بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
21 کار مهم بعد از سی سالگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی

کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی در واقع دعوتی است برای عمیق شدن در وجود خود و شناخت بیشتر لایه های مختلف آن.

اگر سی سالگی را گذرانده باشید تا الان متوجه شده اید که بسیاری از مشکلات زندگی شما راه حل ندارند! اگر نمی خواهید این واقعیت را بپذیرید، بهتر است از خیر خواندن این کتاب بگذرید و به رؤیاپردازی خود برای حل مسائل زندگی ادامه دهید.

21 کار مهم در این کتاب انتظار شما را می کشد. با خواندن آن در می یابید، چگونه بادبانهای خود را در لحظات طوفانی زندگی بعد از سی سالگی تنظیم کنید تا سفر زندگی همیشه هیجان و جذابیت خود را علی رغم سختی های خود حفظ کند.

خلاصه کتاب

کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی نشان دهنده عصاره ی خرد انباشته شده ی یک عمر است. چگونه “بزرگ شدن” را تعریف می کنید؟ آیا این بدان معناست که شما به معیارهای فرهنگی خاصی رسیده اید؟ درآمد ثابت، پرداخت مالیات، ازدواج و فرزندان؟ یا اینکه این به معنای پشت سر گذاشتن انتظارات دیگران و بزرگ شدن در شخصی است که قرار بود شما باشید؟ اگر خود را در یک شغل، مکان، رابطه یا بحرانی می بینید که هرگز پیش بینی نکرده اید یا به نظر می رسد با اعتقاد شما در مورد اینکه چه کسی هستید مغایرت دارد، این بدان معناست که روح شما شما را به بررسی مجدد مسیر خود فرا می خواند.

جیمز هالیس با گذراندن یک زندگی بررسی شده کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی را برای هرکسی که در یک دوراهی زندگی قرار دارد ارائه می دهد. در اینجا این نویسنده تحسین شده شما را در 21 زمینه برای جستجوی خود و رشد راهنمایی می کند ، و شما را به چالش می کشد تا:

  • مرجع شخصی خود را بازیابی کنید … چگونه زندگی کردن برای پاسخ به انتظاراتی که از شما می رود را متوقف کنید.
  • معنا را بر خوشبختی ترجیح دهید … چرا که جستجوی حقیقت به جای سرگرمی های لذت بخش در نهایت منجر به تحقق بیشتر می شود.
  • ارواح گذشته را که به شما می پیوندند بکشید ― چگونه صداهایی که شما را آزار می دهند می توانند شما را به سمت رشد سوق دهند.
  • به بخشهای دوست داشتنی خود عشق ببخشید … بازیابی نیروی هدایت پنهان در سایه ی شما.
  • یک معنویت بالغانه بسازید. پنج عنصر اساسی ادغام معنا و رمز و راز در زندگی خود بسازید.
  • اجازه بگیرید که همان چیزی باشید که واقعا هستید ― چالش کاملا نشان دادن زندگی خود.

دکتر جیمز هالیس با شیوایی و بینش خاص خود کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی را برای الهام بخشیدن به زندگی با اقتدار، صداقت و رضایت شخصی ارائه می دهد.

بخشی از متن کتاب

هر یک از ما استعدادی دارد یک استعداد حیاتی، یعنی استعداد بودن کسی که هستیم با تمام نقصها عیبها اشتباهات و ترسهایی که همگی از آنها آگاهیم یکی از اثرات مخرب اکثر مذاهب و نیز والدین ناخودآگاه، فرآیند شرمنده کردن است تذکر آشکار به کامل بودن به برابری کردن با چند دستورکار غیر واقعی چون هیچ یک از ما قادر به زیستن با یک الگوی تمام و کمال نیست کارمان به غرق شدن در شرمندگی جبران افراطی یا خودتخریبی می رسد.

وقتی آن زن از ادای واژه «خودم به لرزه می افتاد، در نهایت تنها در حال خدمت به پیامی بود که بزرگترهای تحریف شده اش ابلاغ کرده بودند. در نهایت ما اینجا نیستیم تا همرنگ جماعت شویم به خوبی سازگار شده و خود را تطبیق دهیم یا کاری کنیم والدینمان به ما افتخار کنند. ما اینجاییم تا خودمان باشیم و این اغلب زیبا نیست اما صادقانه است. هدیه ما به موزاییک بزرگ جهان منحصر به فرد بودن ماست.

هر یک از ما چیزی برای افزودن به موزاییک زمان که چه آگاه باشیم چه نباشیم در ما و از طریق ما آشکار میشود دارد.  برخی صاحب یک استعداد یا قابلیت خاص خواهند بود که باید به اشتراک گذاشته شود متوجه شدم که هرگز به دیگران حسادت نمیکنم و نمیخواهم کسی غیر از خودم باشم. میدانم چقدر نقص دارم و چه اشتباهاتی در زندگی خود انجام داده ام اما باز احساس میکنم اینکه چه کسی و چه چیزی هستم هدیه سرشار از تواضع من به این جهان است.

اگر حسودی نکردن من استثنایی داشته باشد فقط به افرادی که قادر به ساختن موسیقی هستند مربوط میشود زیرا موسیقی همیشه برای من کاملاً متعالی و هدیه ای نمادین به کائنات است. وقتی به هدیه خودمان فکر میکنیم معمولاً به آنچه قابل قبول است، آنچه استثنایی است و تأیید دیگران را کسب میکند بازمیگردیم. روی دیگر این تکانش و انگیزه را میتوان در تلاشهای نومیدانه طرد شدگان اجتماعی دید که…

نقد کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی

در مقدمه کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی آمده: زندگی ما دو بار آغاز می شود: روزی که متولد می شویم و روزی که این حقیقت وجودی بنیادین را می پذیریم که زندگی مان با تمام عوامل محدودکننده، انتخابی است که به‌عهده خودمان است و لحظه ای که این دعوت را می‌پذیریم و مسئولیت پذیر می شویم، قدرت انتخاب را به‌دست می‌گیریم. اگر فکر کنیم کـه اتـم‌هـا در تسلسلـی تصـادفـی در کنـار هـم قـرار گرفتـه‌انـد، شاید جهان به نظرمان بی‌معنا برسد. شاید همه چیز تحت هدایت وجودی متعالی است که قدرت هایش مطلق‌اند و فرآیند اندیشیدن به آن در بهترین حالت اختیاری و مسلماً پر رمزوراز است.

جدا از همه این شایدها، ما حیوانی هستیم که به دلیل جدایی از معنا در رنجیم. سیستم ما رشته ای پیچیده از تعاملات را تولید می کند ـ پاسخ های احساسی، رؤیاها که در طیفی از آشفته تا متعالی قرار دارند، نشانه ها، الگوها، تلنگرها، بینش ها، تشخیص ها، که مانند جزر و مد دریا پسروی می‌کنند و دوباره می‌جوشند و پیش می‌آیند. جایی در میان همه این پیچیدگی، خیالِ احتمالِ انتخاب وجود دارد. استدلال برای اینکه آیا ما واقعاً آزاد هستیم یا نه، به اندازه عمر بشر قدمت دارد. اما طبق استدلال ژان‌پل سارتر؛ ما باید به‌گونه ای عمل کنیم گویی که آزاد هستیم، وظیفه «هولناک» انتخاب را بپذیریم و مسئولیت پذیر باشیم.

چه آزاد باشیم چه نباشیم، مجبوریم به‌گونه ای رفتار کنیم گویی که آزادیم و البته تمام نظام ها، فلسفه ها، اخلاقیات و اظهارات قضایی مبتنی بر مسئولیت پذیری هستند. کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی می تواند مسیر زندگیتان را تغییر بدهد قبل از این که فرصت تغییر را از دست بدهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,338 بار

James%20Hollis%20 %D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%B2%20%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3

عنوان کتاب: بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی

(زندگی دوباره)

نقشه راه درست زندگی بعد از 30 سالگی

نویسنده: جیمز هالیس

مترجم: مرضیه مروتی

تعداد صفحات کتاب: 155 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.14 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

خواندن کتاب حاضر نقطه شروع خوبی است. هرچه بیشتر درباره اهمیت خواب دیدن مطالعه کنید، بیشتر خواب‌هایتان را جدی می گیرید و بعد از بیدارشدن دیگر به آن ها بی‌توجه نخواهید بود. همه ما هر شب...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 327
روزی ورنر، رادیوی بسیار ساده ای پیدا می کند و همین اتفاق، مسیر زندگی اش را تغییر می دهد. او رفته رفته، در ساخت و تعمیر وسایل رادیویی خبره و متخصص می شود و همین توانایی منحصر به فرد، او را وارد سازمان جوانان هیتلر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 693

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *