زمین انسان ها

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
زمین انسان ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب زمین انسان ها

کتاب زمین انسان ها زندگی‌نامه‌ی خودنوشته‌ی  است. او از اولین خلبانان ایرکرفت بود که در مسیری مشخص پرواز می‌کرد. بخش عمده‌ی این کتاب خاطرات هیجان‌انگیز او در زمان فعالیتش به عنوان خلبان و اتفاقات جالبی است که در آسمان برایش افتاده.
او از پرواز‌هایش بر فراز مسیر رشته‌کوه آند و صحرای آفریقا می‌گوید. از سانحه‌ای می‌گوید که باعث شد تا پای مرگ برود؛ اما به طور معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و زنده ماند. اگزوپری در کتاب زمین انسان ها مفاهیمی مانند تجربه‌ی نزدیک به مرگ، دوستی، جوانمردی، انسانیت و خوشبختی را در زندگی خودش بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این مفاهیم روی زندگی‌اش تأثیر گذاشته‌اند و شخصیت او را شکل داده‌اند.

خلاصه کتاب

کتاب زمین انسان ها، اثری نوشته ی آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال 1939 به چاپ رسید. اگزوپری در این کتاب به مجموعه ای از اتفاقات هیجان انگیز در زندگی خود، به خصوص کار در یک شرکت پستی هوایی می پردازد و چندین مورد از رویدادهای اتفاق افتاده در پروازهایش بر فراز صحرای آفریقا و رشته کوه آند در آمریکای جنوبی را روایت می کند.

زمین انسان ها، موضوعاتی چون دوستی، مرگ، دلاوری، وفاداری و همبستگی میان همکاران، انسانیت و جست و جو برای یافتن معنا در زندگی را در مرکز توجه خود قرار می دهد. اگزوپری در این کتاب از جهان بینی خود پرده برمی دارد و نشان می دهد که در نظرش، چه چیزی باعث ارزشمند شدن زندگی می گردد. او همچنین سانحه ای را به یاد می آورد که طی آن، تا آستانه ی مرگ پیش رفت اما درنهایت به شکل معجزه آسایی به زندگی بازگشت.

بخشی از متن کتاب

زندگی چه بسا که ما را از رفیقان دور می دارد و نمی گذارد که زیاد به آن ها بیاندیشیم، ولی آن ها هستند. کجا؟ نمی دانیم، و خاموشند و از یاد رفته، ولی چه وفادارند اگر روزی به آن ها برخوریم، با چهره هایی از شادی شعله ور، شانه های ما را می گیرند و تکان می دهند. حقیقت آن است که ما به انتظار خو گرفته ایم.
به راستی هیچ چیز هرگز جای رفیق گمشده را پر نخواهد کرد. نمی توان برای خود دوستان قدیمی درست کرد. هیچ چیز با این گنجینه ی خاطرات مشترک، این همه رنج ها و مصائب با هم چشیده، این همه قهرها و آشتی ها و هیجان های تند همسنگ نیست. این دوستی ها تکرار نمی شوند.

نقد کتاب زمین انسان ها

آنتوان دو سنت اگزوپری در سپتامبر 1937 به وزارت هوانوردی فرانسه پیشنهاد کرد که حاضر است به منظور رکورد گیری استقامت از نیویورک به زمین آتش پرواز کند؟ پیشنهادش پذیرفته شد و او به عزم نیویورک به کشتی نشست. در 15 فوریه 1938 این پرواز را شروع کرد. اما هواپیمایش در گواتمالا به هنگام برخاستن وازد و سقوط کرد. وی به شدت مجروح شد و در 28 مازس به نیویورک بازگشت. بعد به فرانسه آمد و دست‌نویس مجموعه‌ای از نوشته‌های زیبایش را با خود آورد و تحت عنوان زمین انسان ها تدوین کرد و در فوریه‌ی 1939 آن را به صورت کتابی منتشر کرد.

کتاب زمین انسان ها جایزه‌ی بزرگ داستان ادبی فرانسه را برد و در ژوئن همان سال در ایالات متحده به نام “باد و شن و ستارگان” منتشر گردید و به عنوان کتاب ماه برگزیده شد.

تعداد بازدید: 1,462 بار

Antoine%20de%20Saint Exup%C3%A9ry%20 %D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%B3%D9%86%D8%AA %D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%88%D9%BE%D8%B1%DB%8C 2

عنوان کتاب: زمین انسان ها (زمین آدم ها)

برنده ی جایزه ی آکادمی فرانسه سال 1939

برنده ی جایزه ی ملی کتاب آمریکا سال 1939

نویسنده: آنتوان دو سنت اگزوپری

مترجم: سروش حبیبی

تعداد صفحات کتاب: 195 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *