چهار قدرت مهم زنان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
چهار قدرت مهم زنان (nbookcity.com)

دانلود کتاب چهار قدرت مهم زنان

در کتاب چهار قدرت مهم زنان، دختران جوان و زنان نسل جدید، با کهن الگوهای قدرت زنانه آشنا می‌شوند.

فشارهای شغلی و خانوادگی عصر جدید، زنان را با چالش های جدی روبرو کرده است و این بدین معناست که شما برای اینکه بانویی همه چیز تمام شوید، راهی دشوار ولی شدنی را در پیش دارید. شاید هم بزرگ ترین چالش شما، از بین بردن دو باور ریشه ای است که عده ای بر طبل آن می کوبند؛ گروه اول زنان و دختران را به مردانه زندگی کردن تشویق می کنند و گروه دوم بر این باورند که مورد توجه مردان بودن باعث لذت بردن زنان از زندگی خواهد شد.

هر دو گروه اما زن را به نوعی وابسته به نگاه مردان و در خدمت اهداف آنها قرار می دهد. کتاب پیش رو به دور از هرگونه شعار و با بهره گیری از راهبردهای قدرتمند بانوان، به زنان این امکان را می دهد تا کامیابی، موفقیت و شادمانی را نصیب خود کنند. 4 بخش کتاب به شرح زیر است:

  1. دیمیتر؛ تا کجا و تا چه حد باید برای رضایت دیگران زندگی کرد؟
  2. زئوس؛ چگونه قدرت اداره کامل زندگی خود را بدست بیاوریم؟
  3. پرسفونه؛ وقتی زندگی از دست خارج می شود، مهم ترین کاری که باید کرد، چیست؟
  4. دیونوسوس؛ برای لذت بردن از زندگی در شرایط عادی و غیرعادی چه باید کرد؟

خلاصه کتاب

خدایان المپ منقرض شده‌اند و معبد آنان نابود شده، اما این خدایان و ایزدبانوان همچنان با ما هستند و کسانی که می‌دانند چگونه آن‌ها را شناسایی کنند، می‌توانند حضورشان را تشخیص دهند. ما هنوز هم ردپای آن‌ها را در ادبیات، فیلم‌ های مشهور و رفتارهای انسانی مشاهده می‌کنیم. اگر بتوانید حضور آن‌ها را در وجود خود و پیرامون خود شناسایی کنید، می‌توانید شادتر شوید، احساس خوشبختی بیشتری کنید و در عملکرد خود ترس کمتر و شهامت بیشتری داشته باشید. کارول اس پیرسون در کتاب چهار قدرت مهم زنان شما را با نمادهای باستانی و کهن الگوهای قدرت زنانه آشنا می‌کند تا با کمک انها بتوانید به خودشناسی بهتری برسید و قدرت های نهفته زنانه را در خود بیش از پیش تقویت کنید.

سال­ها پیش در دور دست­ها، جزیره ­ای بود که مردمان متمدنی داشت. در آن جزیره، هنر و زیبایی مقدم بر هر چیز دیگری بود، ادب و صلح و صفا بر آن حکمرانی می­کرد و زنان و مردان با هم برابر بودند. اما سال­ها بعد، مردمان سرزمینی در نزدیکی این جزیره – که در آن مردسالاری و جنگ و خشونت رواج داشت – با قایق­ هایشان از دریا گذشتند و به این سرزمین یورش آوردند. در میان غنایمی که آن­ها با خود به خانه بردند، ایزدان و ایزدبانوان جزیره نیز بودند. این ایزدان و ایزدبانوان، خاطرات و دانسته­ های مربوط به جایی که از آن آمده بودند را حفظ کردند و در آرزوی بازگشت به آن بودند، با این حال به مرور زمان خاطرات آن­ها از آن جزیره و زندگی در آنجا کم­رنگ و کم­رنگ­تر شد.

سرانجام خاطره ­ای که از آن جزیره داشتند تا حد زیادی محو شد و ایزدان تبدیل به همانی شدند که فرمانروایان جدید از آن­ها می­خواستند؛ گویی دست­ نوشتۀ روی نسخه ­ای خطی به مرور زمان پاک شود و روی آن دست­نوشته ­های جدیدی نگاشته شود. سال­ها بعد، یکی از این ایزدبانوان در دشتی سبز و زیبا زندگی تجمل­ آمیزی را در پیش گرفت. موهایش مانند کلالۀ ذرت، طلایی بود و با نسیم گرم و ملایم، این سو و آن سو می­رفت. چشم­هایش به رنگ دریاچه ­ای زلال و آبی بود. با وجودی که اندام فریبنده ­ای داشت اما گویی زمینی نبود، حس قدرت و اعتماد را القا می­کرد. نام او دیمیتر بود؛ این نام ریشه­ ای یونانی داشت و به معنای «مادر» بود.

او تجسم شور و عشق و مراقبتی مادرانه بود؛ همان طور که نامش نیز تداعی­گر آن بود. زئوس – خدای خدایان – از بلندای تخت پادشاهی خود بر روی کوه المپ، دیمیتر را دید. زئوس عضلاتی همچون گاو نر و شهامتی همچون یک سلحشور داشت. از فرق سر تا نوک پای او زره­پوش بود، در خدایان دیگر احترام و در مردمان، رعب و ترس بر می­ انگیخت؛ مردمان المپ می­دانستند که باید زئوس را پرستش و در پیشگاه او قربانی کنند و در غیر این صورت متحمل عواقب آن گردند. زئوس که خدای آسمان بود، رعد و برق را به وجود می­آورد و بادهایی چنان قدرتمند ایجاد می­کرد که ابرهای معدودی می­توانستند در برابر آن تاب بیاورند… اگر به اسطوره شناسي علاقه مند هستيد كتاب چهار قدرت مهم زنان جذاب است.

بخشی از متن کتاب

هنگامی که بفهمید شما تنها نیستید و در طول تاریخ افراد دیگری نیز متحمل همان سختی ها و مصائبی شده اند که شما دچارشان هستید، غم و اندوهتان – تا حدودی – کاهش می یابد. هنگامی که روان شناسان می خواهند از داستان پرسفونه برای درمان مراجعان خود استفاده کنند، آن را به عنوان سفری به دنیای درون تعبیر می نمایند. از این منظر، سفر پرسفونه به دنیای زیرین استعاره ای از بررسی زندگی درونی فرد و پرداختن به آسیب های روحی – روانی و مشکلاتی است که او از سر گذرانده، همچنین به فرد این امکان را می دهد که نسبت به سایه خود آگاهی یابد.

همه اینها موجب درمان می شوند و پس از آن فرد می تواند خویشتن خود را پیدا کند. بسیاری از کسانی که اطلاعات زیادی درباره روانشناسی عمقی دارند، سفر به دنیای زیرین را استعاره ای از تمرکز به درون روان می دانند؛ این «درون نگری» می تواند به خاطر درمان آسیبی روحی – روانی، به دلیل تغییر مسیر در زندگی و یا انتخابی هوشیارانه برای شناخت خویشتن باشد. روایت ماوراء الطبیعه: در سطح معنوی، الگوی کلی و اصلی داستان پرسفونه چرخه تولد، مرگ و تولد دوباره (یا رستاخیز) است.

تیموتی فرک و پیتر گندی در کتاب بحث برانگیز خود با عنوان «اسرار مسیح: آیا مسیح، بت پرست بوده است؟» داستان هایی درباره خدایی می آورند که می میرد و دوباره متولد می گردد و رستاخيز او موجب می شود انسان های ساکن در مدیترانه و خاور نزدیک (که داستانهای اسطوره ایشان در خلال شکل گیری مسیحیت و مراسم اسرار الوزینیا به وجود آمد)، به زندگی پس از مرگ امیدوار شوند. تأكید فرک و گندی بر خدایان مردی بود که تجسم این الگوی مرگ و تولد دوباره بودند، اما از آنجایی که ربودن پرسفونه به دنیای زیرین و بازآمدن او به دنیای بالایی می تواند شکل دیگری از مرگ و تولد دوباره باشد…

نقد کتاب چهار قدرت مهم زنان

آثار کارول اس پیرسون نویسنده کتاب چهار قدرت مهم زنان متأثر از تجربه شخصی و نیز تجربه حرفه‌ای سطح بالای او است. کارهای او به واسطهٔ افزایش هوش داستانی، به مردم سراسر دنیا کمک کرده تا هدف خود را بیابند و زندگی موفق‌تری داشته باشند و به سازمان‌ها یاری رسانده تا به اهداف سطح بالای خود دست یابند. شهرت او به خاطر آثار نوآورانه‌اش است.

در حال حاضر، دکتر پیرسون نویسنده، سخنران، سرپرست کارگاه‌های آموزشی، و مشاور است. در حوزهٔ مشاوره به مدیران و تیم‌های مدیریتی بخش‌های غیر انتفاعی، آموزشی، سیاسی و دولتی کمک فکری می‌رساند. او کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای رشد توان مدیریتی و نیز بیدارسازی قهرمان‌های درون برگزار می‌کند.

کتاب چهار قدرت مهم زنان در ادامه کتاب انواع زنان است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 589 بار

Carol%20S%20Pearson%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%20%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: چهار قدرت مهم زنان

برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز

نویسنده: کارول اس پیرسون

مترجم: ساره سرگلزایی

تعداد صفحات کتاب: 609 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 65.52 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این داستان ، عادت ها و باورها و حتی تقلید کردن از تجدد مورد تمسخر قرار داده است. و اما ایرادی که در داستانهای کلاسیک و این مجموعه داستان به چشم می خورد استفاده از کلمات ثقیل ادبی است
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 10185
با مطالعه کتاب قدرت تمرکز و به کار بردن استراتژی‌های پیشنهاد شده نه‌ تنها در اهداف مالی و شخصی خود پیشرفت خواهید کرد بلکه بیش از آنچه که انتظار دارید فراتر خواهید رفت. به خصوص وقتی که چگونه تمرکز کردن...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 1828

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *