هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند (nbookcity.com)

دانلود کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

خواندن و دوباره خواندن کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند یک لذت مدام است.

با این کتاب می شود به نوعی فلسفه عملی در زندگی رسید و صرف نظر از پوچی هستی، حال خوبی پیدا کرد حتما خواندن این کتاب را از دست ندهید. دانیل مارتین کلاین با جسارت تمام عنوانی برای کتابش انتخاب کرده که یکی از پیامهای اصلی‌اش را فاش می‌ کند: «روش‌های زیادی برای زندگی کردن و لذت بردن از آن وجود دارد».

کلاین در نوشتن این کتاب از دغدغهها و سوالات اساسی که در جوانی برایش مطرح شده، استفاده کرده است. ذهن جستجوگر او در جوانی تا جایی پیش رفت که حالا به معنی «معنی» هم فکر می کرد. از دید او این یکی از مسائل منطقی و اساسی بود. او معتقد بود که اگر ندانیم که «معنای خود معنی چیست، پس معنی نداشت که دربارهی معنی زندگی خودمان و دیگران سرگشته و پریشان شویم!

خلاصه کتاب

کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند برگزیده‌ای از جملات کوتاه و پرمفهومی از تأثیرگذارترین متفکران و فیلسوفان تاریخ همراه با تحلیل‌های شخصی کلاین درباره‌ی هر یک از آن‌ها است. مطالعه‌ی این اثر بیشتر از این‌ که به پرسش‌های شما درباره‌ی زندگی پاسخ دهد، ذهن شما را درگیر پرسش‌های بیشتری خواهد کرد. سفری جذاب به جهان فلسفه با چاشنی طنز. دانیل مارتین کلاین در زمانی که در کالج به تحصیل فلسفه مشغول بود، نقل قول هایی کوتاه از اندیشمندان بزرگ جهان را در دفتری یادداشت می کرد و امید داشت که از طریق این نوشته ها، راه درست زندگی را پیدا کند.

او اکنون در آستانه ی شروع هشتمین دهه از زندگی اش، دوباره به این جواهرات کوچک فیلسوفانه بازگشته و جملاتی مربوط به مرگ و پایان زندگی را نیز به آن ها اضافه کرده است. از اپیکور گرفته تا کامو، هر جمله ی فلسفی با توضیحات کلاین، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است. در این کتاب ارزشمند و آموزنده، فیلسوفی طنزپرداز به بزرگترین سوالات زندگی انسان می پردازد.

پایان کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند درنوع خود بسیار جذاب، صداقانه و تاثیرگذار است. کلاین در موخرهی کتابش مینویسد: «خوب، معنای زندگی را فهمیدید؟ با کی دارم شوخی میکنم؟ چه کسی را دارم سر کار میگذارم؟ اصلا من کی هستم؟». اینجا نه تنها بحث زندگی و معنای آن به نتیجه نمیرسد، بلکه سوال جدید دیگری هم مطرح میشود که اصلا من چه کسی هستم؟ و آیا با توجه به معانی مختلف زندگی امکان دارد «خود»های متفاوتی داشته باشم؟ بهنظر میرسد چنین مسائلی هیچوقت به نتیجه نرسد. همیشه در مسیر پیدا کردن پاسخ برای یک سوال، به سوالات دیگری میرسیم که ممکن است مسیر اکتشافات را تغییر دهد.

بخشی از متن کتاب

امان از تلخ و شیرین این شوخی کیهانی. هیچ‌کس همچون ساموئل بکت نتوانسته طنز دنیای پوچ را با ظرافت و خشونت توأم برایمان به تصویر بکشد. به خصوص در شاهکارش؛ در انتظار گودو. این نمایش سرتاسر کشمکشی است بین صراحت و وارونه‌ گویی، امید و ناامیدی. گوش دادن یا خواندن مکالمات استراگون و ولادیمیر در مورد پوچی غیرقابل‌گریز حیاتشان، ما را به خنده می‌اندازد. بعد که متوجه می‌شویم ایده‌های‌شان در مورد حیات خودمان نیز صدق می‌کند باز می‌خندیم البته این‌بار نه از سر نشاط.

تماشای اجرای صحنه‌ای در انتظار گودو آن‌قدر بر من تأثیر گذار بود که بلافاصله متن نمایشش را خریدم و خواندم و این دیالوگش را در دفترم نوشتم. علاوه‌ بر دیدگاه کمیک این درام به حیات بشری، مرا به طور ویژه و شخصی تحت‌تأثیر قرار داد و خاطره‌ای تلخ و شیرین را به یادم آورد. وقتی من و تام در کالج درس می‌خواندیم معمولاً شب‌ها بیرون می‌آمدیم و روی پله‌های سنگی خوابگاه می‌نشستیم و بدیهه‌ گویی‌های تخیلی می‌کردیم. نمی‌دانم ایده‌ی این بازی چه‌طور به ذهن‌مان رسید، می‌دانم که مست نمی‌کردیم احتمالاً شور و شوق جوانی بود.

یک نوع معالجه‌ی من درآوردی برای کنترل استرس و اضطراب‌مان برای ورود به دنیای بزرگ‌سالی و بازار کار، شیوه‌ای برای دور کردن افکارمان از مسائل تنش‌زا و راهی برای بازی با دلشوره‌هایمان. در آن زمان تام قصد داشت به دانشگاه الهیات برود اما برای کشیش شدن تردید داشت من هم که کلاً نقشه‌ای برای آینده‌ام نداشتم. یک شب وقتی در بحبوحه‌ی امتحانات پایان ترم روی آن پله‌ها نشسته بودیم شروع کردیم به خیال‌بافی در مورد نامه‌هایی که قرار است در آینده که بزرگ و از هم دور شدیم، در ایام کریسمس برای یکدیگر بنویسیم.

نقد کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

کتاب حاضر منتخبی از از جملات قصار گروهی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فلاسفه‌ و متفکران تاریخ همراه با توضیحات و تحلیل‌های شخصی نویسنده درباره‌ی هر یک از آن‌هاست. برخی از جملات یک موضع‌گیری کلی فلسفی در باب چگونه زیستن است و برخی اشاراتی انگیزشی در این باب است. دانیل مارتین کلاین در این کتاب با استفاده از  تجربیات و دانش آکادمیک خود سعی کرده چهرهی جدیدی از فلسفه را به مخاطبان نشان دهد.

در این کتاب بیشتر تمرکز نویسنده، روی فلسفهی غرب است و از فلسفه و مکاتب شرقی چندان حرفی نزده است، به جز اشاراتی کوتاه به بودا و عرفان شرقی. کلاین با این که تمام تلاشش را میکند تا از طریق منطق و عقل به معنای زندگی دست پیدا کند، باز هم به مسائل معنوی میرسد. به همین دلیل در کتابش ردپای مذهب و آیینهای مختلف هم دیده میشود. تا جایی که فیلسوفهای مدرنی که به خدا اعتقادی ندارند را نقد میکند و جوابیههای محکمی به این افراد میدهد.

در واقع جستجوی معنا و مفهوم زندگی، هدف اصلی نویسنده و انگیزهی او برای نوشتن کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند است.

تعداد بازدید: 1,091 بار

Daniel%20Martin%20Klein%20 %D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%84%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86 1

عنوان کتاب: هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

زیست با استفاده از خرد فلاسفه بزرگ

نویسنده: دانیل مارتین کلاین (دانیل ام کلاین)

مترجم: حسین یعقوبی

تعداد صفحات کتاب: 214 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب لبخند با یک مغز اضافه، اثری جذاب و سرگرم کننده است مخاطب را به شکلی متفاوت با سنت ها، مکاتب، مفاهیم و اندیشمندان فلسفه جهان آشنا می کند. این کتاب بسیار موفق، برای کسانی نوشته شده که می خواهند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 361

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *