خائن بی گناه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
خائن بی گناه (nbookcity.com)

دانلود کتاب خائن بی گناه

شخصیت های کتاب خائن بی‌ گناه مربوط به خاندان سلطنتی تئودور هستند که از سال 1485 تا 1603 بر انگلستان حکومت می‌کردند.

در دوره‌ی حکومت خاندان تئودور اتفاقات زیادی ازجمله خروج کلیسای انگلستان از زیر نفوذ کلیسای کاتولیک رخ داد که فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این کشور را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کرد. آلیسون ویر نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی این دوران از انگلستان را ‌به زیبایی و دقت در رمان پیش رو به تصویر کشیده است.

«لیدی جین»، نوه خواهری «هنری هشتم» پادشاه انگلستان و دختر عمه «ادوارد چهارم»، «مری اول» و «الیزابت اول» بود. والدین او، با برنامه‌ ریزی‌های بسیار و با علم به این‌که سلطنت وارث داشت، توانستند او را ملکه انگلستان کنند. اما جین با داشتن هوش و دانش زیاد، صداقت و درستی، هرگز نتوانست با تقدیر خود بجنگد. رمان تاریخی حاضر، داستان زندگی لیدی جین است که درقرن شانزدهم میلادی دوره کوتاهی از تاریخ انگلستان را رقم زده است.

خلاصه کتاب

نویسنده اظهار داشت: داستان لیدی جین گری جذاب و تکان دهنده است. او دختر جوانی با خون سلطنتی بود که مردان حریص و بی وجدان برای ارضای جاه طلبی های خود از او استفاده می کردند. وی که در دوران کودکی قربانی آزار و اذیت شده بود، به یک ازدواج ناخوشایند فروخته شد و مجبور شد تاجی را که نمی خواهد بپذیرد و به طرز غم انگیزی بهای به اصطلاح خیانت خود را پرداخت. پس از انتشار 9 کتاب تاریخی، نوشتن این رمان یعنی خائن بی گناه احساس سرشار از آزادی مرا پر کرد.

این داستان درباره‌ی خواهرزاده‌ی شاه هنری هشتم و همسرش هنری در تاریخ اکتبر سال 1537 است. آن‌ها برای داشتن جانشین در انگلستان در طلب فرزندی پسر هستند اما با این وجود صاحب دختری زیبا می‌شوند. هم‌زمان با این اتفاق ملکه «جین سیمور» شاهزاده‌ای سلامت به دنیا می‌آورد و جایگاه سلسله تئودور را مستحکم می‌کند. خواهرزاده‌ی شاه هنری هشتم که زنی جسور و توانا است نام دخترش را لیدی جین گری می‌گذارد. او به این فکر می‌افتد دخترش را به‌عنوان همسر شاهزاده معرفی کند و لیدی جین گری را در جایگاه ملکه‌ی انگلستان ببیند.

جین گری آینده‌ای پرفراز و نشیب را طی می‌کند و در شانزده سالگی محکوم می‌شود و به زندان می‌افتد. داستان این دوره از تاریخ انگلستان محتوای کتاب خائن بی‌ گناه را شکل می‌دهد. زبان اول شخص و اینکه هر بخش، از زبان یکی از شخصیت ها با دیدگاه متفاوت است واقعا خاص و گیراست  و از نظر شرح وقایع تاریخی خیلی جذاب است مخصوصا برای کسانی که به تاریخ قرون وسطا علاقه دارند.

بخشی از متن کتاب

دریاسالار نگران و مضطرب فریاد میزند به خاطر خدا، کسی نمیتونه کاری بکنه؟ دو روز گذشته و هنوزم ادامه داره.» مری اودیل قابله با متانت میگوید «بچه ها به موقع خودشون به دنیا می آیند، سرور من.» اما در پشت حالت حرفه ای و مطمئن به نظر میرسد کمی نگران است. او بهترین قابله است و ارزش خود را میداند ،ملکه در سی و شش سالگی برای اولین زایمان کمی پیر است؛ خودش نیز این را میگفت و اوضاع به کندی پیش می رود.

دردهایش پریشب شروع شد اول خفیف سپس در تمام طول شب شدت میگرفت صبح به طرزی غیر قابل توضیح آرام شد اما تا هنگام شام با قوتی بیشتر بازگشت تا ساعت هشت ملکه به شدت در عذاب بود و برای آرام کردنش هیچ کاری از دست ما بر نمی آمد دراز کشیدن نشستن، حتی ایستادن با تکیه بر ما زمانی که انتظار میکشید حمله بگذرد ـ هیچ چیز آسایشی به او نمی داد همه ی ما کنارش ماندیم با روشهای متفاوت خود تلاش میکردیم کمکی ،کنیم زنهای بزرگتر پشتش را میمالیدند یا داستانهایی دلگرم کننده از زایمان های موفقیت آمیز خود تعریف می کردند.

در حالی که من، مثل دختری خوب ـ که دقیقاً همان رفتاری است که اینجا با من شده است ـ این سو و آن سو میدویدم آشامیدنیهای خنک میآوردم یا پارچه های معطر برای پاک کردن پیشانی ملکه یا جوشانده های گیاهی که ظاهراً برای کاهش درد است اما متأسفانه تأثیری نمیگذارد. ساعت ده قابله ملکه را به اصرار به رختخواب ،فرستاد دریاسالار را بیرون کرد که در کمال وحشت او و دیگر بانوان اصرار می ورزید کنار همسرش بماند.

نقد کتاب خائن بی گناه

آلیسون ویر، نویسنده مشهور برجسته، اکنون آرزوی یک زندگی برای نوشتن داستان های تاریخی را برآورده کرده است . او در کتاب خائن بی گناه شجاع ترین، دلسوزترین و مظلوم ترین زن تودور انگلیس، لیدی جین گری را به عنوان موضوع خود انتخاب کرده است. لیدی جین گری در خطرناک ترین زمان ها به دنیا آمد. او فرزند پدری مکر و مادری بی رحم است که برای او یک پیاده در یک بازی دودمانی با بالاترین ریسک است، او زندگی خود را با کلاهبرداری های سیاسی و تب و تاب مذهبی کشنده سپری کرد.

لیدی با ملکه آینده الیزابت و مریضی اکراه او، مری بزرگ می شود. به زودی حقیقت ارزش هایی را که آخرین ملکه هنری هشتم کاترین پار، به وی اعطا کرده است را می آموزد. صداقت، شعور و قدرت شخصیت او خواننده را به وجد می آورد و تمام پیچ و خم های سیاست قدرت تودور را به سلطنت نه روزه و نتیجه گیری سخت و تحمل ناپذیر آن منتقل می کند.

رمان خائن بی گناه، کتاب فوق العاده دیگری از الیسون ویر که در عین زیبایی؛ غم بزرگ و معصومیت خاص داستان هر خواننده ای را جذب خواهد کرد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 328 بار

Alison%20Weir%20 %D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%88%D9%86%20%D9%88%DB%8C%D8%B1

عنوان کتاب: خائن بی گناه

نویسنده: آلیسون ویر

مترجم: طاهره صدیقیان

تعداد صفحات کتاب: 596 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 57.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

راوی داستان، افسری ایتالیایی است که در ناپل خدمت می کند. سرهنگ جک همیلتون، مردی آمریکایی و عضو ارتش ایالات متحده است و بسیار مورد احترام مالاپارته است. جیمی رن، سروانی دیگر در ارتش است و شخصیتی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 283
استیو هاروی در کتاب پرش تعریف می‌کند که چگونه زمانی در فقر به سر می‌برد و با چالش‌های فراوانی مواجه بود و چه کرد تا به موفقیت دست‌یافت. وی کمدین موفقی است که جوایز بسیاری دریافت کرده، در مقام نویسنده نیز به موفقیتی چشمگیر دست‌یافته و کتاب‌هایش پرفروش و برگزیده‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *