بهانه ها را رها کنیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بهانه ها را رها کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بهانه ها را رها کنیم

از چنگال بهانه ها رها شويد و آنگونه كه شايسته ي آنيد زندگي كنيد. وین دایر در كتاب بهانه ها را رها کنیم خاستگاه آن را مورد بحث قرار می دهد، شيوه های تغيير عادت و رهايی از بند بهانه تراشی را ارائه می سازد و برنامه ای برای تغيير الگوی زندگی در جهت داشتن زندگی بهتر و تبديل شدن به آن چه كه نيكوتر است، مطرح می كند.

سخن نویسنده

از آن‌جا که تائو ته چینگ به من آموخت که چه طرز فکری با خویشتن متعالی من سازگار است، از او کمک گرفتم تا بدانم چگونه می‌توانم عادات دیرینه خود را تغییر دهم. من دریافتم صرف دانستن این نکته که چگونه باید بیندیشیم لزوماً بدین معنا نیست که می‌توانیم عادات دیرینه‌مان را کنار بگذاریم. از این‌رو به مطالعه تعالیم عرفانی لائوـ ته‌زو پرداختم تا از آن برای کنار گذاشتن عادات و افکار کهنه‌ای که به شکل عذر و بهانه خود را نشان می‌دهند، کمک بگیرم.

در طول نوشتن کتاب بهانه ها را رها کنیم احساس کردم که نیروی قدرتمندتری از من مرا به جلو می‌راند. روش رها کردن بهانه‌ها! با نوعی همکاری میان من و مردی به نام لائوـ ته‌زو، که حدود ۲۵۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد، شکل گرفت. این روش کارساز است! پرسش‌های هفتگانه‌ای را که زیربنای این روش تازه و مهیج است با بسیاری از مردم در میان گذاشته‌ام و در کمال شگفتی شاهد تغییرات چشمگیری که در افکار من ـ و آن‌ها ـ به وجود آمده است بوده‌ام.

با تحقیق در مورد حمایت‌هایی که افراد سالیان سال با آن‌ها بزرگ شده‌اند، که گاه ریشه در دوران کودکی آن‌ها دارد، و با قرار دادن این افکار کهنه در مراحل هفت‌گانه الگوی فوق، متوجه شدم که این بهانه‌ها به تدریج رنگ می‌بازند و افکاری جانشین آن می‌شوند که با حرارت و حتی با فریاد می‌گویند: بله، شما می‌توانید هر نوع بهانه‌ای را کنار بگذارید، صرف‌نظر از این که فرایند این خطا و اشتباه چقدر طولانی بوده است!

سایر کتاب های نویسنده

خلاصه کتاب

می‌ گویند عادات قدیمی به سختی از بین می‌روند و یا غیرممکن است بتوان الگوهای رفتاری کهنه را تغییر داد. با این وجود کتاب بهانه ها را رها کنیم بر مبنای نوعی باور تالیف شده که معتقد است افکار و رفتارهای نهادینه‌ شده رانیز می توان به شکل واقعی ریشه‌ کن کرد؛ ضمن اینکه موثرترین راه برای ازمیان برداشتن این عادت‌ها کار کردن روی ساختارهایی است که این عادات فکری را شکل داده و به حمایت از آنها ادامه می‌ دهند. وین دایر در این اثر روش‌های تساهل و مدارا و انعطاف‌ پذیری در رفتار و خلقیات را تشریح کرده است.

چنین مباحثی مبنای تغییر رفتارها و نگرش‌هایی است که تصور می‌ کنیم وحی منزل هستند و هیچ نیرویی قادر به تغییرشان نیست. کتاب بهانه ها را رها کنیم راه‌هایی را به شما نشان می‌دهد که شاید به نظر ساده بیایند ولی با کنار هم قرار دادن آنها می‌توانید به تاثیر و تاثراتش پی ببرید. شما می‌ توانید افکار ناخواسته اما دیرپایتان را که خود را با آنها می‌ شناسید و جداناپذیرشان می‌خوانید، کنار بگذارید. رها کردن بهانه‌ها و روش‌های ساده و قدرتمندی برای کنار گذاشتن افکاری که در عمق ذهنتان ریشه دارند و مانع از آن می‌شوند که بدل به موجودی شوید که می‌خواهید باشید.

بخشی از متن کتاب

قدرت باورهايتان، كه می توانند شما را گرفتار سازند، بسيار است. اين تصورات ريشه دار همانند حلقه هاي زنجير مانع از آن مي شوند كه شما سرنوشت منحصر به فرد خود را تجربه نماييد. شما توانايي آن را داريد كه اين حلقه ها را بگشاييد و از آنها به نفع خود و نه عليه خود استفاده كنيد، تا زماني كه سرانجام بتوانيد آنچه را كه به عنوان دلايل علمي محدوديت ها و ويژگي هاي انساني مي شناختيد دگرگون سازيد.

منظور من چيزهايي مانند خصوصيات ارثي، دي ان اي يا شرايطي است كه در دوران جنيني، نوزادي و يا كودكي داشته ايد. بله، درست خوانده ايد. باورهاي شما، يعني تمامي آن انرژي بي شكلي كه اساس خويشتن- شناسي شما را تشكيل داده اند، قابليت اين را دارند كه به تدريج تغيير يابند و به شما اين توانايي را بدهند كه بر ويژگي هاي ناخواسته خود يا آنچه كه متاسفانه آن را سرنوشت خود مي دانيد چيره شويد.

نقد کتاب بهانه ها را رها کنیم

نویسنده کتاب بهانه ها را رها کنیم را براساس کتاب حکمت آموز لائو ته‌ وز با نام “تائو ته‌ چینگ” نوشته است. در واقع با مطالعه این کتاب بوده که وین دایر به کشف مفاهیمی رسیده و سعی کرده برداشت‌ هایش را تبدیل به راه‌ حل هایی اخلاقی کند. کتاب از سه بخش تشکیل شده است: شناختن و کنار گذاشتن عادات دیرینه، اصول عمده رها کردن بهانه‌ها، رها کردن بهانه‌ ها (تغییر الگوها). در این بخش‌ ها با خصلت های ذاتی خود آشنا می‌ شوید و سپس در برابر پرسش‌ هایی قرار می‌ گیرید که وین دایر برای شما طرح کرده است.

تعداد بازدید: 721 بار

Wayne%20Dyer%20 %D9%88%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1 9

عنوان کتاب: بهانه ها را رها کنیم

افکار کهنه و زیان بار خود را متحول کنید

این کتاب با عنوان های: بهانه ممنوع! ، رهایی از افکار و عادات خودشکنانه ، بهانه بی بهانه و بهانه ها را بی خانمان کنید نیز به چاپ رسیده است.

نویسنده: وین دایر (دکتر وین والتر دایر)

مترجم: پروین ادیب

تعداد صفحات کتاب: 420 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در زندگی مدرن، انسان‌ها با مشکلات روحی متفاوت و تازه‌ای روبه‌رو هستند. به طوری که هرچه سرعت پیشرفت تکنولوژی در زندگی بیشتر می‌ شود، آرامش خاطر کمتری به چشم می‌ خورد. از مهمترین مهارت‌های زندگی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 355
کتاب تعادلت را حفظ کن اثر وین دایر در واقع به شما می گوید که همه چیز در این دنیا تعادلی دارد و تنها چیزی که در این امر مستثناست انسان و حفظ تعادل در انسان است. این کتاب به انسان کمک می کند که در شرایط و محیط های...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 506

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *