جنگ و صلح جلد دوم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
جنگ و صلح جلد دوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب جنگ و صلح جلد دوم

«جنگ و صلح» نام رمان مشهور لئو تولستوی، نویسنده شهیر روس است. وی کتاب جنگ و صلح را در سال ۱۸۶۹ میلادی نوشت. این کتاب یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روسی و از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات جهان به شمار می‌رود. در این رمان طولانی، بیش از ۵۸۰ شخصیت با دقت توصیف شده‌اند و یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی سده نوزدهم امپراتوری روسیه است و به شرح مقاومت روس‌ها در برابر حمله‌ی ارتش فرانسه به رهبری ناپلئون بناپارت می‌پردازد. منتقدان ادبی آن را یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان می‌دانند.

شخصیت‌ها

مهم‌ترین شخصیت‌های این حماسه‌ی بزرگ عبارتند از: شاهزاده آندرِی بالکونسکی، کنت پیر بزوخوف، شاهزاده ناتاشا روستوا، شاهزاده ماریا بالکونسکایا و شاهزاده نیکولا روستوف. جنگ و صلح اثری سراسر شگفتی است که هر خواننده‌ای را در خود غرق می‌کند. اثری که برخی از منتقدین آن را کامل‌ترین رمان تاریخ می‌دانند. جنگ و صلح در کنار همه ارزش‌های ادبی خود، برگی از تاریخ نیز می‌باشد و ما هم آن را در لیست کتاب‌های پیشنهادی خود قرار داده‌ایم و بدون تردید مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم. اما ابتدا پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید و بعد درباره خواندن جنگ و صلح تصمیم بگیرید!

لئو تولستوی در طول زندگی خود سه رمان برجسته نوشت اما عمده شهرت خود را مدیون جنگ و صلح است. آنا کارنینا و مرگ ایوان ایلیچ، دو کتاب دیگر از تالستوی است که شایسته مطالعه هستند. تالستوی عقیده داشت رمان وسیله‌ای برای آموزش روح و روان است و چیزی که در جنگ و صلح وجود دارد، دقیقا وسیله‌ای برای آموزش روح و روان است. هر خواننده‌ای بعد از مطالعه این اثر بزرگ این موضوع را تایید می‌کند. رمان با ماجرای یک مهمانی آغاز می‌شود. صلح و آرامش در همه‌جا برقرار است و خواننده در این مهمانی با برخی از شخصیت‌های مهم کتاب آشنا می‌شود.  این مهمانی وضعیت جامعه اشراف‌زاده را قبل از جنگ نشان می‌دهد. اما در اواخر همین مهمانی که سراسر شادی و زیبایی است، زمزمه‌هایی از جنگ وجود دارد. افراد مختلف درباره ناپلئون صحبت می‌کنند که چگونه در اروپا ناآرامی ایجاد کرده است و به دنبال کشورکشایی در جهان است. جوانان با حرارت از ناپلئون صحبت می‌کنند و هیچ فکر نمی‌کنند که او ممکن است روزی به روسیه هم حمله کند. همچنین از اعلامیه‌های جنگ می‌گویند و اینکه آیا باید در جنگ احتمالی شرکت کنند یا نه.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. جنگ و صلح جلد اول
  2. جنگ و صلح جلد سوم
  3. جنگ و صلح جلد چهارم
  4. پنج حلقه قدرت
  5. عملی کردن دانسته ها

تعداد بازدید: 3,645 بار

Leo Tolstoy لئو تولستوی1

عنوان کتاب: جنگ و صلح جلد دوم

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: سروش حبیبی

تعداد صفحات کتاب: 366 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.05 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب طلاق با فصلی درباره مراحل بروز و التیام غم و اندوه ناشی از طلاق آغاز می‌شود و نگارنده پیشنهادات مفید و کاربردی را دربارة کنار آمدن با اضطراب طلاق ارائه می‌دهد. مسائل قانونی طلاق و بازنگری تحقیقاتی که در زمینة تاثیر طلاق...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 778
در تمام داستان‌ های کتاب، ترس عنصری مهم است که اتحاد درونی مجموعه را حفظ کرده. وحشت از مورد قبول واقع نشدن، پس زده شدن، ترس از مناسبات زندگی بزرگسالان، اضطراب از تهدید قدرت‌ها و ترس از کهولت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 158

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *