موقعیت های ترسناک

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
موقعیت های ترسناک (nbookcity.com)

دانلود کتاب موقعیت های ترسناک

نویسنده در کتاب موقعیت های ترسناک شما را در رسیدن به حس آرامش و شادمانی همراهی می کند.

همراهی پما چودرون می‌تواند آرامش بخش باشد و مطالعه آنچه با زبان ساده نوشته است و عمل به راهکارهایش، آرامش را به ما هدیه می‌کند. چودرون به کمک آموزه‌های بودایی و تجربه‌اش به عنوان راهبه در معبدهای مختلف، در این مسیر همراه ما است.

این نویسنده، در دهه‌ی چهارم زندگی‌اش به منطقه آلپ سفر کرد و در آنجا با شخصی به نام لاما چایم آشنا شد و سال‌ها در کنار او به یادگیری پرداخت و در سال 1974 در انگلستان به عنوان یک راهبه تازه کار، فعالیتش را آغاز کرد. او تاکنون کتاب‌ها و فایل‌های صوتی بسیاری منتشر کرده است و در معبدی در نوا اسکوشیا در کانادا به عنوان یک معلم و راهبه فعالیت می‌کند.

خلاصه کتاب

کتاب موقعیت های ترسناک با آموزش ابزارهای ضروری به شما این فرصت را می‌دهد تا در مقابل مشکلات بایستید، از هیچ‌ چیز نترسید و با بیدار کردن ویژگی‌های خوب انسانی‌تان مانند مهربانی با بحران‌های زندگی مقابله کنید، اینگونه کمتر رنج می برید و دچار اضطراب و ترس‌های درونی می‌شوید.

همه‌ی ما در زندگی فراز و فرودهایی داریم و خودمان نحوه‌ی واکنش با آنها را انتخاب می‌کنیم. منظور از انتخاب چیست؟ برخی از افراد زمانی که مشکلی برایشان پیش می‌آید با سخت‌تر کردن شرایط، احساس ناراحتی و آزردگی خود را دو چندان می‌کنند اما برخی هم هستند که با آرامش اجازه می‌دهند تا شرایط روند طبیعی خود را طی کند و مشکلات به پایان برسند. شما جزو کدام دسته هستید؟

مطمئن باشید با به کارگیری آموزه‌های پما چودرون در این کتاب از رنج و درد رها می‌شوید. او شما را تشویق می‌کند تا همواره ذهن خود را باز نگه دارید، همانند کودکی که شگفتی‌های دنیا را بدون هیچ محدودیتی می‌بیند. از این آموزه‌ها می‌توانید در تمام فعالیت‌های زندگی‌تان مانند خوردن یک وعده‌ی غذایی، پیاده‌روی برای رفتن به یک جلسه کاری و … بهره ببرید. در شرایط گوناگون با این هدف قدم بردارید که به جای بروز خشم و آزردگی، مهربان و منعطف باشید.

این نکته را فراموش نکنید که موقعیت های ترسناک و طاقت فرسا و به طور کل همه چیز در زندگی گذراست، پس با کمک مراقبه، تسلط بر احساسات و افکار و بالا بردن هشیاری خود در موقعیت‌های بحرانی، آرامش خود را حفظ کنید. همه‌ی ما می‌توانیم به جای بهره‌گیری از ویژگی‌های بد انسانی مانند نفرت، خشم، دل شکستن و … از خصوصیات مثبت خود مانند عشق، مهربانی، صبوری و … استفاده کنیم. باشد که زندگی ما را آگاه سازد تا بدون پشیمانی به آغوش مرگ برویم.

بخشی از متن کتاب

رئيس سياتل: «همه ما، فرزندان یک روح بزرگ و متعلق به مادر طبیعت هستیم. سیاره ما دچار یک دردسر بزرگ است. اگر کینه‌های قدیمی را کنار نگذاریم و با هم متحد نباشیم، همگی به فنا خواهیم پیوست.» بخشندگی از عناصر اصلی آموزه‌های بودی چیتاست. این کار به ما کمک می‌کند تا گذشته را رها کنیم و آغازی دوباره داشته باشیم. یکی از دوستان نزدیک من در حال مرگ بود. یک استاد تبتی به او گفت که یکبار زندگی خود را با صداقت و شفقت مرور کند.

این کار او را به سوی مکان‌های تاریک ذهنش سوق داد، جایی که او در احساس گناه و پریشانی خود گیر افتاده بود. سپس استاد به او گفت تا بخشندگی را به کار گیرد و مهم ترین کاری که باید انجام دهد این است که خود را ببخشد. استاد به او پیشنهاد کرد که انواع تانگ‌لن را به جا بیاورد. او باید از تجسم خود شروع می کرد و سپس آگاهانه تمام پشیمانی‌هایش از زندگی را رها می‌کرد.

نکته چنین کاری این نیست که خود را در خاطرات دردناک غرق کنیم؛ بلکه هدف این است که با احساسات پنهان در لایه زیرین رنج‌ها ارتباط برقرار کنیم؛ با هر حس گناه یا شرم، سردرگمی یا پشیمانی. اصلاً لازم نیست احساسات نام گذاری شوند. دوست در حال احتضارِ من قرار بود به شکل غیر کلامی با لجاجت درون خود ارتباط برقرار کند. قدم بعدی برای او، تنفس کردن این احساسات در قلبش بود، یعنی گشایش خود به وسیع‌ترین حالت ممکن و ارسال بخشایش برای خود.

پس از آن او به دیگر افرادی فکر می‌کرد که همان درد و رنج را احساس می‌کنند و در هنگام مراقبه و در حالت دم، رنج و درد خود و دیگران را نفس می‌کشید و در بازدم برای خود و دیگران بخشش ارسال می‌کرد. دوست من این کار را بسیار مفید و تسکین دهنده می‌دانست. این کار به او اجازه داد تا با کسانی که به او صدمه زده بودند و یا کسانی که دوست من به آنها صدمه زده بود، متصل شود.

او توانست قبل از مرگ خود را از شرم و خشم رها کند. زنی در زمان اعتکاف برای تانگ‌لن به مرکز گامپو ابی آمده بود. پدرش او را چندین بار مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بود. زن به شدت با پرندگان قفسی همزاد پنداری می‌کرد. او به من گفت که اغلب اوقات احساسی همچون پرنده ای اسیر درون قفس دارد. در طول تانگلن، در هنگام دم، احساس کوچک بودن و زندانی شدن را تنفس می‌کرد و در هنگام بازدم میتوانست در را برای خود باز کند و اجازه دهد که تمام پرنده‌ها آزاد شوند…

نقد کتاب موقعیت های ترسناک

خواندن کتاب موقعیت های ترسناک برای تمام انسان‌های جهان مناسب است زیرا همه‌ی ما به راهکارهایی جهت رهایی از ترس و رسیدن به آرامش در چالش‌های گوناگون زندگی نیازمندیم. چگونه می توانیم شرایط مناسب برای رشد شادی خود را پرورش دهیم؟ ما آموزش می بینیم که حضور داشته باشیم. در مراقبه، با استوار نگه داشتن جسم، احساسات و افکار خود، آگاهی و هوشیاری را همراه با مانترا پرورش خواهیم داد.

ما در کنار زمین کوچک خود می ایستیم و اطمینان داریم که می توان در این زمین کشاورزی کرد و محصول آن به بالاترین حد رشد و ظرفیت خود خواهد رسید. حتی اگر این زمین پر از سنگ و کلوخ یا خاک خشک باشد، ما با صبر و شکیبایی این تکه زمین را شخم می زنیم و اجازه می دهیم تا این روند به طور طبیعی تکامل یابد. شادی در ابتدا فقط احساسی است که وضعیت ما را بیان می کند.

با درک همین حس، ما از جست وجوی مکان و جایگاه مناسب تر دست می کشیم؛ زیرا کشف کرده ایم که جست وجوی مستمر برای به دست آوردن چیزی بهتر، نتیجه نمی دهد. این بدان معنا نیست که در نقاطی که سنگ وجود داشته است، به طور ناگهانی گل می روید، بلکه بیانگر این است که ما به اطمینان برسیم؛ اطمینان از اینکه به هرحال چیزی در اینجا رشد خواهد کرد.

کتاب موقعیت های ترسناک رهنمودهایی برای خلاص شدن از شر ترس در شرایط سخت و راهکارهایی برای حفظ آرامش در شرایط بحرانی به مخاطبانش ارائه می‌کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 312 بار

Pema%20Ch%C3%B6dr%C3%B6n%20(%D9%BE%D9%85%D8%A7%20%DA%86%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86)

عنوان کتاب: موقعیت های ترسناک

راهکاری برای حفظ آرامش در شرایط بحرانی

نویسنده: پما چودرون

مترجم: شادی فروتنیان

تعداد صفحات کتاب: 196 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مسئله زمین در متن ساعدی یک مسئله اساسی است. منظور عریان از آن می تواند قطعات زمین باشد و می توان با نگاهی تعمیم گرا، منظور نویسنده را کل این آب و خاک دانست. پس ساعدی بواسطۀ کارکرد تمثیلی آن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 206
اگر مجرد هستید با خواندن کتاب آیا تو آن گمشده ام هستی؟ می‌توانید به ابزار و دستورالعمل‌های لازم جهت انتخابی سالم و موفق دست پیدا کنید و اگر عاشق شده‌اید می‌توانید از درستی رابطه خود و موفقیت آن در آینده 100 درصد مطمئن شوید. هم‌چنین اگر ازدواج کرده‌اید با کمک این...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4654

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *