بمانم یا بروم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بمانم یا بروم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بمانم یا بروم

کتاب بمانم یا بروم برای همه کسانی مناسب است که می خواهند زندگی خود را تغییر دهند، اما با ناتوانی در انتخاب مسیر درست و عملی کردن تصمیمشان، در کشمکش هستند.

بورلی استون به مخاطب کتاب می گوید: «من به‌ عنوان روانشناس، درمانگر و مشاور روابط زوجین با سالها سابقه روان‌ درمانی، می دانم که ماه‌ها و یا سال‌هاست می خواهید کاری کنید. من زنان و مردان بسیاری را دیده‌ام که بخش بزرگی از خود را با ماندن در این نوع رابطه از دست داده‌اند. در این کتاب به شما کمک می کنم از هرگونه دوراهی مانند انتخاب شغل؛ سبک زندگی، انتخاب رشته تحصیلی و هر نوع تصمیمی که در زندگی، شما را دچار شک و تردید کرده، نجات پیدا کنید و تصمیمی درست بگیرید.

خلاصه کتاب

بورلی استون در کتاب بروم یا بمانم؟ به ما کمک می کند تا به یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در طول زندگی خود با آن رو به‌ رو می شویم پاسخ دهیم. این کتاب قرار است به ما کمک کند که تصمیم به ماندن یا رفتن بگیریم. همه ما این شرایط دردناک را تجربه کرده‌ایم. ممکن است در یک رابطه باشیم، از آن احساس رضایت نکنیم و دلمان بخواهد از آن فرار کنیم. این در حالی است که ممکن است شریک ما اصلا از این موضوع باخبر نباشد. اما آیا راه چاره‌ای وجود دارد؟ کتاب پیش رو همین راه چاره است.

دیپاک چوپرا، نویسنده و روان‌ درمانگر معنوی درباره کتاب حاضر اینطور گفته است: «بورلی استون به ما نشان می دهد که با برداشتن قدم‌های عقلانی چطور می‌توانیم الگوهای نابودکننده فکری و رفتاری خود را از بین ببریم و روابطی سالم با خود و دیگران داشته باشیم. خواندن کتاب‌های او را به شدت توصیه می کنم.» کتاب بمانم یا بروم به افراد کمک می کند تا چیزهایی را در روابط و زندگی خود ببینند که تا به حال چشم به روی آنها بسته بودند و یا برایشان بی‌اهمیت جلوه می‌کرده است. این کتاب مانند یک چراغ قوه در یک اتاق تاریک است که به روی چیزهایی تابیده است که آنها را نمی‌توانستید ببینید.

بورلی استون به مردها و زنان کمک می‌کند تا در روابط خود توجه‌شان را به مواردی معطوف کنند که اهمیت بیشتری دارد و کمک می‌کند که تصمیمات بهتری را بگیرند. افرادی که در روابطی گیر افتاده‌اند که از یک طرف دوستش دارند ولی از طرفی ماندن در رابطه رنج بسیاری را برایشان به همراه دارد. مثلاً کسی که در رابطه بسیار کنترل‌گر و خودخواه است و این خودخواهی آزاردهنده است. نویسنده تلاش کرده است تا در این کتاب به افراد کمک کند تا شجاعت لازم برای تغییر زندگی شخصی و سازمانی خود دست پیدا کنند.

بخشی از متن کتاب

این درست است که اگر چیزی را بخواهیم روی رفتار ما تأثیر می‌گذارد. اما زمانی که نوبت به تصمیم‌های خیلی سخت می‌رسد. اراده ما اغلب شکست می‌خورد و باعث ناامیدی ما می‌شود. مراجعان بسیار زیادی داشته ام که مدام به من قول داده‌اند که این‌بار دیگر برای تغییر شرایط رابطه شان مطابق خواسته‌شان عمل خواهند کرد اما هربار با میلیون‌ها دلیل پیش من باز می‌گردند و شکایت می‌کنند که چرا تاکنون نتوانسته‌اند خواسته‌شان را عملی کنند. هر بار که این اتفاق می‌افتد. من کاملا با روانشناس معروف اروین یالوم، احساس همدلی می‌کنم؛ او نیز مشکلاتش در برانگیختن اراده مراجعانش برای انجام آنچه می‌خواهند را چنین توصیف می‌کند:

«گاهی به قدرت اراده فکر می‌کنم، این عنصر متحرک، مثل توربینی است که در لایه‌های حجیم و سنگین آهنی احاطه و پنهان شده است؛ و من می‌دانم که قسمت اصلی و مهمی که باعث حرکت آن می‌شود، در درون ماشین قرار گرفته است. با وجود اینکه گیج کننده بود اما به آن فکر کردم و سعی داشتم آن را با اشتیاق و کنجکاوی، با جستجو و با هر ورد و جادویی که بلد بودم از بیرون درک کنم.» احتمالاً هربار که شما و دوستانتان برای انجام خواسته‌هایتان دچار ناتوانی شده‌اید. یالوم را درک می‌کنید. او ادامه می دهد: «آنچه لازم داریم» رویکرد منطقی و درست به خواسته‌هایمان است.»

اما منظور از رویکرد درست برای رسیدن به خواسته‌ها، این است که چطور با نیروی مقاوم دورنی خود که همچون مانعی در برابر خواسته‌هایمان است، مقابله کنیم. وقتی دیگران را به خاطر شرایط خودمان سرزنش می‌کنیم باید بدانیم که این جنگ داخلی درونی ماست که باید سرزنش شود. آگاهی و تسلط بر این جنگ داخلی غیر ارادی و ناآگاهانه و همچنین تسلط بر آن، باعث آزادی قدرت اراده ما می‌شود. در نتیجه می‌توانیم تصمیم بگیریم و بر اساس آن زندگی کنیم.

نقد کتاب بمانم یا بروم

کتاب بمانم یا بروم به ابعاد مختلف وضعیت هایی می پردازد که موجب می شود آدم ها نتوانند برای ماندن در یک رابطه یا پایان دادن به آن تصمیم درستی را بگیرند. زن ها و مردهای بسیاری بخش بزرگی از رضایت خاطرشان در روابط عاشقانه یا زندگی مشترک شان را فدای چیزهایی می کنند که در نهایت اهمیت چندانی ندارند ولی آنها توان روبرو شدن با این مسئله و اتخاذ تصمیم درست را ندارند.

کتاب بمانم یا بروم به همه ی آن وضعیت هایی می پردازد که در زندگی عاطفی و مشترک مان با آن ها روبرو شده و با چالش در انتخاب هایمان دست و پنجه نرم می کنیم. بورلی استون در کتاب بسیار تحسین شده اش به کنکاش جامعی در ریزودرشت همه ی ابعاد روابط زوج ها پرداخته و درعین شرح همه ی آن چیزهایی که می بینیم و می دانیم ولی هیچ گاه به درستی درباره ی آن فکر نکرده ایم، مسیرهای بسیاری را پیش روی مان می گذارد که به واسطه ی آنها می توانیم تصمیم های درست تری برای دست یافتن به آرامش بگیریم.

تعداد بازدید: 1,279 بار

Beverly%20Stone%20%20 %D8%A8%D9%88%D8%B1%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: بمانم یا بروم

چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی ام را به باد ندهم

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: بورلی استون

مترجم: میترا نادری

تعداد صفحات کتاب: 126 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اشکالی ندارد اگر فعلا توسط بابی بونز تحت‌تاثیر قرار نگرفته‌اید. کاملا قابل درک است! اما اگر بدانید او از کجا آمده است و چقدر راحت‌تر می‌بود اگر گوشه‌ای می‌نشست و از بین رفتن خود را می‌دید، نظر خود را عوض خواهید کرد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 207
کتاب موقعیت های ترسناک با آموزش ابزارهای ضروری به شما این فرصت را می‌دهد تا در مقابل مشکلات بایستید، از هیچ‌ چیز نترسید و با بیدار کردن ویژگی‌های خوب انسانی‌تان مانند مهربانی با بحران‌...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 312

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *