خانه ی افعی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
خانه ی افعی (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه ی افعی

خواندن کتاب خانه ی افعی را شب شروع نکنید، چون ممکن است غرق در داستان شوید و نتوانید تا صبح پلک روی هم بگذارید!

این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، اما همه طرفداران ژانر فانتزی از خواندنش لذت می برند. متن خیلی روانی دارد و مشخص است که از زبان یک بچه روایت می شود. در عین حال اثری ست که حاوی مطالب زیبایی است و خواننده از استدلال های جالب و توصیفات خلاقانه و ملموسش لذت می برد.

کتاب پیش رو سیر داستانی خیلی خوبی دارد و اتفاقات جالبی در آن رقم زده می شود. عاشق شخصیت مگ خواهید شد به خاطر شجاعت و از خودگذشتگی و حس مسئولیتی که دارد و اینکه همیشه کاری را انجام می دهد که به نظرش باید انجام شود.

خلاصه کتاب

کتاب خانه ی افعی نوشتۀ بی دیون پورت، داستان دختر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که با ورودش به یک کاخ و طی اتفاقی به گذشته سفر می‌کند و خود را در یک بیمارستان مخصوص جذامی‌ها می‌بیند و حال باید برای رهایی از آنجا یک کتابچه را بیابد.

دختر 12 ساله‌ای به نام آنی که بعد از مرگ مادرش به شدت آسیب دیده، همراه برادرش تام که در باغ‌های عمارت هکسر مشغول به کار است، زندگی می‌کند. آنی نزد خاله و فرزندان او روزها را سپری می‌کند و شرایط خوبی ندارد. همه از سرگذشت عجیب خانم هکسر – صاحب عمارت – و اجداد او خبر دارند و از این رو آن‌ها را دیوانه می‌خوانند. خانم هکسر در کودکی گاهی تصاویر را در حالت بیداری مشاهده می‌کرد و خود را در دنیای دیگری می‌دید. هنگامی که او این حوادث را به پدرش گفت، همگان تصور کردند جنون به او دست داده است.

در ادامه داستان خانه ی افعی، بعد از سال‌ها یک زن جادوگر به خانم هکسر می‌گوید تنها یک دختر که از ظاهر پسرانه‌ای برخوردار است می‌تواند به او در کشف راز تصاویری که در کودکی می‌دیده کمک کند. یک روز خانم هکسر با تام، باغبانش صحبت می‌کند و می‌فهمد که او خواهری به نام آنی با ظاهری عجیب دارد که همیشه مانند پسرها لباس می‌پوشد. خانم هکسر به این خیال که آنی همان دختری است که می‌تواند به او کمک کند از تام درخواست می‌کند که خواهرش را به عمارت بیاورد.

خانم هکسر مرموز با دیدن آنی به او علاقه‌مند می‌شود و به زودی می‌فهمد که وی می‌تواند با سفر در زمان به قرن 11 برود. وقتی که آنی به عمارت وارد می‌شود، آن جا را به دلیل نقش و نگارهای زیاد مار، بسیار غیرطبیعی و عجیب می‌بیند. او صداهایی در سرش می‌شنود و وقتی به نقش مارها دست می‌زند وارد زمان و دنیای دیگری می‌شود و می‌فهمد که زمانی در محل عمارت یک بیمارستان جذامی بوده و توسط یک پزشک عجیب اداره می‌شده است که برای پرستاری از بیماران از جادوهای عجیب و غریبی استفاده می‌کرد.

خانم هکسر از آنی می‌خواهد که کتاب درمان‌های جادویی آن پزشک مرموز را که توسط مارهایی بزرگ نگهداری می‌شود، از آن قرن بیابد و برای او بیاورد. آنی که مدت بیشتری را در آن بیمارستان قرون وسطایی می‌گذراند می‌فهمد که درمان‌های دکتر در حقیقت بیش از درمان، لعن و نفرین با خود دارند. در همین حال خانم هکسر به یک بیماری ناشناخته مبتلا می‌شود و … . علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و تخیلی رمان خانه ی افعی را از دست ندهند.

بخشی از متن کتاب

می دانم که آگاتا حقه ها و ترفندهای خودش را دارد و جای تأسف است. اگر به جای اینکه در این مورد رک و راست با من حرف بزند، به ترفند متوسل شده باشد. از طرفی آگاتا دائماً شک و تردیدش را در مورد اینکه آنی مهره صحیح باشد، ابراز کرده و من از شهرت غیرقابل انکار او در برقراری ارتباط با ماوراءالطبیعه به خوبی آگاهم بدون مشاوره او، مطمئن نیستم که حتی خود من میتوانستم به غم هایم غلبه کنم. آنی بچه بسیار باهوشی است سرکشی اش مرا یاد بچگیهای خودم میاندازد.

آگاتا متوجه شده که من تا چه حد اجازه داده ام این دختر در دلم جا باز کند به من یادآوری کرد که این دختر بلای تو نیست که البته این حرفش به نظرم بی رحمانه آمد بگذریم با خودم فکر کرده بودم وقتی احتیاجم به آنی برطرف شد، بفرستمش به یک مدرسه خوب اما اگر واقعاً این داستانها را از خودش بسازد؟ اگر بدجنس تر و خبیث تر از آن باشد که تصورش را میکنم؟ نظر آگاتا نسبت به آنی همین است. من سالها با آگاتا کار کرده ام و با هم نشانه های جادویی مورد نیاز هدف مرا در کاخ فراهم کرده ایم و طبعاً به او اعتماد کامل دارم – پس شاید لازم باشد به جای پیروی از احساسات رقیق خودم به قضاوتهای او گوش بدهم.

حالا مهره جدیدی وارد بازی شده امروز صبح آگاتا آمد به اتاق پذیرایی بکی و دختر کوچکی هم دنبالش وارد شدند. این دختر خواهر کوچک بکی است که برای دیدن او آمده اما آگاتا عقیده دارد این دخترک است که میتواند قاصد واقعی من باشد میگوید مشخصات این دختر با همه پیشگوییها مطابقت دارد، از جمله اینکه نه دختر است نه پسر در این مورد به خصوص سؤال کردم چون آنی با آن موهای چیده و لباسهای پسرانه اش به خوبی در این تعریف می گنجد. یکی با ادب و تواضع مقبول همیشگی اش گفت که جینی وقتی کوچک بوده تا مدتها نمیتوانسته اسم خودش را بگوید و به خودش میگفته “جان”.

همه خانواده هم به همین اسم صدایش میکرده اند برای همین بیشتر مردم فکر میکرده اند آن بچه پسر است، نه دختر. اما این آنی – یعنی یا نوآ ـ نیست که گشاینده درهاست. نگاهی به آن طفلک نحیف و لرزان با آن موهای بور و کم پشتش انداختم طفلک از اینکه مرکز آن همه توجه قرار گرفته بود از خجالت سرخ شده بود و لب پایینش را می جوید. از آگاتا پرسیدم: «فکر میکنی این دختر قادره که…؟» نمیتوانستم جمله ام را تمام کنم چون نمیدانستم بکی و خواهرش تا چه حد از آزمایشهای ما اطلاع دارند. آگاتا گفت: «یقیناً انجام هم داده جینی به خانم بگو امروز صبح تو پله ها چه اتفاقی برات افتاد؟»

نقد کتاب خانه ی افعی

کتاب خانه ی افعی نوشته بی دیون پورت نویسنده داستان‌های کودک و نوجوان انگلیسی است. این کتاب در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت جایزه تایمز شد.

آنی دوازده ساله به کاخ هکسر دعوت شده است تا برای مالک مرموز این کاخ، بانو هکسر، به عنوان خدمتکار کار کند. مارهای حکاکی شده در همه جای این کاخ قرار گرفته‌اند و وقتی آنی به یکی از آن‌ها دست می‌زند، او به گذشته سفر می‌کند، به زمانی که کاخ یک بیمارستانی مخصوص بیماران جذامی بوده که توسط یک پزشک بدذات و مارهای افعی بسیاری مدیریت می‌شده است…

کتاب خانه ی افعی هیجان و جذابیت بالایی دارد و وقتی شروع به خواندن آن کنید گذر زمان را حس نخواهید کرد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 651 بار

Bea%20Davenport%20 %D8%A8%DB%8C%20%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA

عنوان کتاب: خانه ی افعی

نویسنده: بی دیون پورت

مترجم: شهره نور صالحی

تعداد صفحات کتاب: 209 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

اثر حاضر برای تمامی افرادی نوشته شده که سستی، تنبلی و اهمال کاری به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شان مبدل شده و به یاس و بی انگیزگی دچارند. جان پری با ارائه راهکارهای علمی چگونگی مبدل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 512
اثری ارزشمند برای تمام آنهایی است که می‌خواهند از احساس‌ها و عواطف دردناک، اعتیاد، وسواس فکری، فشار و وابستگی‌های عاطفی رها شوند. دگرگون کردن زندگی، به معنای پیدا کردن شغل، همسر جدید، بیرون رفتن از خانۀ پدر و مادر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *