دانشنامه ناهنجاری های استخوان

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
دانشنامه ناهنجاری های استخوان (nbookcity.com)

دانلود کتاب دانشنامه ناهنجاری های استخوان

کتاب دانشنامه ناهنجاری های استخوان یکی دیگر از آثار رضا پوردست گردان می باشد.

استخوان ماده زنده و محکمی است که داربست اسکلتی بدن انسان را می سازد. استخوان پایه محکمی است که دیگر اعضا بر آن استوار می شوند و در بسیاری از نقاط، استخوان اطراف بافت های حساس را گرفته و از آن محافظت می کند.

فهرست عناوین:

مقدمه
سندرم تونل کارپال
فیبرومیالژیا
نقرس
استئوآرتریت
استئومالاسی
پوکی استخوان
بیماری پاژت
تومور استخوان
استئوکندروما
کیست استخوان

بخشی از متن کتاب

پوکی استخوان باعث ضعف و شکنندگی استخوان ها می شود. آن قدر شکننده هستند که سقوط یا حتی فشارهای خفیف مانند خم شدن یا سرفه می تواند باعث شکستگی شود. شکستگی های مربوط به پوکی استخوان بیشتر در مفصل ران، مچ یا ستون فقرات رخ می دهد. 

استخوان بافت زنده ای است که مدام در حال شکسته شدن و جایگزینی است. پوکی استخوان وقتی ایجاد می شود که ایجاد استخوان جدید با از بین رفتن استخوان پیر همخوانی نداشته باشد. پوکی استخوان زنان و مردان از همه نژادها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اما زنان سفید پوست و آسیایی – به ویژه زنان مسن که یائسگی را پشت سر می گذارند – بیشترین خطر را دارند. داروها، رژیم غذایی سالم و ورزش با تحمل وزن می توانند به جلوگیری از ریزش استخوان یا تقویت استخوان های ضعیف در حال حاضر کمک کنند. به طور معمول هیچ علائمی در مراحل اولیه از دست دادن استخوان وجود ندارد. 

اما هنگامی که استخوان های شما از پوکی استخوان ضعیف شده است، ممکن است علامت یا علائمی داشته باشید که عبارتند از: کمر درد، ناشی از شکستگی یا افتادن مهره ها – از دست دادن قد به مرور زمان -حالت ایستاده استخوانی که بسیار راحت تر از حد انتظار می شکند.

دانشنامه ناهنجاری های استخوان

عنوان کتاب: دانشنامه ناهنجاری های استخوان

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 63 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2 مگابایت

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

جان اشتاین بک کتاب اتوبوس سرگردان را در سال 1947 منتشر کرد. این اثر مشابه دیگر آثار او به نظام سرمایه‌داری و رکود اقتصادی و به دنبال آن بیکاری، فقر و تنگدستی توجه کرده است. او گاهی از چهره‌ی رنج دیده‌ی کشاورزان...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 797
اثری به قلم دکتر آذر نفیسی می باشد. این اثر در واقع نقد و تاملی بر آثار، نویسنده، مترجم و منتقد روسی است که در قرن بیستم می زیسته است. البته این اثر را می توان شرح حالی از زندگی وی نیز در نظر گرفت...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *