خوب های بد بدهای خوب

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
خوب های بد بدهای خوب (nbookcity.com)

دانلود کتاب خوب های بد بدهای خوب

کتاب خوب های بد بدهای خوب جزو پرفروش‌ ترین آثار نیویورک تایمز است که به بیش از 28 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

این کتاب که اولین و مشهورترین کتاب سومان چینانی است، داستان زندگی مردم در یک روستا را تعریف می کند که متوجه می شوند هر چند وقت یک بار در یک شب خاص دو بچه از روستا دزدیده می شوند.

خلاصه کتاب

اولین آدم‌ ربایی در روستای گاوالدون دویست سال پیش اتفاق افتاده بود. معمولاً دو تا پسر یا دو تا دختر و گاهی یکی از این‌ دو ربوده شده بودند. سن بچه‌های ربوده‌ شده متفاوت بود: گاهی یکی شانزده ساله بود و دیگری چهارده ساله یا اینکه هر دو تازه دوازده ساله شده بودند. اوایل انتخاب‌ها تصادفی به نظر می‌رسید، اما چیزی نگذشت که الگوی آن مشخص شد: یکی از آن دو نفر همیشه زیبا و خوب بود؛ بچه‌ای که هر پدر و مادری آرزوی داشتنش را داشت اما دیگری بی‌ریخت و عجیب‌ و غریب بود و از زمان تولدش به این‌ طرف، دوستان زیادی نداشت. این جفتِ متناقض، در ابتدای جوانی دزدیده می‌شدند و دیگر برنمی‌گشتند.

طبق افسانه‌ها این کودکان به مدرسه‌ی خیر و شر فرستاده می‌شوند تا در آن موسسه به قهرمانان این دو گروه تبدیل شوند و برای پیروزی گروه خود مبارزه کنند. رمان خوب های بد بدهای خوب داستان سوفی و آگاتا را شرح می دهد که هر دو دختران ساکن روستای گاوالدون هستند. سوفی به عنوان زیباترین دختر گاوالدون، آرزو دارد که مدیر مدرسه‌ی مرموز او را بدزد و او در جبهه‌ی خیر امتیازات عالی کسب نماید و به عنوان یک شاهزاده خانم فارغ‌ التحصیل شود. در همین حال، آگاتا، با لباس‌های سیاه و گربه‌ی خانگی شرور کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که به جمع شروران بپیوندد.

دو دختر به جنگل می روند اما برخلاف چیزی که انتظارش را داشتند سوفی وارد مدرسه‌ی شروران می‌شود و آگاتا در میان شاهزادگان خوشتیپ قرار می گیرد تا آداب و رسوم شاهدخت‌ها را بیاموزد. در ابتدای امر دخترها تصور می‌کنند اشتباهی رخ داده است، اما شاید اصلاً اشتباهی در کار نیست و این اتفاق سرنخی برای سوفی و آگاتا محسوب می‌شود تا به هویت اصلی خود پی ببرند.

بخشی از متن کتاب

صدایی با بی ادبی گفت: «برو گم شو» سوفی صدایش را نازک کرد و گفت: «چاره ای نداری جز اینکه با بهترین دوستت حرف بزنی.» «تو بهترین دوست من نیستی» سوفی پرسید: «پس کیه؟» فکر کرد شاید بل به آنجا آمده باشد. «به تو ربطی نداره.» سوفی نفس عمیقی کشید؛ نمی خواست اتفاق رادلی دوباره برایش بیفتد. «آگاتا ما دیروز با هم خیلی خوش گذروندیم. فکر کنم بد نیست امروز هم دوباره با هم باشیم.» «موهای منو نارنجی کردی! » «بعدش که درستش کردیم، مگه نه» «تو همیشه کرم ها و معجون هات رو روی من آزمایش می کنی تا ببینی چه جوری می شن» سوفی گفت: «مگه دوست برای همین کار ها نیست؟ دوست ها باید به همدیگه کمک کنن»

زخم ها با صدای چندش آور و لزجی آرام آرام از روی پوستش محو و ناپدید شدند. آگاتا انگشت های لرزانش را روی سینه ی ترمیم شده اش کشید و آرام سرش را بلند کرد. پروفسور آنمونی روی زمین زانو زده بود، سوفی را میان بازوهایش گرفته بود و با انگشت نورانی اش یواش یواش او را به هوش می آورد. در حالی که معلم مثل چوپان، سوفی را به سمت صندلی اش هدایت می کرد، سوفی میان دست های او نفس نفس می زد و می لرزید.

«من این کار رو نکردم…» وقتی نشست، صدا در گلویش خفه شد. «کار من نبود…» مدیر شانه های او و آگاتا را نوازش کرد و دلداری اش داد.  «هیسس، آگاتا می دونه که تو هیچ وقت بهش حمله نمی کنی، عزیزم. توی اون هیروویر، روح تو اون رو با یه پسر خوب اشتباه گرفت. ولی اجرات با وجود بی دقتی ش اجرای بی نظیری بود.» مکثی کرد و رو به کلاس لبخند زد. «نفر بعدی کیه؟» پروفسور آنمونی، بیزار و دل زده به مدیر اخم کرد و از کلاس بیرون رفت

نقد کتاب خوب های بد بدهای خوب

کتاب خوب های بد بدهای خوب اثری جذاب و پر کشش با داستان پردازی قوی است. داستان کتاب در ژانر تخیلی فانتزی ست و همین یکی از عوامل جذابیت کتاب می باشد. در ابتدا که کتاب را شروع می کنید شاید در صفحات ابتدایی جذابیت خاصی نداشته باشد ولی هر چه که به جلوتر بروید این جذابیت بیشتر و بیشتر می شود که در اواخر داستان به اوج خود میرسد.

کتاب دو کاراکتر اصلی دارد که کل داستان بر آنها سوار هستند و بقیه کاراکتر ها صرفا خیلی برجسته نیستند. به جز این دو کاراکتر بقیه کاراکتر ها به دو دسته خوب و بد تقسیم می شوند که شما از خوب یا بد بودن بقیه کاراکتر ها مطمین هستید ولی از خوب یا بد بودن کاراکترهای اصلی چندان اطمینان ندارید که معمای اصلی داستان همین است.

محتوای این کتاب برای افراد بالای دوازده سیزده سال مناسب است و چون داستان در ژانر تخیلی فانتزی روایت می شود طرفدارهای خاص خودش را دارد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 3,098 بار

Soman%20Chainani%20 %D8%B3%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%20%DA%86%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: خوب های بد، بدهای خوب (دو جلدی)

(دنیای بدون شاهزاده)

نامزد جایزه کتاب کودکان Waterstones سال 2014

نامزد جایزه کتاب کودک و نوجوان گودریدز سال 2013

نویسنده: سومان چینانی

مترجمان: نعیمه حسینی و نگار شجاعی

تعداد صفحات کتاب: 363 و 378 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 33.4 و 24.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمانیست درباره کتاب‌ها. همه‌جور کتابی؛ از زنان کوچک و هری پاتر گرفته تا جودی پیکولت و جین آستین، از استیگ لارسن و جویس کارول اوتس گرفته تا مارسل پروست. کتابی‌ست درباره لذت و شعف کتاب خواندن، درباره آموختن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 344
داستان این کتاب درباره جوان درمانده و ساده لوحی به نام جکسون است که در یک موسسه کفن و دفن کار می‌کند. برادر دوقلویش، گولدی، مرد معتادی است که خود را راهبه جا می‌زند و بیرون فروشگاهی بزرگ صدقه جمع می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 336

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *