كودک خانواده انسان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
كودک خانواده انسان (nbookcity.com)

دانلود کتاب كودک خانواده انسان

اگر به کودکان خود اهمیت می دهید بهتر است یکبار هم که شده کتاب كودک خانواده انسان را که توسط دو نویسنده سرشناس نوشته شده بخوانید!

ادل فیبر لیسانس رشته تئاتر و فوق لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه نیویورک دارد، او مادر سه فرزند است و در مدارس نیویورک تدریس می‌کند. فیبر در زمینه‌ی ارتباطات بزرگسالان و کودکان فعالیت می‌کند و سخنرانی‌های او در سراسر جهان به بسیاری از والدین کمک کرده تا در بهبود روابط خود با فرزندانش تلاش کنند و نتیجه مثبتی را در این مسیر مشاهده کنند.

الیان مازلیش نویسنده‌ی دیگر این کتاب است که در سال 2017 از دنیا رفت. خانم مازلیش سال‌ها در حوزه‌ی پرورش و ارتباط والدین و مربیان با کودکان فعالیت کرده است و غیر از کتاب پیش رو چهار کتاب دیگر هم در این زمینه در کارنامه‌ی خود دارد. این دو نویسنده با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و همچنین تجربیات والدین دیگر، رویکرد جدید و قابل توجهی را ارائه می‌دهند که بعدها پایه و اساس کارگاه‌های آموزشی برای والدین می‌شود.

خلاصه کتاب

کتاب كودک خانواده انسان از دو بخش اصلی با عناوین «کودکان انسانند» و «والدین نیز انسانند» تشکیل شده است. در بخش اول نویسندگان با تاکید بر اهمیت این موضوع که باید به احساسات کودکان بها دهیم و ارزش بگذاریم توضیح می‌دهند: زمانی که احساسات کودک شناخته و پذیرفته می‌شوند کودک هم احساسات خود را بهتر درک می‌کند و این موضوع در آینده هم به او کمک می‌کند. در ادامه این بخش نکات مهمی از جمله: استقلال کودک، نقش‌ها و لقب‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم و اثرات آن، دوستی‌های کودک، تغییر شخصیت و تغییر حالت و … به‌طور کامل بررسی می‌شود.

در بخش دوم نویسندگان درباره احساسات والدین و اهمیت آن توضیح می‌دهند. در این بخش به نقل از توضیحات دکتر جینات راهکارهایی برای برطرف کردن تضادهای بین والدین و فرزندان، اهمیت احساسات هر دو طرف، روش‌های مقابله با خشم، تطبیق دادن پیام با حالت روحی، بررسی انواع حالت‌ها، وقتی کلمات اثر ندارند، عمل و محدودیت‌های آن و … با ارائه راهکارها و شیوه‌های موثر توضیح داده می‌شوند. یکی از نکات مهم فرزند پروری مسئله چگونگی خشم و کنترل عصبانیت والدین است که در بخش دوم کتاب به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

هوشمندی، طنز و توصیه های عملی از ویژگی های بارز کتاب كودک خانواده انسان است که نشانگر نوع ارتباطی است که سبب ایجاد عزت نفس می شود، اعتماد به نفس را ایجاد می کند، مسئولیت را تشویق می کند و سهم عمده ای در ثبات خانواده امروز دارد. کتاب حاضر به زبان ساده، شیرین و روان نوشته‌ شده است به طوری که خواندن آن برای همه‌ی پدر و مادرها با هر سطحی از سواد و آگاهی قابل فهم و کاربردی است. این کتاب محتوایی غنی و کامل دارد و نکات مهمی را که اغلب خانواده‌ها برای فرزند پروری به آن نیاز دارند بیان می‎ کند.

بخشی از متن کتاب

زمانی که از جلسه خارج شدم همه وجودم پر از غبطه بود. به محض خروج از ساختمان، همه زنها به دسته های کوچک تقسیم شدند و شروع به گپ زدن، بحث، و خنده کردند. من عمدا از جمع عقب افتادم. دلم نمی خواست با کسی صحبت کنم. با خودم فکر کردم: «چرا من قادر نیستم به اندی کمک کنم؟ چرا نمی توانم او را از شکوہ، گریه، و به حال خود دلسوزاندن رها کنم. چرا قادر نبودم خورشید را برایش بچرخانم؟ معمولا از فکر کردن به اندی خودداری می کردم، مگر زمانی که به خودم می گفتم عیبی ندارد، او دوران بدی را می گذراند. حالا از تمام قوای خودم یاری می جستم.

آخر چطور یک بچه سرزنده و شاداب این طور احساس بدبختی و تنهایی می کرد؟ همه مسائل را بررسی کردم. آیا ممکن بود مریض شدن مداوم اندی در سال اول مدرسه برایش مشکل ایجاد کرده باشد: آن همه گلودرد، گوش درد، مصرف مداوم آنتی بیوتیک و درجه گذاشتن ها؟ اینکه به علت بیماری هیچ گاه فرصت زیادی نداشت که در مدرسه دوست پیدا کند. آیا ممکن بود اینها روی او تاثیر گذاشته باشند؟ با خودم فکر می کردم نکند من کاری کرده ام، یا شاید کاری را که می بایست می کردم نکرده ام. شاید طی آن سال زیادی لوسش کردم. ولی وقتی او احتیاج به همدم داشت و حالش جا نبود، چه می توانستم بکنم؟

آیا می توانستم او را از خود برانم؟ یا شاید پدرش به این وضعیت کمک کرده باشد. او اخیرا زیاده از حد ایرادگیر شده. نه اینکه به او خرده بگیرم. چه کسی می تواند روزهای متمادی به نقنق بچه گوش بدهد و از زندگی اش سیر نشود؟ «کفش های مرا کی برداشته؟… گرسنمه… باز هم شکست… من دیگر نمی توانم… اصلا نوبت من نیست… مال اون بزرگ تره… تو هیچ وقت مرا نمی بری.» چقدر آرزو می کنم آنها دوباره مانند گذشته رابطه شان با هم خوب شود! هیچ بچه ای نمی تواند با انتقاد مداوم زندگی کند. مثلا، ياد مسئله دیشب می افتم. اندی تمام روز را منتظر مانده بود که آخرین اختراعش را به پدرش نشان دهد، و تد واقعا سعی کرد او را تحسین کند…

نقد کتاب كودک خانواده انسان

کتاب كودک خانواده انسان حاصل تجربیات دو مادر است که به مدت پنج سال در یک گروه تربیت کودک شرکت کردند تا بتوانند فرزندان شان را با روش های بهتری پرورش دهند. از آنجا که نویسندگان کتاب روانشناس حرفه‌ای نیستند، در این کتاب از اصطلاحات دشوار و فنی خبری نیست و نویسندگان با ساده‌ترین زبان، تجربیات خود را در مقام مادر در دسترس خواننده قرار داده‌اند.

آنها حاصل یک دوره پنج‌ساله کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را در این کتاب گرد آورده‌اند و با طرح شکست‌ها و موفقیت هایشان نشان می‌دهند که تربیت کودک، کاری ساده و پیش‌ پا افتاده نیست.

به پدرها و مادرها توصیه می شود حتما کتاب كودک خانواده انسان را مطالعه کنند چرا که واقعا آموزنده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,869 بار

Adele%20Faber%20and%20Elaine%20Mazlish%20 %D8%A7%D8%AF%D9%84%20%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D9%88%20%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%84%DB%8C%D8%B4

عنوان کتاب: كودک، خانواده، انسان

روش تربیت کودک براساس نظرات دکتر هایم جینات

نویسندگان: آدل فابر و ایلین مزلیش (الیان مازلیش)

مترجم: گیتی ناصحی

تعداد صفحات کتاب: 184 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.84 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب های ست گودین با استقبال جهانی و فروش پر سر و صدا، به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است. آنچه قلم "ست گودین" را این چنین پربار کرده و به وی امکان تالیف کتاب های با کیفیتی در عرصه ی فعالیت خود داده است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 223
کتاب آن پایین چه خبر است از معدود کتاب‌های تصویری است که موقعیتی را فراهم می‌کند که مخاطبان کوچک کتاب اطلاعات بیشتری از شخصیت‌ها داشته باشند. این شگرد آن‌ها را به تعامل و واکنش بیشتری وامی‌دارد و خواندن داستان را برای آن‌ها لذتبخش‌تر می‌کند. پایان عجیب داستان هم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *