ما در برابر شما

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ما در برابر شما (nbookcity.com)

دانلود کتاب ما در برابر شما

کتاب ما در برابر شما دقیقا همان رمانی است که هربار با خواندنش ضربان قلبتان بالا خواهد رفت!

فردریک بکمن سوئدی که زاده ۱۹۸۱ استکهلم است، با همسر ایرانی و دو فرزندش در سوئد زندگی می کند. او یک نویسنده و وبلاگ‌نویس مشهور است که به تازگی جزء میراث ملی سوءد معرفی شده است.

کتاب پیش رو اثر پرفروش بکمن، در واقع ادامه‌ی رمان دیگر این نویسنده‌ی برجسته سوئدی با نام «شهر خرس» است؛ روایتی تکان دهنده، دلسوزانه و هیجان انگیز از روابط انسانی همچون رفاقت، عشق و صداقت در محدوده‌ی شهری کوچک. در این رمان باید حداقل 100 صفحه را بخوانید تا به یک جمله و یا اتفاق مهم عین تک تک اتفاقات و جملات شهر خرس ها برسید اما اگر می پرسید این کتاب ارزش خواندن را دارد بدون شک جواب مثبت است.

خلاصه کتاب

بکمن در رمان ما در برابر شما، به اتفاقات و اوضاع شهر بیورن استاد پس از گذراندن آن حوادث عجیب و تکان دهنده می پردازد. پس از تمام رویدادهایی که اهالی شهر خرس با آن مواجه شدند، اینک بنظر می رسد جدالی جدید انتظار آن‌ها را می کشد! مایا و آنا دو دوست بسیار صمیمی هستند که تابستان خود را در جزیره‌ای عجیب می گذرانند. آن‌ها می خواهند جهان را پشت سر بگذرانند ولی هیچ‌ چیز آنطور که فکرش را می کنند، رقم نمی خورد.

جدال میان بیورن استاد و شهر همسایه کم کم به جنگی بزرگ و وحشتناک بر سر قدرت و پول تبدیل می‌شود؛ هماوردی که وقتی تیم‌های محبوب هاکی دو شهر مقابل هم قرار می‌گیرند به اوج تنش می‌رسد. اما داستان کتاب ما در برابر شما در این نقطه به پایان نمی رسد؛ راز‌هایی افشا می شود و شهر را همچنان گرفتار تنش و آشوب نگاه می‌دارد… کتاب حاضر، ادامه‌ای مجزا برای رمان محبوب شهر خرس است و ما را وادار به تفکر در مورد روابط انسانی و مسائل اجتماعی می کند.

بخشی از متن کتاب

داستان وقتی که همه باشگاه را به مقصد باشگاه هد ترک کردند این بود که کوین « پسر بی دفاعی است که به او تهمت زده اند » و « یک عجوزه زندگی اش را به مخاطره انداخته » . اما حالا همه نسخه دیگری از ماجرا دارند: اسپانسرها و بازیکنان دنبال کوین راه نیفتادند بروند هد، بلکه خودشان این تصمیم را گرفتند، چون آن ها کجا و کوین کجا! نام کوین از لیست باشگاه هد خط خورده اما توی لیست باشگاه بیورن استاد هنوز هست. دوستان پیشین کوین حالا او را « روانی » می نامند اما هنوز هم به مایا می گویند « هرزه » و به این شکل خود را به حد کافی هم از متعرض و هم از قربانی جدا می کنند. دروغ ها ساده و راحت اند، این حقیقت است که دشوار است.

مردم این قدر به باشگاه بیورن استاد گفتند « باشگاه کوین » که باشگاه هد دقیقاً شد برعکسش. ایمیل هایی از طرف والدین بازیکنان تیم هد به مسئولین زده شد درباره « احساس مسئولیت » و « نبود امنیت » . و وقتی که مردم احساس ناامنی کنند آن وقت است که یک احتمال بالقوه، بالفعل می شود و تبدیل می شود به یک حادثه: یک شب، کسی روی یکی از تابلوهای جاده نزدیک بیورن استاد نوشت: « متعرض ها!!! » چند روز بعد، گروهی از بچه های هشت ساله بیورن استاد و هد از اردوی پیشاهنگی به خانه فرستاده شدند، چون کتک کاری مفصلی با هم کرده بودند، چون بچه های هد برای بچه های بیورن استاد خوانده بودند: « بیورن استاااااد: متعرررررض! »

و حالا لئو در ساحل نشسته. پنجاه متر آن طرف تر دوستان پیشین کوین نشسته اند؛ هجده ساله هایی تنومند و ورزیده که حالا پیراهن قرمز باشگاه هد تنشان است. همین ها بودند که در اینترنت نوشته بودند مایا « حقش بوده » و کوین آشکارا پسری بی دفاع است، چون « این پتیاره به کسی تعرض نکند کسی نمی تواند به او حتی دست هم بزند! » . انگار مایا از کسی خواسته که به او دست بزند. حالا همان پسرها می گویند کوین هرگز یکی از آن ها نبوده، مرتب همین دروغ را تکرار می کنند که کوین به این شهر وصله شده بود، و، برای چرخاندن قصه، خودشان را تبدیل کرده اند به قهرمان: این آن ها بودند که همیشه می بردند، نه کوین.

نقد کتاب ما در برابر شما

عشق بهایی دارد و غم بهایی است که برایش می پردازیم. یکی از واقعی ترین جمله های دنیا، عمیق و بی رحمانه. تمام درونمایه ی کتاب…غمی سرشاز از عشق، عشقی سرشار از غم… چیزهایی که از دست می دهیم، در ازای چیزهایی که به دست می آوریم. گاهی یک آدم، گاهی یک باور، گاهی یک دوست… رمان ما در برابر شما، اثریست واقعی! و فردریک بکمن استاد سمبولیک کردن اتفاق های ساده ست.

بکمن می تواند برداشتن یک تکه آشغال از روی زمین و انداختنش در سطل زباله را تبدیل کند به بهترین کار ممکن و چنان تحت تاثیر قرارت بدهد که از فردا، هر آشغالی را زمین دیدی شیرجه بزنی طرفش تا اولین نفری باشی که آن را برمی دارد! می دانید مربی ها چکار می کنند؟ آنها اگر چه انسانن و دقیقا خاصیت انسان بودن، بد بودن و گاه خوب بودن است، اما سعی می کنند خوبی ها را پرورش بدهند. حتی اگر خودشان در آن افتضاح باشند! و بکمن یک مربی است. درسته نویسنده ست اما بیش از آن مربی است. یادمان می آورد همه ی آدمها هم خوبند هم بد. یادمان می آورد کمتر قضاوت کنیم. کمتر به چالش بکشیم و به جای آن هرکداممان یک مربی باشیم، یا حداقل یک مربی پرورش بدهیم.

یاد می دهد خوب باشیم حتی اگر شده بی دلیل… چون خوب بودن ما، حتی اگر شده با یک کار کوچک ممکن است یک نفر را نجات بدهد. حتی اگر برداشتن یک آشغال ساده از روی زمین باشد! اما اگر تا حالا آثار بکمن را نخوانده اید، پیشنهاد می کنیم از رمان ما در برابر شما شروع نکنید. راکد بودن یک داستان، فضای سرد و یخی آن و از همه مهمتر محوریت داستان که ورزش است(اون هم هاکی روی یخ) ممکن است به مذاق خیلی ها خوش نیاید…اما بهتر است بدانید منظور از فضای یخی…یعنی فضاسازی بی نظیر یک نویسنده…

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 394 بار

Fredrik%20Backman%20 %D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%D8%A8%DA%A9%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: ما در برابر شما

ادامه کتاب شهر خرس

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: فردریک بکمن

مترجم: الهام رعایی

تعداد صفحات کتاب: 347 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

زمانی که فرانسس با آلد آشنا می شود، چشمانش رو به نوع جدیدی از آزادی باز می گردد. آلد، فرانسسِ واقعی را از بند رها می کند و این دختر برای اولین بار می تواند طعم شیرین دوستی حقیقی را بچشد و از خودش بودن نترسد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 393
رمانی موزیکال است و آن‌چنان در رمان غرقتان خواهد کرد که گویی به موسیقی گوش فرا می‌دهید. این رمان بزرگ‌ترین جایزه ادبی آکادمی فرانسه را برای نویسنده به ارمغان آورد و شهرت آن از مرز...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 4164

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *