دانستنی ها در مورد گیاه پونه

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
دانستنی ها در مورد گیاه پونه

دانلود کتاب دانستنی ها در مورد گیاه پونه

کتاب دانستنی ها در مورد گیاه پونه یکی دیگر از کتاب های گردآوری شده توسط رضا پوردست گردان می باشد.

همانطور که از اسم کتاب پیداست در این کتاب در مورد فواید گیاه پونه و کاربردهایش به طور مفصل در هشت فصل بحث شده است. با خواندن این کتاب شما به تمام فواید استفاده از گیاه پونه پی می برید.

بخشی از متن 

پونه گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که از قدیم الایام برای معطر کردن انواع غذاها و درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است. از این گیاه برای دور کردن حشرات و حیوانات موذی استفاده می شد، حتی در تاریخچه انجمن سلطنتی لندن پیشنهاد شده است از پونه برای کشتن مار زنگی استفاده شود.

از دم کردهٔ این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردرد ها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلو درد استفاده می شود. 

پونه سرشار از خاصیت ضدعفونی کنندگی است که در درمان عفونت رحم، ادرار و کلیه مفید واقع می شود و به راحتی عملیات ضدعفونی کنندگی را انجام می دهد. همچنین از پونه برای تمیز کردن زخم های بدن نیز استفاده می شود.

هضم غذا و گیاه پونه

در واقع مدت زمان هضم غذاها به مواردی چون سلامت فیزیکی ، متابولیسم، سن و حتی جنسیت فرد نیز بستگی دارد، اما در حالت کلی هضم بعضی غذاها زمان زیادی نمی برد در حالی که بعضی غذاها مدت بیشتری برای هضم در دستگاه گوارش نیاز دارد. 

اطلاعات درباره مدت زمان هضم انواع غذاها به داشتن یک برنامه غذایی متعادل نیز کمک می کند. به عبارتی دیگر هضم غذا از لحظه خوردن غذا و تبدیل شدن آن به قطعات ریز شروع می شود و تا انتقال آن از طریق سیستم روده ای به رگ های خونی ادامه دارد. 

کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا می خواهند وزنشان ثابت بماند باید مدت زمان هضم غذاها را بدانند. افراد زمانی که غذاهای سریع هضم را می خورند بیشتر از حد غذا می خورند، زیرا بلافاصله بعد از خوردن، غذا هضم می شود و فرد خیلی زود احساس گرسنگی می کند.

این غذاها خیلی زود انرژی و به عبارتی دیگر سطح گلوکز را بالا می برد. بالا رفتن سطح انرژی بدن خوب است اما اگر سطح گلوکز بالا برود و استفاده نشود باقیمانده گلوکز تبدیل به چربی در بدنشان می شود.

شما می توانید کتاب دانستنی ها در مورد گیاه پونه را بصورت رایگان دانلود نمایید.

دانستنی ها در مورد گیاه پونه - رضا پوردست گردان

عنوان کتاب: دانستنی ها در مورد گیاه پونه

تالیف و ترجمه: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب:  39 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل:  یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در فصل اول، پس از معرفی مختصر عرفان اسلامی و مراتب دستیابی به معرفت، سعی شده است که ضمن ارائه دیدگاه های مختلف در تعریف آیین اهل حق، به تعریفی نسبتا جامع از این مکتب فکری دست یابیم...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 765
آقایی خیلی‌پیر با بالهای خیلی‌بزرگ مجوعه داستان های مارکز می باشد که یکی از شناخته شده ترین نمونه‌های سبک رئالیسم جادویی است. از آثار گارسیا مارکز به خاطر نثر غنی آن در منتقل کردن تخیلات سرشار نویسنده به خواننده ستایش شده است.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1089

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *