انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
انگیزش (nbookcity.com)

دانلود کتاب انگیزش دن اریلی

هرروز که از خواب بیدار می‌شویم، دنبال چیزی هستیم که به ما انگیزه‌ی کافی برای انجام کارهایمان را بدهد. سعی می‌کنیم به خودمان و فرزندان و اطرافیانمان نیز این انگیزاننده‌ها را بدهیم تا کارهای مطلوب ازنظر ما را انجام دهند. بااین‌حال، بیشتر اوقات تصور ما از انگیزه، پاداش یا عاملی بیرونی است. دن اریلی در کتاب خود با نام «انگیزش»، از انگیزه‌ی درونی صحبت می‌کند؛ چیزی که به کارهای ما معنا می‌بخشد و هویتی برای ما می‌آفریند. این انگیزه‌ی درونی قدرتی چندین‌برابر انگیزه‌های بیرونی دارد.

اگر در زمینه‌ی انگیزش و مدیریت انگیزه، مطالعه‌ی کافی داشته باشید و نظریه های پایه در این زمینه را بشناسید، و نیز کتابهای کلیدی دن اریلی را خوانده باشید، احتمالاً این کتاب را کمی ساده خواهید یافت. اما اگر مطالعه‌ی چندانی در این حوزه نداشته‌اید و به مباحثی مانند هدف گذاری، گیمیفیکیشن و مدیریت منابع انسانی علاقه دارید، این کتاب خصوصاً با توجه به حجم کم آن، فرصت خوبی برای آغاز مطالعه در زمینه‌ی انگیزش خواهد بود.

چکیده کتاب

کتاب انگیزش، اثری نوشته ی دن اریلی است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. این کتاب به تحلیل و بررسی ماهیت واقعی انگیزه های انسانی، درک نصفه و نیمه ی ما از این مفهوم و چگونگی رسیدن به فهمی کامل از آن می پردازد. اریلی با ارائه ی پژوهش هایی که از شرکت اینتل تا کلاسی در یک مهد کودک را شامل می شوند، تلاش می کند تا به ریشه ی انگیزه در انسان دست یابد—انگیزه چگونه عمل می کند و چگونه می توانیم از این دانش در انتخاب های مهم زندگیمان بهره ببریم.

دن اریلی در طول این مسیر، سوال های هیجان انگیزی را مطرح می کند: چرا اعتماد تا این اندازه برای انگیزه های موفق حیاتی است؟ کج فهمی های ما در مورد چگونگی ارزیابی کردن کارمان چه چیزهایی هستند؟ چگونه درک ما از اخلاقیات بر انگیزه های ما اثرگذار است؟ کتاب انگیزش در رابطه با چرایی انجام کارهای مشقت باری توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود. همچنین برای مدیران بسیار ضروری است ذات مواردی که کارمندان را درگیر و مجذوب کار می‌کند بهتر بفهمند و این که چطور می‌توان کاری کرد که همه خوشحال‌تر و متعهدتر باشند و در مورد ارتباط عمیق‌تر با آن‌چه انجام می‌دهیم، با پیامد تلاش‌های‌مان، با دیگران و روابط‌مان است.

بخشی از متن کتاب

پژوهش های صورت گرفته روی تفاوت های میان معنا و خوش بختی مشخص کرده اند که چیزهایی که به ما حسی از معنا می بخشند حتما ما را خوش بخت نمی کنند، گرچه شاید این برخلاف شهود شما باشد. گذشته از این، افرادی که از داشتن زندگی معنادار سخن می گویند غالبا به انجام کارهایی برای دیگران راغب ترند، حال آن که دیگرانی که عمدتا بر کاروبار خودشان تمرکز دارند، می گویند تنها در ظاهر خوش بختند. ناگفته نماند که «معنا» مفهومی گریزپاست، اما کیفیت اساسی اش به داشتن حسی از هدف، ارزش، و تاثیرگذاری برمی گردد درگیر بودن در چیزی بزرگ تر از خویشتن…
فریدریش نیچه فیلسوف آلمانی استدلال می کند که بزرگ ترین پاداش های زندگی از تجربیات ما از بدبختی سربرمی آورند. در مورد خودم، بوی زننده ی مرهم های روغنی، شنیدن جیغ و ناله های بیل، دیدن عذاب دل سوزانه ی خانواده اش، مرا به تجربیات مصیبت بار خودم بازگرداند. بسیار دهشتناک بود. اما سرانجام، در گفت و گوهایم با بیل و خانواده اش، به تسکین عاطفی پیچیده اما یگانه ای دست یافتم که ریشه در دردی مشترک داشت. با حسی از درک و دل سوزی برای آنان، من انگیزه پیدا کردم. حس کردم که رنج های خودم بیهوده نبوده است.

نقد و بررسی کتاب انگیزش دن اریلی

اگر کتاب «در جست‌وجوی معنا» اثر دکتر ویکتور فرانکل را خوانده باشید، متوجه می‌شوید کتاب انگیزش به‌شدت تحت‌تأثیر این کتاب نوشته شده است. دکتر فرانکل در کتابش ماجرای خودش را شرح می‌دهد که به‌عنوان پزشکی در وین، توانسته در شرایط تصورناپذیری دوام بیاورد. او معتقد است هرکاری را حتی در سخت‌ترین شرایط می‌توان انجام داد؛ به‌شرطی که معنا و مفهومی برای آن کار در ذهن داشته باشیم. این معنا نوعی انگیزه‌ی درونی برای کارهایی است که روزانه انجام می‌دهیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 963 بار

Dan%20Ariely%20 %D8%AF%D9%86%20%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C 1

عنوان کتاب: انگیزش

منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد

نویسنده: دن آریلی

مترجم: مصطفی سپهریان

تعداد صفحات کتاب: 139 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیم های ما شکل می دهند) در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این کتاب اولین و معروف ترین کتاب بین چهار کتابی است که تاکنون از پروفسور آریلی منتشر شده است. دن آریلی ۴۸ ساله در مقدمه ی کتاب بستری بودن در بیمارستان برای...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 2872

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *