کفچه ماهی جلد اول

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
کفچه ماهی جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب کفچه ماهی جلد اول

کتاب کفچه ماهی، رمانی نوشته ی گونتر گراس است که نخستین بار در سال 1977 به چاپ رسید. داستان این کتاب که به نوعی برگرفته از داستان «ماهیگیر و همسرش» است، در عصر حجر آغاز می شود.

مردی ماهیگیر، ماهی‌ای را در جایی صید می کند که هزار سال بعد، زادگاه خودِ گراس، یعنی شهر دانزیگ در آن به وجود می آید. ماهیگیر، همانند ماهی، نامیرا است و آن ها دوره های مختلف تاریخ را با یکدیگر سپری می کنند.

خلاصه کتاب

گونتر گراس در خلق این داستان به یاد ماندنی، از تمامی توانایی هایش بهره گرفته و با نگارش چنین داستانی، دوران اوج خلاقیت زبانی خود را به رخ همگان کشیده است. در حقیقت کفچه ماهی بروز تمامی آن چیزهایی است که در وجود یک انسان فرهیخته که از این روندها گذشته انباشته شده است و ناگهان اینها بیرون می ریزد. کفچه ماهی اثر ساخته و پرداخته یک هنرمند ادیب است.

گونتر گراس گرچه یکی از شاخص ترین چهره های سوسیالی دموکراسی اروپای غربی بود – به علت مخالفت با وحدت آلمان بر خلاف نظر حزب سوسیال دموکرات ها را ترک کرد. . ولی آثارش تبلیغ نظرات این نظریه سیاسی اجتماعی نیست، بلکه این انسان است که او بر تر از هر نظریه و هر مذهب سیاسی و هر سنت مذهبی با ملی قرار می دهد.

او به روشنی جوامع مرفه غربی و شرقی) را که به مراتب بیش از آنچه نیازمندند به مصرف می رسانند مسئول گرسنگی در قسمت دیگر جهان – جنوب آسیا آفریقا نمی داند و در کنچه ماهی می کوشد خاطره دو رانهایی را که جوامع اروپایی هم گرفتار تیره روزی و گرسنگی بوده اند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. کفچه مـاهی جلد دوم
  2. پیرمرد و دریا
  3. آشپزی در تهران
  4. بی خانمان جلد اول

تعداد بازدید: 1,130 بار

Günter Grass گونتر گراس

عنوان کتاب: کفچه ماهی جلد اول

نویسنده: گونتر گراس

مترجم: عبدالرحمن صدریه

تعداد صفحات کتاب: 449 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.61 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

گونتر گراس در خلق کفچه ماهی داستان به یاد ماندنی، از تمامی توانایی هایش بهره گرفته و با نگارش چنین داستانی، دوران اوج خلاقیت زبانی خود را به رخ همگان کشیده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 664
برای شناختن گونتر گراس باید ابتدا نخستین اثر و بهترین اثرش را که، طبل حلبی است را خواند. گونتر گراس نویسنده آلمانی است که حدودا  ۳ سال قبل، این دنیا را ترک کرد. اما اسکار طبل زن (شخصیت اصلی کتاب) همچنان پس از مرگ نویسنده اش هم بر طبل حلبی خود می کوبد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2917

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *