مرغ مگس خوار

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مرغ مگس خوار (nbookcity.com)

دانلود کتاب مرغ مگس خوار

نویسنده در کتاب مرغ مگس خوار، زنان و مسائل آن‌ها را محوریت قرار داده و به بانوان قدرتمند اما گمنام در داستانش اشاره می‌کند.

لائتیسیا کولومبانی، نویسنده معاصر که اولین رمانش بیش از یک میلیون نسخه در فرانسه به فروش رفته و به سی‌ و پنج زبان دنیا ترجمه شده؛ باز هم با قلم توانمند خود اثری جذاب، گیرا و خواندنی را خلق کرده است.

رمانی برجسته و مطرح با محوریت زنان، که داستان زندگی دو زن در زمان حال و گذشته را به تصویر می‌کشد. این اثر بدون تبعیض در ملیت، تاریخ یا فرهنگ، زندگی زنانی طرد شده از جامعه را به بهترین شکل ترسیم کرده و به نوعی ادای دینی‌ست به تمام زنان آزادی‌خواه و شجاعی که برای زندگی بهتر خود و هم‌نوعانشان دست از تلاش و مبارزه برنداشتند.

خلاصه کتاب

داستان کتاب مرغ مگس خوار درباره دو زن و زندگی آنها است. سولن وکیل معروفی است که دچار افسردگی شده و تلاش می‌کند بهبود یابد. او که از نوجوانی به نویسندگی علاقه داشته به محلی که زنان بی‌پناه را نگهداری می‌کنند، می‌رود و داوطلبانه به زنانی که زبان فرانسه نمی‌دانند و یا نوشتن نیاموخته‌اند، در نوشتن نامه‌هایشان کمک می‌کند. زنانی که در این خانه ساکنند از سراسر جهان هستند. آنها ابتدا به سولن سوء ظن دارند اما او با قاطعیت تصمیم می‌گیرد جایی میان این زنان برای خودش باز کند؛ زنانی که هرکدام سرنوشتی دردناک داشته‌اند.

در این بین نویسنده سفری هم به یک قرن پیش می‌کند تا روایت زندگی واقعی زن دیگری به اسم بلانش پیرون را بگوید که خود را وقف سپاه رستگاری کرده بود و آرزو داشت پناه‌گاهی برای زنان مطرود بسازد. در طول تاریخ زنان بسیاری بودند که همواره مشغول به مبارزه برای دست آوردن حقوق خود بوده‌اند؛ مطالباتی که در بسیاری از جوامع مردسالار به طور کلی لگدمال می‌شوند و متاسفانه همچنان نیز شاهد برخی از آن‌ها هستیم. در دو داستان کتاب حاضر نیز، زندگی بانوانی روایت می‌شود که برای به دست آوردن حقوق اولیه‌ی زنان در تلاشند و به دنبال حقوقی برابر با مردان جامعه هستند.

رمان مرغ مگس خوار از مشکلات موجود در اجتماع سخن گفته و از دشواری‌ها و محدودیت زندگی زنان پرده برمی‌دارد. از تاثیرگذارترین و جذاب‌ترین قسمت‌های داستان، بخش‌هایی‌ست که با قصه‌های زنان مختلف آشنا می‌شویم و به درون زندگی آن‌ها سفر می‌کنیم. وجود سرگذشت زندگی این زنان به شدت حس همدلی را در ما بیدار کرده تا جایی که گاهی با برخی از آن‌ها همذات پنداری می‌کنیم.  لائتیسیا کولومبانی در این کتاب، با داستانش به این زنان گمنام و بلانش فراموش شده زندگی دوباره بخشیده است. اگر به داستان‌های اجتماعی و تاریخی به ویژه داستان‌هایی درباره زنان و مظلومیت‌های آنان علاقه دارید، این کتاب را بخوانید.

بخشی از متن کتاب

سولن با اعتراض به بینتا می گوید که او هیچ وقت نرقصیده است، هیچ درکی از ریتم ندارد و بدنش مثل یک تکه چوب خشک است اما زنان سیاه پوست حق انتخاب برایش نگذاشته اند. وقتی بینتا تصمیمی می گیرد کسی با او بحث نمی کند. سولن بهانه آورد که لباس مناسب ندارد و حرکات و گام ها را نمی شناسد. بینتا برای اینکه به جروبحث خاتمه دهد گفت تو می آیی این حالت را خوب می کند. زن دو یورویی در ادامه گفت وسایل را خودمان بهت قرض می دهیم؛ و یک شلوار ورزشی به سمتش دراز کرد.

بینتا هم تی شرتی به او داد که باعث قهقه دوستانش شد. بهتر است یکی از تیشرت های سومیا را به او بدهی! او ده سایز از تو کوچکتر است همه خندیدند. بینتا شانه هایش را بالا انداخت و به شوخی آنها اعتنایی نکرد یکی از آنها گفت: ما اصلاً حتی تصوری از اینکه مثل تو لاغر باشیم نداریم!… بیا یک ماه پیش تاتا بمان برایت غذاهای آفریقایی و بیسکویت درست می کند تضمینی چاق خواهی شد. سولن تسلیم شد. نامه خالدو را بعداً می نویسد؛ به هر حال امروز در شرایط خوبی نیست. کلاس زومبا یک بار در هفته در سالن ورزشی کاخ برگزار می شود.

بنا به توصیه مدیر مبنی بر هم زیستی، در این کلاس هم ساکنان کاخ می توانند شرکت کنند و هم دیگر افراد محله بعضی از کارمندان هم در آن حضور دارند از جمله زن جوان که مسئول پذیرش است. سومیا کوچولو که از مدرسه برگشته به کلاس آمده و در کنار ویویان، زن بافنده نشسته و مشغول خوردن عصرانه اش است. زن بافنده نمی رقصد و با میل های بافتنی در دست در گوشه ای نشسته است. به نظر میرسد از موسیقی و فضای آنجا خوشش می آید. بينتا سولن را به مربی رقص معرفی می کند. فابیو بیست و هفت ساله است.

اندامی ورزشکاری و لهجه برزیلی با نمکی دارد. سولن با خودش فکر می کند چقدر جوان و زیباست اما افسوس که او امروز ظاهر خوبی ندارد. شلوار چسبان شبرنگ و تیشرتی بیش از اندازه بزرگ پوشیده که به تنش زار می زند مثل لباس خواب. فابیو با گرمی از او استقبال می کند و می گوید ما اینجا نمی آییم تا همدیگر را قضاوت کنیم، فقط برای تفریح می آییم. اینجا غم و غصه ای نیست نگرانیها را در رختکن میگذاریم. سولن در انتهای سالن می ایستد اما فابیو او را به صف جلو می آورد. بهتر است همین صف جلو باشی…

نقد کتاب مرغ مگس خوار

علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه را به خواندن این کتاب تحسین شده دعوت می‌کنیم. همچنین خواندن رمان مرغ مگس خوار به همه‌ی بانوان در هر جای دنیا که هستند، پیشنهاد می‌شود.

سولن، زنی چهل ساله، همه چیز را فدای شغل وکالت کرده است: رویاهایش، دوستانش، عشق هایش. اما بالاخره یک روز به دلیل کار زیاد دچار افسردگی می شود. او تلاش می کند شرایط روحی اش را کم کم بهتر کند. روان شناسش او را به کارهای داوطلبانه ترغیب می کند تا از فکر خودش بیرون بیاید و به بقیه توجه کند. به همین دلیل سولن پیشنهاد کمک به زنان بی پناه ساکن مرکزی در پاریس را می پذیرد. در آنجا سولن زنانی از تمام سنت ها را پیدا می کند، زنانی از سراسر جهان. او نزد آن ها سلامتش را باز می یابد و رسالتش را می فهمد: نوشتن!

نویسنده در کتاب مرغ مگس خوار که اثری تاریخی-روانشناختی است، ما را به کشف سوداها، قدرت زندگی و سخاوت زنانی دعوت می کند که گرفتار مصیبت هستند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 243 بار

Laetitia%20Colombani%20 %D9%84%D8%A7%D8%A6%D8%AA%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%DA%A9%D9%88%D9%84%D9%88%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: مرغ مگس خوار

(زنان پیروز)

نویسنده: لائتیسیا کولومبانی

مترجم: نرگس کریمی

تعداد صفحات کتاب: 160 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.03 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

یون، شخصیت اصلی داستان، طی حوادثی ناگوار با فیشرمن، بزرگ‌ترین جنایتکار شهر اسلو، درگیر می‌شود. این واقعه یون را ناچار به متواری شدن می‌کند. اما مگر می‌توان از دست فیشرمن گریخت؟ او و دارودسته‌ی رذلش رد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 336
کتاب مسری از پدیده‌ای رشک‌ برانگیز در کسب‌وکار سخن می‌گوید که رسیدن به آن، بی‌اغراق، نهایت آرزوی هر کارآفرینی‌ست. فرآورده‌ی یک کسب‌وکار، چون در گفتار مردم جاری شود و بین ساکنان کوی و برزن رواج و رونق گیرد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 449

2 پاسخ

  1. با سلام
    سفارش کتاب راسپوتین را دادم ولی فایل زیپ ارسال شده سالم نمی باشد شماره سفارش 75248

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *