قصه های شب برای مدیران

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
قصه های شب برای مدیران (nbookcity.com)

معرفی کتاب قصه های شب برای مدیران

کتاب قصه های شب برای مدیران گزیده‌ای از جان کلام و دیدگاه‌های پخته هنری مینتزبرگ است که در طی سالیانِ سال تحصیل کرده و با زبان تمثیل و استعاره، اما مختصر و مفید، درقالب نوشته‌های کوتاه جمع آورده است. به‌ تعبیر خود نویسنده، این کتاب شاید مهمترین کتاب زندگی او در آستانهٔ ۸۰ سالگی‌اش باشد.

او در این کتاب، با نوشته‌های کوتاه و استعاره‌های به‌یادماندنی، بسیاری از شنیده‌های مرسوم در دنیای مدیریت را زیرکانه نقد می‌ کند و بسیاری از پیش‌فرض‌های شما را در هم می‌شکند. از ویژگی‌های کتاب قصه های شب برای مدیران جامعیت آن است؛ موضوعات گسترده‌ای از «آموزش مدیریت» تا «سازمان‌دهی» را از زاویه‌ای متفاوت با آن‌چه در کتاب‌ها و نظریه‌های مدیریت رایج است، پوشش می‌دهد. داستان‌های این کتاب ساده نوشته شده، اما از خِرَدی برآمده است که نتیجهٔ مشاهدات عمیق این اندیشمند خوش‌فکر دربارهٔ سازمان و جامعه است. بی‌تردید این کتاب برای مدیران باتجربه جذاب و دل‌نشین و آرامش‌بخش است.

معرفی نویسنده

هنری مینتزبرگ متولد دوم سپتامبر ۱۹۳۹ در مونترال می‌ باشد. وی یکی از دانشمندان پرآوازه در زمینه تجارت و مدیریت است. او هم‌اکنون استاد مطالعات مدیریت در دانشگاه مک گیل در کبک می‌باشد.او در سال ۱۹۶۵و۱۹۶۸ مدارک استاد مدیریت و پی‌اچ‌دی را از دانشگاه‌ام آی تی دریافت کرد. همچنین مدرک مهندسی مکانیک را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. وی بیش از ۱۵۰ مقاله در زمینه مدیریت و بازرگانی استراتژیک نوشته‌است و همچنین پانزده کتاب با نام وی منتشر شده‌ است که کتاب قصه های شب برای مدیران یکی از آنها به شمار می رود.

خلاصه کتاب

در کتاب قصه های شب برای مدیران آمده است که اگر مانند بسیاری از مدیران هستید و مسائل و مشکلات باعث شب بیداری تان می شود ، اکنون به کتابی رو آورده اید که مخصوص شما طراحی شده است! اما در این کتاب از خرگوش یا شاهزاده خانم صحبت نمی شود. (یک گاو وجود دارد ، اما می پرد.) هنری مینتزبرگ ۴۲ تا از بهترین پست های وبلاگ خود را که بسیار پر بازدید بوده را جمع آوری کرده و آن ها را به یک مجموعه خواندنی و چکیده ای کاملا جدی از تأملات منطقی در مدیریت تبدیل کرده است.

تعریف اخلاقیات در قصه های شب برای مدیران به این شکل است که مدیران باید قلعه های خود را ترک کنند و بدانند که در واقع در پادشاهی های آن ها چه می گذرد و مانند داستان های واقعی آخر شب، در این مقاله ها نیز از استعاره استفاده شده است. بنابراین آماده باشید که استراتژی های خود را مثل علف هرز رشد و توسعه بدهید و آن ها را به نحو احسن سازماندهی کنید.

اسطوره اصلی مدیریت را پیدا کنید ، نقاط ضعف داده های سخت را بیابید و بدانید که چرا کاهش اندازه ی ورودی واحدها حائز اهمیت است و هیئت مدیره شما باید همچون زنبور عسل باشند. فقط سعی کنید از هر چیزی که می خوانید ناراحت نشوید ، زیرا برخی از ایده های ظالمانه من، بهترین ایده های من هستند. فقط کمی طول می کشد تا به وضوح، این ایده ها را درک کنید.

بخشی از متن کتاب

می‌خواهم توجه شما را به خلاقیت‌های کاملاً معمولی، مثل شوخی‌ها و جوک‌های بامزه جلب کنم. اگر به شوخی‌ها و طنزهای بامزه‌ی دنیا دقت کنید، متوجه می‌شوید گاهی “تغییر و جابجاییِ” بسیار کوچکی طنزی شیرین ساخته است. درواقع خلاقیتی کاملاً معمولی تغییری کوچک ایجاد کرده است، اما نکته‌ای مهم در اینجا وجود دارد؛ اگر ما می‌توانیم خلاقیت‌های کوچ و معمولی، مانند ساختن یک شوخی یا جوک بامزه را داشته باشیم، پس قادریم تغییراتی کوچک ایجاد کنیم؛ بنابراین ما به صورت بالقوه می‌توانیم با ایجاد تغییراتی کوچ جهان را تغییر دهیم.

گاهی همین خلاقیت‌های معمولی و تغییرات کوچک جهان را تغییر داده است؛ برای مثال، نظرتان درباره‌ی این تغییر کوچک چیست: در سال ۱۹۲۸ پزشکی به نام الکساندر فلمینگ (کاشف پنی‌سیلین) در آزمایشگاه خود در لندن روی عوامل آنتی‌باکتریال تحقیق می‌کرد. روزی فلمینگ متوجه شد که در یکی از ظرف‌هایش که کپک زده بود برخی از باکتری‌ها کشته شده‌اند (باکتری‌های کشت داده شده رشد نکرده‌ بودند). او لبخندی زد و خطاب به کپک‌ها گفت: “چه جالب! مردم همیشه شما کپک‌ها را دور می‌اندازند!” خودش نیز همین کار را انجام داد و ظرف را در سطل زباله انداخت.

اما پس از گفتگو با یکی از همکارانش ظرف را از سطل زباله بیرون آورد و از خود پرسید : “آیا این کپک می‌تواند برای کشتن باکتری‌ها در بدن انسان نیز استفاده شود؟” این پرسشِ به ظاهر ساده لحظه‌ای حیاتی برای بشر بود؛ تغییری کوچک در محیط اطراف، چیزی که در ابتدا دور ریختنی و مضر به نظر می‌رسید، سرانجام به فرصتی تاریخی تبدیل شد.

نقد کتاب قصه های شب برای مدیران

کتاب قصه های شب برای مدیران اثر یک قصه‌ گویی بسیار شیرین برای مدیران است که مدیران با تجربه با خواندن آن، لحظات بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. در دنیای مدیریت، افراد و صاحب نظران بسیاری وجود دارند که گاهی نگاه آن‌ها با یکدیگر در تنافض است. این افراد بیشتر با تحقیر و ایجاد اضطراب در مدیران نظرات خودشان را بیان می‌کنند اما هنری مینتزبرگ یک فرد متفکر است که با سازمان‌ها و نهادهای بسیاری کار کرده است و سخنان وی برای مدیران بسیار آرامش‌بخش است.

کتاب حاضر در واقع تجربیات مینتزبرگ می‌ باشد که شامل ۷ بخش است و برای هر بخش داستان‌هایی را بیان می‌ کند. لازم به ذکر است که حتی اگر مدیر جایی نباشید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد و در عین حال می توانید از مطالب آن بهره مند شوید. فایل pdf و mp3 کتاب قصه های شب برای مدیران از همین صفحه برای کاربران vip شهر کتاب قابل دانلود و مطالعه می باشد.

تعداد بازدید: 1,236 بار

Henry%20Mintzberg%20 %D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B2%D8%A8%D8%B1%DA%AF

عنوان کتاب: قصه های شب برای مدیران

(قصه شب برای مدیران موفق)

نویسنده: هنری مینتزبرگ

مترجمان: محمدحسین نقوی، علی بابایی و حانیه محمدی

تعداد صفحات کتاب: 186 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

2 پاسخ

    1. فقط فایل صوتی این کتاب در دسترس است که در همین پست بصورت رایگان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *