بهترین قصه گو برنده است

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بھترین قصه گو برنده است (nbookcity.com)

دانلود کتاب بهترین قصه گو برنده است

قصه‌ گویی مهارت مهم و موثری در بحث‌ها و تصمیم های کاری، تشکیل کار‌گروه های مختلف و مدیریت بحران است و کتاب بهترین قصه گو برنده است راهکارهایی عملی برای تقویت این مهارت ارائه می دهد.

آشنایی با شش نوع قصه‌ی مختلف که در گنجینه‌ی قصه های هر کس موجود است و آموزش روش استفاده از آنها در موقعیت‌های کاری متفاوت، راه رسیدن از تفکر روزمره به تفکر قصه‌ محور را هموار می کند. در جلسات کاری و دانشگاهی، موقع ارائه‌ی طرح‌ها، پروژه‌ها و سخنرانی‌ها، هنگام خوردن ناهار یا هر جای دیگری که می خواهید برای مشتری، ارباب رجوع، همکار یا حتی رئیس‌تان نکته‌ای را روشن کنید، پروژه‌‌ای تجاری را بسط دهید یا  ایده‌ی درخشانی را مطرح کنید، اگر قصه‌ی جذابی برای تعریف کردن داشته باشید، تاثیر بیشتری بر دیگران می گذارید.

خلاصه کتاب

کتاب بهترین قصه گو برنده است به ما می آموزد که چطور از تجربه‌های شخصی‌‌مان و قصه‌هایی که از دیگران وام گرفته‌ایم، استفاده کنیم تا مخاطب با ما ارتباط عاطفی برقرار کند، اعتبار و اصالت گفته‌هایمان را بپذیرد و تشویق به تلاش و پشتکار شود. بی تردید قدرتمندترین ارتباط‌ها وجهی انسانی دارند که به آسانی از راه قصه‌ گویی شکل می گیرد. چه فروشنده‌ باشیم، چه معلم، مهندس برق یا مربی مهدکودک، ناگزیریم با آدم‌ها ارتباط برقرار کنیم و وقت آن شده که باور کنیم ارتباط‌های کاری چیزی بیش از رد و بدل کردن اطلاعاتند.

نویسنده‌ی کتاب بهترین قصه گو برنده است مشاور کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و ناسا بوده و می گوید اگر در کار علاوه بر محاسبات دقیق و بررسی‌های همه‌جانبه جایی هم برای ارتباط عاطفی باز نکنیم، مسیر سخت و ناهمواری پیش روی‌مان خواهد بود. وقتی برای طرف مقابل قصه‌ای می‌گوییم کمکش می‌کنیم از میان هزاران اطلاعات و داده‌ای که احاطه‌اش کرده‌اند، راحت‌تر دست به انتخاب بزند. چه بسا گره‌هایی که با هیچ محاسبه‌ای باز نمی‌شوند، فقط با یک قصه‌ی کارساز، حل و فصل شوند. گویی وقتی قصه‌ای به یک داده سنجاق می‌شود، داده‌ی مزبور در میان بقیه می‌درخشد و به مخاطب می‌گوید «من را سوا کن.»

قصه ما را به موقعیت مفروضی می برد که تا به حال در آن زندگی نکرده‌ایم ولی با کمک قصه می‌توانیم آن را تصور کنیم و انتخاب برایمان راحت‌تر می‌شود. قصه به همین راحتی به شما کمک می‌کند دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، باورها و آرزوهایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. کمک‌تان می‌کند به اطلاعات خام‌تان رنگ و بو و زندگی و روح ببخشید و تاثیرگذارشان کنید. قصه ردّ شما را روی داده‌ها می‌گذارد و اعتماد طرف مقابل را بر می‌ انگیزد. گویی پس از گفتن و شنیدن یک قصه‌ی خوب، همه‌ی مناسبات عوض می‌شود. شما و مخاطبتان دیگر مقابل هم نیستید، کنار یکدیگرید. به طور خلاصه آنت سیمونز در کتاب بهترین قصه گو برنده است به شما می‌آموزد که چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید.

بخشی از متن کتاب

شاید متوجه شده باشید که کتاب بهترین قصه گو برنده است هیچ تعریف واضحی از «برنده شدن» به شما نمی‌دهد. برنده شدن می‌تواند به این معنا باشد که تلاش‌های شما باعث شود یک پروژهٔ ساختمانی پیشرفت کند یا منحل شود. برنده شدن می‌تواند به این معنا باشد که شرکت شما دو برابر رشد کند یا این‌که آگاهانه سود خود را فدای رسیدن به اهداف حقوق بشر کند. تعریف شما از «برنده شدن» به خودتان بستگی دارد. هر وقت که دقیقاً فهمیدید دنبال چه چیزی هستید و می‌خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارید، شروع کنید.

هیچ چیز به اندازهٔ تمرین نمی تواند باعث پیشرفت شما در قصه‌گویی شود. وقتی ببینید قصه‌هایتان چه‌طور معجزه می‌کنند، آن‌قدر لذت می‌برید که برای قصه گفتن دیگر به یادآوری نیاز ندارید؛ این کار خود به‌ خود ملکهٔ ذهن تان می‌شود. طبیعی است که اول کمی تردید داشته باشید و پیش خودتان فکر کنید «قصه‌گوی خوبی نیستم»، «قصه‌ام زیادی طولانی است»، «اصلاً حرفه‌ای نیست که آدم سرگذشت شخصی‌اش را با دیگران در میان بگذارد» یا «باید کار واقعی‌ام را انجام بدهم.»

این‌ها راه فرار از معذب شدن، دودلی و ریسک است. من راه‌های فرار را خوب می‌شناسم. به عنوان یک نویسنده، ذهنم بهم می‌گوید «ایمیل‌هایت را چک کرده‌ای؟» یا «واقعاً باید به x زنگ بزنی یا از y مطمئن بشوی؟» یا «ماشین ظرفشویی را روشن کردی؟» و بدتر از همه این‌که «یعنی داخل یخچال چه خبر است؟» یک جایی فقط باید تصمیم بگیرید و به خود بگویید «انجامش بده.»

نقد کتاب بهترین قصه گو برنده است

کتاب بهترین قصه گو برنده است ، به شما یاد می دهد که تجربیات شخصیتان را به خوبی داستان های دیگر تعریف کنید طوری که اعتبارتان را نشان دهد ، پیوندهای عاطفی برقرار کند ، استقامت را القا کند و تخیل را تحریک کند. این کتاب کاملا به روز و کاربردی به شما یاد می دهد چگونه از داستان گویی استفاده کنید تا:

  • توجه دیگران را جلب کنید
  • به شنوندگان انگیزه دهید
  • اعتماد به دست آورید
  • استدلال خود را تقویت کنید
  • تصمیمات را تغییر دهید
  • اصالت را نشان داده و شفافیت را تشویق کنید
  • نوآوری داشته باشید
  • عدم اطمینان را مدیریت و کنترل کنید

و همراه با مثال ها ، یک روند داستان پردازی اثبات شده و تکنیک ها یک برنامه ی جدید و نوآورانه در آموزش داستان پردازی ایجاد می کند.

بهترین قصه گو برنده است ابزارهای مورد نیاز برای رساندن پیامتان و ارتباط برقرار کردن با هر مخاطبی را به شما می دهد.

تعداد بازدید: 1,443 بار

Annette%20Simmons%20 %D8%A2%D9%86%D8%AA%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: بهترین قصه گو برنده است

چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید

نویسنده: آنت سیمونز

مترجم: زهرا باختری

تعداد صفحات کتاب: 159 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 632
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 23 ساعت قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *