لک لکی در کار نیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
لک لکی در کار نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب لک لکی در کار نیست

کتاب لک لکی در کار نیست با زبانی ساده مسائل مربوط به تولید مثل و باروری، نحوه تولد، بلوغ، تفاوت جنس ها و تفاوت تماس ها و همچنین انواع خانواده را برای کودکان شرح می دهد.

از آنجا که مدارس آموزش مسائل جنسی به صورت بسیار کم و محدود است بهتر است والدین آگاه تلاش کنند آگاهی خود را بالاتر ببرند و آموزش کودک را خودشان بر اساس اصول علمی و بر اساس سن کودک شروع کنند. استفاده از کتابهایی که مسائل جنسی را به زبان ساده برای کودکان بیان کند راهی موثر برای این دسته از پدر و مادرهاست. این کتاب را دانلود کنید و با استفاده از آن به سادگی برای کودک خود مسائل جنسی را به زبان ساده توضیح دهید.

خلاصه کتاب

کودکان ما تقریبا درباره همه چیز کنجکاوند. آنان مخصوصا درباره بدن هایشان، درباره اینکه از کجا آمده اند، و چگونه ساخته شده اند، کنجکاوند. بسیاری، البته نه همه، از ما سؤالات بی پایانی درباره این موضوعات می پرسند. از ما می پرسند چرا بدنهایشان مشابه و متفاوت از بدنهای دیگران است، چه چیزی یک دختر را دختر و یک پسر را پسر می کند، نام بخشهای مختلف بدن شان چیست، بچه ها از کجا می آیند، بچه ها چگونه ساخته شده اند، خانواده چیست – و بسیاری سؤالات دیگر درباره خودشان و بدنهایشان. پاسخگویی به بسیاری از سؤالات آنها آسان است. پاسخگویی به برخی دیگر از سؤالات نیز دشوار است. کتاب لک لکی در کار نیست نوشته شده تا به بسیاری از پرسش ها و نگرانی های کودکان درباره این مسائل پاسخ دهد.

نویسنده با والدین، معلمان، کتابداران، پرستاران، دکترها، مددکاران اجتماعی، روان شناسان، کارشناسان، متخصصان سلامت، و روحانیان صحبت کرده تا مطمئن شود همه محتویات کتاب لک لکی در کار نیست مناسب سن کودکان، از نظر علمی دقیق، و همچنین تا حد امکان به روز است. این کتاب می تواند به عنوان تجربه ای مشترک میان یک کودک و یک بزرگسال استفاده شود. برخی کودکان شاید بخواهند که کتاب برایشان خوانده شود. کودکان دیگر ممکن است تنها بخشی از کتاب را برگزینند که برایشان جالب است یا به پرسش خاصی که دارند پاسخ می دهد. و دیگران شاید مایل باشند خودشان نگاهی به کتاب بیاندازند یا آن را بخوانند.

بخشی از متن کتاب

راه دیگری که بچه به دنیا می آید این است که دکتر برشی روی پوست مادر ایجاد می کند و وارد رحم او می شود. داروی مخصوصی پیش از برش به مادر داده می شود تا احساس درد و رنج نکند. بعد از برش، نوزاد از رحم بیرون آورده می شود – و به دنیا می آید! سپس برش با نخ مخصوصی دوخته می شود. بسیاری از بچه ها به این شیوه متولد می شوند. این نوع تولد سزارین خوانده می شود. شاید بخواهید از والدینتان بپرسید که چطور به دنیا آمده اید و آیا در بیمارستان به دنیا آمده اید یا خانه. لحظه ای که نوزادی به دنیا می آید، معمولا کسی فریاد می کشد: «دختر است!» یا «پسر است!» حتی اگر والدین از قبل بدانند که بچه دختر است و یا پسر. لحظه ای که بچه ای متولد می شود بسیار هیجان انگیز است.

نقد کتاب لک لکی در کار نیست

از آنجایی که کودکان هنگام برخورد با موضوعات مربوط به جنسیت، از والدین خود روی برمی‌گردانند، کتاب هایی که مسائل جنسی را به زبانی ساده برای کودکان بازگو کند گام موثری در این رابطه است اما در حوزه ادبیات کودکان کمتر به این مقوله پرداخته شده است.

کتاب لک لکی در کار نیست نخستین کتاب آموزش جنسی برای کودکان به زبان فارسی است که پس از انقلاب منتشر شده است تا خلأ چنین موضوعاتی در ادبیات کودکان کمتر احساس شود. این کتاب که برای کودکان 4 ساله و بزرگتر نوشته شده و می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات کودکان بوده و در جهت رشد سلامت و بهداشت آنها موثر واقع شود.

تعداد بازدید: 2,944 بار

Robie%20H.%20Harris%20 %D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%20%D8%A7%DA%86.%20%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%B3

عنوان کتاب: لک لکی در کار نیست

نویسنده: روبی هریس

مترجم: حسام حسین زاده

تعداد صفحات کتاب: 62 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب جزیره پنگوئن ها با بستر طنز درصدد بیان تاریخ برمی‌آید، آن هم از منظر ملاقات یک کشیش با پنگوئن‌ها. مگر می‌شود به خواندن ماجرای پنگوئن‌هایی که با اشتباه کشیشی، آدم پنداشته شده‌اند و غسل تعمید...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 316
این کتاب آغازی است برای تبدیل شدن به قهرمانی هرروزه، شارما در این کتاب به ما یاد می‌دهد تا قلبی مملو از قهرمان‌گرایی در این جهان زیبا و گاه خشن قدم بگذاریم و شکوه قدرت‌هایمان را بپذیریم...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 1388

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *