرچه دختران و زنان آزادتر و آموزش یافته‌تر می‌شوند فرزندان کمتری می‌آورند؛ مردان مانع مسلم تنظیم خانواده هستند. حتی در ...
بروزرسانی: 5 ماه قبل
تعداد بازدید: 748
بی ای هوئنا در این کتاب به ماجرای سفر به قطب جنوب توسط شکلتون می‌پردازد. در اوایل قرن بیستم میلادی شکلتون بارها به قطب سفر کرد و از اولین کاشفان این سرزمین پهناور پوشیده از یخ به شمار می‌رود. ارنست هنری شکلتون...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 453

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *