شهر گربه ها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
شهر گربه ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب شهر گربه ها

کتاب شهر گربه ها عنوان مجموعه‌ ای از پنج داستان کوتاه از نویسنده‌ی محبوب ژاپنی هاروکی موراکامی است. او به عنوان یک نویسنده در داستان‌های خود به خوبی زندگی انسان مدرن را به تصویر می‌ کشد. تسلط موراکامی در طراحی زندگی، عشق و تنهایی مختص خود اوست به طوری اگر کتاب‌های دیگری از او (مانند: کافکا در کرانه ، نفر هفتم) را خوانده باشید به خوبی متوجه این موضوع می‌شوید.

فضاسازی و شخصیت‌پردازی‌های موراکامی در کتاب شهر گربه ها نیز کاملا مشهود است. او توانسته روایت‌هایی ملموس و زیبا را در بستر کلمات بنا کند و آن را تا مدت‌ها در ذهن خواننده باقی بگذارد. داستان‌های این مجموعه به ترتیب عبارت‌اند از: «شهر گربه‌ها»، «شهرزاد»، «سامسای عاشق»، «کینو» و «دیروز» که آن را فرزین فرزام به فارسی برگردانده است. انتشارات نون این کتاب را در سال 1396 راهی بازار نشر کرده است.

خلاصه کتاب

قصه‌های کتاب شهر گربه ها روایت‌هایی منحصربه‌فرد از زندگی و عشق با بیان ناب موراکامی هستند. منتقدان این نویسنده‌ی مشهور را جادوگر کلمات نامیده‌اند و معتقدند او کاراکترها و فضاهای داستانی را طوری می‌آفریند که شبیه به کار هیچ نویسنده‌ی دیگری نیست. برای آشنا شدن با سبک نویسنده‌ها خواندن داستان‌های بلند و کوتاه آن‌ها بسیار کمک‌کننده است. به طوری که می‌توان با چند داستان کوتاه پی به جهان‌بینی نویسنده پی برد.

هاروکی موراکامی جزو نویسندگانی است که در هر اثر داستانی خود روایت تازه و زنده‌ای دارد به همین دلیل قصه‌های او بیش ازانکه ما را با نویسنده آشنا کند، ما را با خودمان و دنیای درون و بیرونمان مواجه می‌کند. این جادوی نویسنده باعث شده تا هر کتابی که از او منتشر می‌شود برای خواننده دوست‌داشتنی باشد. مجموعه داستان شهر گربه ها نیز از کتاب‌های خواندنی موراکامی است.

بخشی از متن کتاب

وقتی قطار ایستگاه توکیو را ترک کرد، تنگو کتاب جلدنازکی را که همراهش بود بیرون آورد. یک مجموعه داستان کوتاه بود که حول موضوع سفر گردآوری شده و یکی از داستان هایش «شهر گربه ها» نام داشت؛ اثری خیالی از یک نویسنده ی آلمانی که تنگو نمی شناخت. طبق مقدمه ی کتاب، داستان در فاصله میان دو جنگ جهانی نوشته شده بود. در داستان، مردی جوان به تنهایی و بدون هیچ مقصد مشخصی در حال سفر است. با قطار سفر می کند و در هر ایستگاهی که علاقه اش را برانگیزد پیاده می شود.

اتاقی می گیرد، به دیدن مناظر می رود و هر اندازه که دوست داشته باشد اقامتش را ادامه می دهد. اشباع که شد، قطار دیگری را سوار می شود. همه ی تعطیلی هایش را این گونه سپری می کند. یک روز از پنجره ی قطار رودخانه ی زیبایی به چشمش می خورد؛ تپه های سبز با شیب ملایم، تن داده بر پیچ وخم جریان آب، و پایین دستشان شهر دلپذیر کوچکی با یک پل سنگی سال خورده. قطار در ایستگاه شهر کوچک توقف می کند و مرد جوان با کیفش پیاده می شود. کس دیگری پیاده نمی شود و به محض پیاده شدن مرد جوان، قطار راه می افتد.

نقد کتاب شهر گربه ها

داستان‌ های هاروکی موراکامی جادویی‌اند. ابتدا روایتی از روزمرگی‌اند، با لحنی به‌نظر بی‌تفاوت. و بعد روایت‌گر اتفاقی عجیب می‌شوند که می‌دانی رخ‌دادنی و منطقی نیست اما در کلام موراکامی، دست کم برای من، باورکردنی می‌شوند. مثلاً وقتی می‌گوید شهر گربه ها، من فکر نمی‌کنم «داستان است و بیا فرض کن شهری بوده که گربه‌ها در آن می‌زیستند». بلکه من ناخواسته می‌پذیرم چنین شهری بوده و تا انتهای داستان منتظر می‌مانم موراکامی برایم بگوید حالا چطور ممکن است چنین چیزی؟

کتاب شهر گربه ها مجموعه داستان، با ترجمه‌ی روان به فارسی است که می‌تواند شما را در احساسات و عواطف خود غرق کند. اگر قصد داشته باشید غروب روز تعطیل خود را با تجربه‌ی دنیایی متفاوت آغشته کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

تعداد بازدید: 996 بار

Haruki%20Murakami%20 %D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%88%DA%A9%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C 2

عنوان کتاب: شهر گربه ها

نویسنده: هاروکی موراکامی

مترجم: فرزین فرزام

تعداد صفحات کتاب: 168 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هاروکی موراکامی نویسنده‌ای ژاپنی است که در داستان‌هایش به روایت دغدغه‌های همه‌گیر، به سبک رئالیسم جادویی می‌پردازد. او که همیشه به وفادار نبودن به ادبیات ژاپن محکوم بوده است، آثارش را مثل همین کتاب سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش بر اساس انگیزه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *