به خودت کمک کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
به خودت کمک کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب به خودت کمک کن

مطالعه کتاب به خودت کمک کن را به همه کسانی که سعی در شناخت خود و خودیاری دارند پیشنهاد می کنیم تا اعتماد به نفس و امید به زندگیشان بیشتر شود و از افسردگی خارج شوند.

مارتین میدوز در کتاب پیش رو برای هر روز شما یک ایده تادیب نفس دارد که همراه روزانهٔ شما باشد. او معتقد است اگر شخصی بخواهد به تمام توانایی هایش پی‌ ببرد، نمی تواند از سختی ها فرار کند؛ زیرا همین سختی ها کلید انسان برای گشودن دری به روی اهدافش خواهند بود. او برای هرروز از سال شما، یک موضوع در مورد درگیری های ذهنی، موفقیت یا در کل خودسازی را با شما در میان می گذارد.

خلاصه کتاب

تاکنون چند ساعت از عمر خود را در راه خواندن کتاب‌های خودیاری تلف کرده‌اید و همچنان نیز انتظار دارید که زندگی خود را با الهام گرفتن از چیزهایی که خوانده‌اید بهبود بخشید؟ حقیقت این است که خواندن کتاب‌های خودیاری آسان است، اما اجرای آن در زندگی واقعی دشوار است. ابتدا باید بدانید که چه چیزی را باید بخوانید و سپس با توصیه‌هایی که در داخل کتاب‌ها پیدا می‌کنید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید. دنیای خودیاری تله‌های زیادی دارد، مارتین میدوز در مدت زمانی که خود خواننده‌ی این گونه کتاب‌ها بوده، در دام بسیاری از این تله‌ها افتاده است. او در کتاب به خودت کمک کن پنج تله‌ی رایج خودیاری و نحوه اجتناب از آن‌ها را (که احتمالا قربانی بیشتر آن‌ها شده‌اید) به شما می‌آموزد.

سپس مطالبی را بیان می کند تا شما بدانید که چگونه توصیه‌هایی را که از یک کتاب می‌خوانید تفسیر کنید و آن‌ها را با شرایط زندگی‌تان تطبیق دهید. شما در کتاب حاضر یاد می‌گیرید که چرا گاهی اوقات بهتر است از کتاب‌های خودیاری صرف نظر کنید و به جای آن چه بخوانید تا به شما در رسیدن به اهداف و تبدیل شدن به فرد بهتری کمک کند. اجازه ندهید کتاب خودیاری دیگری تنها در قفسه کتابخانه شما جای گیرد. یاد بگیرید که چگونه با روشی استراتژیک‌تر بخوانید و مهم‌تر از آن، به توصیه‌های ارائه شده در کتاب‌ها عمل کنید.

این راهنمای کوتاه می‌تواند اولین گام شما به سوی زندگی جدید باشد. شروع کنید و انجام دهید. خودتان را دوست داشته باشید و از پیدا کردن کلید کمک به خود از میان جملات کتاب‌ها بیرون بیایید. شما در کتاب زندگی نمی‌کنید. هیچ نویسنده و کتابی، جادوگر زندگی شما نیست. زندگی با عمل کردن شما جریان دارد و کمک به خودتان فقط از تمایل و ترغیب به تغییر و حرکت اتفاق می‌افتد. شاید ادعای بزرگی باشد که شخص می‌تواند امیدها و رویاهای خود را به‌سادگی با فکر کردن به تحقق چنین آرزوهایی برآورده کند اما میدوز در کتاب به خودت کمک کن به شما ماهیگیری را یاد می‌دهد و آن‌وقت بی‌دغدغه می‌توانید به سوی بزرگترین و زیباترین ماهی‌های درونتان حرکت کنید و به خودتان کمک کنید…

بخشی از متن کتاب

کتاب‌هایی که منحصرا روی یک موضوع خاص تمرکز دارند اغلب توصیه‌های کاربردی بیشتری نسبت به عناوین عمومی دارند. به عنوان مثال مایلید تصور کنیم که می‌خواهید ورزش را شروع کنید. می‌توانید از یک کتاب عمومی در مورد این که چگونه عادت خود را بسازید شروع کنید عادت ورزش منظم را شکل دهید اما جاهای خالی زیادی وجود دارد که کتاب پر نخواهد کرد چالش‌های منحصربفردی در ورزش وجود دارد که یک کتاب عمومی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. مثلاا اگر در یک مدت زمان محدود ورزش کردید چه روشی داشته باشید؟ اگر با چالش‌هایی در ورزش کردن رو به رو شدید چطور آن را حل کنید.

آن وقت است که باید کتابی خاص پیدا کنید یا به دنبال عنوان کتاب تخصصی تر بروید که مخاطبان خاص را مخاطب قرار می‌دهد. زمانی که کتاب‌های خاص را مطالعه می‌کنید، به شما ایده‌هایی در مورد موضوع مورد نظر شما می‌دهد و این گونه به صورت تخصصی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند: برای مثال: شما می‌توانید از یک کتاب عمومی یادبگیرد که چطور ذهن انعطاف پذیر داشته باشید اما اگر بخواهید یک کوهنورد شوید چیزی بیشتر از این کتاب‌ها نیاز دارید. شما باید تجربه دنیای واقعی را برای مواجهه با شرایط روحی و ذهنی یاد بگیرید. کوهنورد واقعی بهترین توجیه‌ها را به شما می‌کند.

نقد کتاب به خودت کمک کن

تعیین اهداف، یکی از مهم‌ترین مراحل برای ایجاد تغییر در زندگی است، صرف‌نظر از اینکه اهداف، بزرگ و جسورانه یا اصلاحاتی کوچک باشند. با این حال، اکثر ما در شناسایی اهدافمان مشکلی نداریم، ولی عملی کردن آنها و برنامه‌ ریزی برای دستیابی به آنها، بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. نداشتن انضباط شخصی و انگیزه در این نوع رفتار مؤثر هستند. اما یک دلیل کمتر شناخته شده دیگری هم وجود دارد که علت تلاش‌های بی‌فایدة برخی از مردم برای ایجاد تغییر در زندگی‌شان است. این دلیل، خودکارآمدی پایین آنهاست.

افرادی که از خودکارآمدی بالایی برخوردار نیستند، به‌سختی می‌توانند برنامه‌های خود را عملی کرده و آنها را پیش ببرند، زیرا در اعماق وجودشان باور ندارند که می‌توانند به آنها برسند. بدون آنکه شما از رفتار افراد با خودکارآمدی پایین اطلاع داشته باشید، معاشرت با آنها زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار می دهد. چهار عامل اصلی که بر خودکارآمدی شما تأثیر می‌گذارد کدام‌اند؟ چگونه می توانید اعتماد بیشتری به توانایی‌های خود پیدا کنید؟ مهم‌ترین مواردی که باید در مورد تأثیر ذهن روی دستاوردها بدانیم، چیست؟ اینها برخی از سؤالاتی است که کتاب به خودت کمک کن به آنها پاسخ خواهد داد.

تعداد بازدید: 248 بار

%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AA%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%DA%A9%D9%86%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: به خودت کمک کن

نویسنده: مارتین میدوز

مترجم: مهشید سادات مصطفوی

تعداد صفحات کتاب: 60 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 1 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35120
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 107

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *