هنر دستیابی به تمرکز

هنر دستیابی به تمرکز (nbookcity.com)

معرفی کتاب هنر دستیابی به تمرکز

مایکل هایِت، مدرس جهانی بهره‌ وری، سیستمی جدید و کاربردی برای بهره ‌وری ایجاد کرده که بر مبنای نتایج است. هایت در کتاب هنر دستیابی به تمرکز راه رسیدن به نتایج بیش‌تر و بهتر را به ما یاد می‌دهد و نکته‌ی جالب ماجرا این است که در این روش زمان کم‌تری درگیر به‌دست‌اوردن این نتایج هستیم؛ چیزی که این روزها در دنیایی پر از هیاهو و حواس‌پرتی حکم کیمیا را دارد برای‌مان.
این کتاب راهنمایی مفید و کاربردی است برای یافتن تمرکز در کار و زندگی و در نتیجه افزایش کیفیت کار و زندگی. به قول اولیور برکمن زندگی‌مان در نهایت چه خواهد بود جز مجموع تمام چیزهایی که بر آن‌ها تمرکز کرده‌ایم؟

چکیده کتاب

اگر در پایان هر روز کاری خسته ‎و‎کوفته هستید و از عملکردتان راضی نیستید، به احتمال زیاد ایراد از کار نکردن‌تان نیست، مدل کاری اشتباهی که دارید وقت و انرژی شما را هدر داده است، و بهره‌ وری‌تان را پایین آورده است. درواقع بهره‌ وری به معنای کار انجام بیشتر با سرعت بیشتر نیست، بلکه درباره ‎ی گرفتنِ نتیجه است. افراد موفق کار خود را براساس پیامدها ارزیابی می‌کنند، نه میزان فعالیت‌شان. در مقابل اغلب افراد ناموفق با وجود کار بیشتر بهره‌وری کمتری دارند، چرا؟ به دلیل سیستم بهره‌ وری اشتباهی که دارند؛ تله‌ای که اغلب افراد در آن گرفتار می‌شوند.

جملات برگزیده‌ی کتاب:

  • زندگی‌تان در نهایت چه خواهد بود، جز مجموع تمام چیزهایی که بر آن‌ها تمرکز کرده‌اید؟
  • همه در زندگی به جایی می‌رسند، اما افراد کمی با هدف و قصد قبلی به آنجا می‌رسند.
  • هر چیزی اگر چند دقیقه از برق کشیده شود، مجدداً کار خواهد کرد. شما نیز مستثنا نیستید.
  • من واقعاً به کارهایی که انجام نداده‌ایم به‌ اندازه‌ی کارهایی که انجام داده‌ایم افتخار می‌کنم.
  • زمان‌بندی از آشوب و تغییر ناگهانی جلوگیری می‌کند. در ‌واقع توری برای مهار روزهایتان است.
  • اگر زندگی‌تان را اولویت‌بندی نکنید، شخصی دیگر این کار را خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

اکثر سیستم‌های بهره‌وری اشتباه می‌کنند. سریع سراغ این می‌روند که بهتان چگونه بهتر یا سریع‌تر کارکردن را نشان دهند، اما هیچ‌وقت توقف نمی‌کنند تا بپرسند چرا؟ هدف بهره‌وری چیست؟ این سؤال را به شکل‌های مختلفی می‌توان پاسخ داد. شما نمی‌توانید به‌درستی نحوهٔ کارکردنتان را ارزیابی کنید، مگر اینکه اول بدانید چرا کار می‌کنید. به این دلیل است که کتاب پیشنهاد می‌کند برای شروع واقعی توقف کنید.

در اولین اقدام، برنامه‌ای تنظیم می‌کنید. این کار کمکتان خواهد کرد چیزی را که از بهره‌وری می‌خواهید برای خودتان روشن کنید. ما بهره‌وری را تغییر می‌دهیم تا به‌جای طرف غلط آینه، در دنیای واقعی عمل کند. دوم، ارزیابی می‌کنید. فعالیت‌هایی را که دارای فشار زیادی‌اند، از کارهای زیاد با فشار کم شناسایی و فیلتر کنید. همچنین، ابزاری را کشف خواهید کرد که اگر به‌درستی استفاده شود، کاملاً نحوهٔ صرف‌کردن انرژی‌تان و مکان و زمان آن را تغییر می‌دهد. درنهایت، با کشف اینکه چگونه به دیگران نفوذ کنید تا نتیجه‌هایتان را تقویت کنید، کارتان را از سر می‌گیرید.

بخش دیگری از کتاب هنر دستیابی به تمرکز

وقتی دید روشنی از جایی ‌که هستید و چیزی که می‌خواهید به دست آوردید، زمان رفتن به مرحله‌ی دوم رسیده است. در اینجا پی می‌برید برای بهره‌وری‌تان، کاری که انجام نمی‌دهید به ‌اندازه‌ی کاری که انجام می‌دهید اهمیت دارد. میکل آنژ دیوید را با افزودن سنگ مرمر خلق نکرد. آماده‌ی بیرون‌آوردن مغار خود هستید؟ ابتدا حذف می‌کنید. دو کلمه از قدرتمندترین کلمه‌های بهره‌وری و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را کشف می‌کنید تا راهزنان زمان را که وقتتان را می‌دزدند از خود دور کنید.

دوم، خودکارسازی می‌کنید. با انجام وظایف کم ‌زحمت و بدون تلاش زیاد در پس‌زمینه‌، زمان و توجه را به دست می‌آورید. در نهایت، وظایف را واگذار می‌کنید. این واژه برای بسیاری از مردم واژه‌ی وحشتناکی است، اما نگران نباشید، روش مؤثری را نشانتان خواهم داد که بتوانید کار را از روی دوشتان بردارید؛ در حالی ‌که مطمئنید آن را مطابق با استانداردهای خودتان انجام می‌دهید.

نقد و بررسی کتاب

کتاب هنر دستیابی به تمرکز اثری خواندنی برای تمام افرادی است که به دنبال روشی برای کم کردن کارها و پایین آوردن سرعت زندگی می‌گردند. کتاب هنر دستیابی به تمرکز همچنین به مدیران نیز کمک می‌کند تا بهره‌وری کارمندانشان را بالا ببرند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین مدل کاری را در محل کارشان پیاده کنند. pdf کتاب حاضر برای کاربران vip سایت از همین صفحه در دسترس است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 2,041 بار

Michael%20Hyatt%20 %D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA

عنوان کتاب: هنر دستیابی به تمرکز

روشی کارآمد برای کسب خروجی بیشتر با کار کمتر

نویسنده: مایکل هایت

مترجم: حمیدرضا توحیدی

تعداد صفحات کتاب: 322 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 301
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 488

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *