ساختن فوق العاده است

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ساختن فوق العاده است (nbookcity.com)

دانلود کتاب ساختن فوق العاده است

اشلی اسپایرز در کتاب ساختن فوق العاده است داستانی درخشان را به رشته تحریر درآورده که علاوه بر سرگرم کردن کودکان مفاهیم عمیق زیادی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دربردارد. در این قصه دختر بچه همیشه در حال ساختن چیزهای مختلف است تا اینکه روزی تصمیم به ساخت بهترین اختراع می‌گیرد، اما هر بار شکست خورده و ناامید می‌شود.

این کتاب با اشاره به ایده‌ پردازی و خلاقیت در کودکان به این موضوع می‌پردازد که بسیاری از کودکان ممکن است مانند شخصیت اصلی این کتاب ایده‌هایی داشته باشند، اما به دلیل ترس یا حمایت نشدن، آن‌ها را کنار بگذارند.

خلاصه کتاب

داستان کتاب ساختن فوق العاده است درباره دختر کوچولویی است که سعی می کند وسیله ای بسازد. او نقشه ای طراحی می کند و طبق آن پیش می رود؛ اما نتیجه مطلوب نیست و دختر کوچولو را راضی نمی کند. او بارها تلاش می کند؛ ولی فایده ای ندارد. سرانجام با عصبانیت دست از کار می کشد و ناامید می شود. چند ساعت بعد، وقتی حالش بهتر می شود، تصمیم می گیرد دوباره سعی کند.

در این داستان گربه که بهترین دوست دخترک است در همه‌ی شرایط کنار اوست و هنگامی که او بارها شکست می‌خورد هم از او حمایت کرده و تنهایش نمی‌گذارد. اصلی‌ترین مفهوم کتاب ساختن فوق العاده است امید، پشتکار و تلاش است. با خواندن این داستان کودکان یاد می‌گیرند که با شکست نباید دست از تلاش بردارند بلکه با امید باید به کار خود ادامه دهند تا به موفقیت و نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند. کتاب حاضر یک پیام خاص هم برای والدین دارد که از ایده و خلاقیت کودکان حمایت کرده و آن‌ها را تشویق به انجام فعالیت مورد علاقه‌شان کنند.

بخشی از متن کتاب

وقتی کار دخترک تمام می شود، کمی عقب می رود تا با لذت به نتیجه ی کارش نگاه کند. این طرف، دختر براندازش می کند، آن طرف گربه اش… انگار یک جای کار می لنگد. دختر آن را بلند میکند و تکانی میدهد. او احساس خوبی ندارد. هر دویشان حسابی غافلگیر شده اند از اینکه می بینند نتیجه ی کارشان فوق العاده نیست. حتی خوب هم نیست. حتی نمی شود گفت روبه راه است. همه اش اشتباه است. دخترک آن را می اندازد کنار و یک بار دیگر دست به کار می شود.

نقد کتاب ساختن فوق العاده است

این کتاب برای کودکان گروه سنی (الف) تدوین شده است. ناشر در معرفی این اثر آورده است: «یه روز یه فکر بکر توی ذهن یه دختر کوچولو جرقه می‌­زنه و تصمیم می‌­گیره بهترین اختراع جهان رو بسازه. پس دست به کار می­‌شه… به همین راحتی! اما یه لحظه صبر کنید! انگار ساختن یه اختراع، به همین راحتی ها هم نیست…! یه کتاب تصویری خوب برای گروه سنی کودک در مورد این‌که چطور با پشتکار و امید سعی کنیم راهمون رو ادامه بدیم و دنبال چیزی که می‌خوایم بریم. کتاب ساختن فوق العاده است بهمون یاد می‌ده ناامید نشیم و از شکست‌هامون درس بگیریم تا سرانجام به موفقیت برسیم.

تعداد بازدید: 304 بار

Ashley%20Spires%20 %D8%A7%D8%B4%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%B2

عنوان کتاب: ساختن فوق العاده است

نامزد جایزه صنوبر آبی سال 2015

نامزد جایزه بید درخشان سال 2015

نامزد جایزه ادبیات کودکان کریستی هریس سال 2015

نامزد جایزه شارلوت هاک سال 2015

نویسنده: اشلی اسپایرز

مترجم: شبنم حیدری پور 

تعداد صفحات کتاب: 32 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب یادت باشد ، اثری عاشقانه و زیبا درباره‌ زندگی حمید سیاهکلی مرادی، یکی از شهدای مدافع حرم است که در سن 26 سالگی شهید شد. این کتاب درباره زندگی کوتاه اما عاشقانه این شهید و همسرش است که روایتی خواندنی و کمتر شنیده شده‌ای دارد. محمدرسول ملاحسنی...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 58065
سروده‌ ای است درباره‌ی دوستی و مهربانی، به همراه تصاویری زنده و زیبا. سگ و خروسی با هم دوست هستند و در جنگل زندگی می کنند یک روز که خروس تنهایی در جنگل قدم می‌زند. روباهی تعقیبش می‌کند، خروس بالای درخت فرار...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *