شیوع طاعون سایه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
شیوع طاعون سایه (nbookcity.com)

دانلود کتاب شیوع طاعون سایه

مجموعه پنجگانه افسانه یکی از بهترین رمان های فانتزی و شناخته شده در سراسر جهان است. کتاب شیوع طاعون سایه سومین جلد این مجموعه می باشد.

این مجموعه‌ کتاب با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها از جمله نیویورک تایمز قرار گرفته است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ی افسانه برنده و نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی نیز شده است.

کتاب‌های این مجموعه روایت داستان‌های فانتزی و اسطوره‌ای و نبرد همیشگی میان خیر و شر است. نویسنده در این داستان‌ها با استفاده از ابرانسان‌ها و قدرت‌های ماوراطبیعه لحظات و اتفاق‌ های باورنکردنی و نفس‌ گیری را به تصویر کشیده است. براندون مال در این مجموعه نور در مقابل تاریکی، خیر در مقابل شر، خوبی در برابر بدی و … را نشان داده و داستان‌های دل‌نشین و خواندنی را رقم زده است.

خلاصه کتاب

داستان کتاب شیوع طاعون سایه با حضور ست در یک روز گرم و مرطوب ماه اوت آغاز می‌شود. او با استرس فراوان برای یک ملاقات پنهانی به سمت درختان بزرگ و جنگل به راه می‌افتد تا اینکه در نزدیکی قرار ملاقات یک تکه چوب فرو رفته در زمین و یک میوه‌ی درخت کاج بر روی آن می‌بیند. در همان حال دورن ساتیر از فراز یک بوته با برگ‌های بزرگ ست را صدا و او را به سمت مخفیگاه راهنمایی می‌کند. ست قصد دارد در این معامله مقداری طلا در برابر چهل و هشت باتری سایز سه بگیرد. این معامله و داستان‌های پس از آن محتوای کتاب را شکل می‌دهد.

آشیانه افسانه بار دیگر در خطر است: نیروی نامرئی نور موجودات جادویی پناهگاه را می‌بلعد و آنها را به موجوداتی خبیث و تاریک تبدیل می‌کند. ست خیلی زود از این موضوع مطلع می‌شود، ولی طاعون سایه به‌سرعت در حال گسترش است. فرصت کمی تا سقوط پناهگاه باقی مانده است و سورنسون‌ها به کمک نیاز دارند؛ اما به چه کسی می‌توانند اعتماد کنند؟ توصیه‌های اسفینکس همیشه عاقلانه بوده است، ولی آیا او یک خائن است؟ ممکن است ونسا – که در جعبه خاموش محبوس است – اطلاعات به‌درد بخوری داشته باشد، اما آیا می‌توانند به او اعتماد کنند؟

در همین حال کندرا و چندتن از اعضای شوالیه‌های سحرگاه به یک پناهگاه دور سفر می‌کنند تا یکی دیگر از ابزارهای پنهان را به دست بیاورند. آیا انجمن ستاره‌ی مغرب زودتر از آنها به ابزار دست پیدا خواهد کرد؟ آیا طاعون سایه تمام نور آشیانه افسانه را خاموش خواهد کرد؟ در نگاه اول، این‌طور به نظر می‌رسد که کتاب شیوع طاعون سایه مختص کودکان و نوجوانان است. اما مانند مجموعه‌ی هری پاتر، بزرگ‌ترها نیز از آن لذت می‌برند… از براندون مال غافل نشوید؛ او قطعاً به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد.

بخشی از متن کتاب

اگه روی پله ها بارون بند بیاد چی میشه؟» – راستش رو بخوای نمیدونم. دوست دارم فکر کنم تا وقتی رو پلههاییم همونجا میمونن. ولی فکر کنم محض احتیاط بهتره که عجله کنیم.» وارن به کندرا کمک کرد که تجهیزات کوهنوردی اش را ببندد. وقتی همه با طناب به هم وصل شدند، کندرا جلوتر از همه به راه افتاد و قدم روی فاصله ی کم عرض بین گودال و صخره گذاشت. نیل گفت: «روی پلهها تمرکز نکنین. فقط سعی کنین پاتون رو جای پای نفر جلوییتون بذارین. ممکنه یه کمی سخت باشه.» کند را قدم روی پله ی اول گذاشت.

با پوشیدن بوت ها بهتر می توانست از پله ها بالا برود. وقتی پله ها شیب دارتر شدند، دیگر نمی توانست بدون کمک دست هایش بالا برود. آستین ها و شلوارش کاملا خیس شده بود. جریان آب باعث می شد که بالا رفتن از هر پله سخت تر از پله ی قبلی شود. پس از بالا رفتن از حداقل صد پله به اولین سطح صاف رسیدند. کند را به پایین نگاه کرد. پله ها شیب دارتر از آن چیزی به نظر می رسیدند که موقع بالا آمدن از آنها حس کرده بود. اگر سر می خورد تمام آن پله های سنگی تا پایین کوه را غلت می خورد و جسدش درون گودال می افتاد.

از لبه پرتگاه فاصله گرفت؛ می توانست دردناک ترین سقوط عمرش باشد. کند را چرخید. پیش رویش آب از ارتفاع صد پایی با صدای بلندی روی سطح صخره می ریخت. پله ها بیشتر شبیه به یک نردبان شده بودند. کند را به راه افتاد. شروع به بالا رفتن از پله ها کرد. تلاش می کرد پاشیدن آب به صورتش و شیب خطرناک پله ها را فراموش کند. پله ها آنقدر کوچک بودند که نمی توانست کف پایش را به طور کامل روی یک پله قرار دهد. بعضی از پله ها هم حداقل دو پا با هم فاصله داشتند. همانطور که با دست پله های بالاتر را می گرفت، خود را بالا می کشید.

بوی خاک مرطوب ریه اش را پر کرده بود. تمرکزش را تنها روی پله ی بعدی گذاشته بود؛ سعی می کرد فکر دره زیر پایشان و اینکه اگر سر بخورد، همه را همراه خود به ته دره می فرستد، را از سرش دور کند. باد شدت گرفت. کلاه کند را از سرش افتاد و موهای بلندش را پریشان کرد. دست هایش از شدت ترس و استرس می لرزیدند. چرا برای انجام این کار داوطلب شده بود؟ باید به حرف گاوین گوش می کرد. پسرک سعی کرده بود او را راهنمایی کند، اما غرورش مانع از توجه به گفته های گاوین شده بود.

نقد کتاب شیوع طاعون سایه

جلد سوم مجموعه‌ی افسانه با عنوان شیوع طاعون سایه آن‌چنان استادانه نوشته شده و چنان کششی دارد که جادویش رویتان اثر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد آن را لحظه‌ای کنار بگذارید. براندون مال نویسنده‌ی فوق‌ العاده‌ای است.

کتاب حاضر داستان‌های کودکان انگیسی قرن 20 م با موضوع نبرد نیروهای خیر و شر است. نویسنده داستان فانتزی شیوع طاعون سایه را در بیست و چهار فصل به نگارش درآورده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 208 بار

Brandon%20Mull%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D9%85%D8%A7%D9%84

عنوان کتاب: شیوع طاعون سایه

(سومین کتاب از پنجگانه افسانه)

نامزد جایزه ویتنی سال 2008

برنده جایزه AML سال 2008

نویسنده: براندون مال

مترجم: میلاد فشتمی

تعداد صفحات کتاب: 320 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 30.21 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هری با دامبلدور کلاس خصوصی دارد و در این کلاسها با گذشتهی تام ماروولو ریدل آشنا می‌شویم و معلوم می‌شود که ولدمورت هفت جان پیچ دارد که پیش از آن دو تایشان نابود شده‌اند. استاد جادوی سیاه این سال، اسنیپ است...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 3925
نابرابری که به صورت سیستماتیک ریشه‌هایش آن‌قدر عمیق است که گاهی در سیاست‌های کشورها تشخیصشان غیرممکن می‌شود. کتاب اشاره می‌کند که بسیاری از شکاف‌های جنسیتی عمدی نیستند بلکه در دنیای طراحی شده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1240

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *