جنگ و صلح جلد چهارم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
جنگ و صلح جلد چهارم (nbookcity.com)

دانلود کتاب جنگ و صلح جلد چهارم

لئو تولستوی یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ ترین شخصیت های تاریخ روسیه است. رمان های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده اند.

جنگ و صلح رمانی طولانی است که در آن بیش از 580 شخصیت با دقت توصیف شده اند. شاهکار تولستوی، جنگ و صلح، یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی قرن نوزدهم روسیه است. همچنین حماسه ی مقاومت روس ها را در برابر حمله ی ناپلئون بازگو می کند. منتقدان آن را یکی از بزرگ ترین رمان های جهان و فراتر از آن یک رمان در بردارنده ی دیدگاه های فلسفی نویسنده درباره ی زندگی و تاریخ می دانند.

خلاصه کتاب

این کتاب جلد آخر از سری کتاب های جنگ و صلح نوشته تولستوی است، اولین بار این کتاب به زبان روسی نوشته شده و به علت تاثیرگذاری بالای این کتاب بعدها، به بیش از ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده است، تعدادی از افراد بر این باورند که منظور از کلمه صلح در این کتاب جامعه است، به دلیل اینکه صلح و جامعه به زبان روسی مترادف هم هستند، در این کتاب شخصی به نام پیر ماجراهایی که در جنگ برایش اتفاق افتاده با اتفاقاتی که در جامعه می افتد را از نظر فلسفی مقایسه می کند.

لئو تولستوی در این کتاب سعی داشته است که ایده های جالبی از فلسفه و تاریخ ارائه دهد که به آن علم تاریخ می گویند. به طور مثال تالستوی بر این باور است که افرادی چون ناپلئون و یا پادشاه الکساندر علت اصلی جنگ میان روسیه و فرانسه نیستند بلکه آنچه واقعا سبب چنین اتفاقاتی می شود آمیزه هایی از اقدامات بشر است که می تواند هزاران و یا میلیون ها انسان در چنین اتفاقاتی شریک باشند و با تصمیم های کوچک خود سبب چنین اتفاقاتی شوند.

بخشی از متن کتاب

اول نوامبر کوتوزوف می‌فهمد ارتش تحت فرمانش در تنگنا گرفتار شده است. فرانسویان از پل وین گذشته‌اند و به سرعت می‌آیند تا جادۀ ارتباطی بین نیروهای ۴۰ هزار نفری تحت فرماندهی او و نیروهای تقویتی را که از روسیه به سمت او می‌آیند قطع کنند. کوتوزوف برای پرهیز از محاصره شدن بین ارتش ۱۵۰ هزار نفری ناپلئون چاره را در این می‌بیند که چهار هزار نفر از گارد‌های پیشاهنگ خود را تحت فرماندهی ژنرال باگراتیون بفرستد تا یک نفس بروند و جادۀ وین ـ تسنائیم را تصرف کنند و تا رسیدن قوای روسیه که کُند حرکت می‌کرد و یک شبانه روز طول می‌کشید تا به آنجا برسد،

با فرانسویان درگیر شوند و جلوی حرکت آنها را بگیرند. باگراتیون و نیروهایش به سرعت از بیراهه می‌روند و چند ساعتی زودتر از فرانسوی‌ها جاده را تصرف می‌کنند اما سربازانش همه گرسنه و خسته‌اند. فرمانده فرانسویان مورا که قبلاً نیز یک بار فرماندۀ اتریشی‌ها را به بهانۀ صلح فریب داده و پل دانوب را سالم تصرف کرده بود به فکر می‌افتد ارتش روسیه را نیز به طمع صلح نابود کند.

به همین جهت به باگراتیون پیشنهاد صلح می‌دهد. باگراتیون می‌گوید در این مورد اختیاری ندارد و کسی را نزد کوتوزوف می‌فرستد و در مورد آتش‌بس کسب تکلیف می‌کند. کوتوزوف از خدا خواسته احساس می‌کند که اشتباه فرماندۀ فرانسوی‌ها زمان کافی در اختیار او می‌گذارد تا قوا و تجهیزات و نیروهایش را به جادۀ تسنائیم ـ وین برساند برای همین نه تنها به باگراتیون می‌گوید آتش‌بس را بپذیرد بلکه شرایطی هم پیشنهاد کند. اما وقتی گزارش مورا به دست ناپلئون می‌رسد ناپلئون خشمگین می‌شود و به مورا می‌نویسد فریب خورده و به سرعت به قوای روسیه حمله کند. اما این تأخیر باعث می‌شود کوتوزوف قوایش را به سلامت به باگراتیون برساند و محاصره نشود.

تعداد بازدید: 2,941 بار

Leo Tolstoy لئو تولستوی1

عنوان کتاب: جنگ و صلح جلد چهارم

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: سروش حبیبی

تعداد صفحات کتاب: 326 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.17 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب به عنوان یک رساله کاربردی و جامع است که از رویدادهای مختلف در زندگی تشکیل شده و راه‌حل‌های مقابله با آن‌ها، راه و روش‌های موفق شدن در کار و زندگی و جلوگیری از شکست و تسلیم نشدن در برابر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 466
هر داستان در این کتاب گره افکنی و گره گشایی خاص خود را دارد. طنزی تلخ، در لابه‌ لای داستان شما را از ابتدا تا انتها همراهی می‌کند. عنوان کتاب دله دزد نیز برگرفته از عنوان یکی از داستان‌ های همین مجموعه است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 167

2 پاسخ

  1. ممنون از کتاب خوبی که برای مطالعه خواننده ها گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *