میگر و زن دیوانه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
میگر و زن دیوانه (nbookcity.com)

دانلود کتاب میگر و زن دیوانه

کتاب میگر و زن دیوانه که به دست ژرژ سیمنون نوشته  شده و توسط نجمه طباطبایی ترجمه شده است.اثر فوق در سال 1377 به انتشار رسیده و در نشر اوحدی چاپ گشته است.این نوشته با زبان فارسی و دارای تعداد 198 صفحه است. همچنین از این نویسنده معروف کتاب های دیوانه ای در شهر و هویت نامعلوم را نیز قبلا برای مطالعه کاربران عزیز در سایت قرار داده ایم.

چکیده کتاب

کتاب میگر و زن دیوانه داستان زندگی پیرزنی است به نام آنتوان دکارامه که به تنهایی در یک آپارتمان زندگی می‌کند .روزی آنتوان به اداره پلیس می‌رود و ضمن بیان وضعیت زندگی خود، اظهار می‌کند که اثاثیه منزلش در غیاب او جابه‌جا می‌شود .او معتقد است که گاهی اشخاص مرموزی او را تعقیب می‌کند . میگر فرمانده پلیس پس از اطلاع از اظهارات پیرزن تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند، اما یک روز وقتی برای ملاقات مادام دکارامه منزل خود را ترک می‌کند، با صحنه قتل پیرزن مواجه می‌شود.

بخشی از متن کتاب

میگر خیلی سرحال و نهایت خوش خلقی بود. ده روز بود که آسمان آبی رنگ پریده پاریس یک لکه ابر ندیده و یک قطره باران نباریده بود. فقط نسیم ملایمی گه گاه می وزید. در چنین روز مطبوع بهاری پاریس چون یک تابلوی زیبا می درخشید و شادی میداد. آن شب تا دیروقت در دفتر کارش ماند تا به گزارشی که مدتی روی آن کار کرده بود و می خواست هرچه زودتر از آن خلاص شود، رسیدگی کند. صداهایی از رفت و آمد اتومبیل ها و اتوبوسها و گاهی آژیر یک کشتی یدک کش را که روی رود در حرکت بود می شنید…

نقد و بررسی کتاب میگر و زن دیوانه

ژرژ سیمنون در ۱۳ فوریه سال ۱۹۰۳ در شهر لیژ بلژیک به دنیا آمد. پدرش دزیره در یک شرکت بیمه حسابدار بود.ژرژ در سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۴ در مدرسه سن آندره به تحصیل پرداخت و با آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ به کالج سن لویی رفت که دبیرستانی تحت نظارت ژزوئیت ها بود. تا پیش از ۱۹۱۸ به مشاغل مختلفی از جمله شاگردی در کتابفروشی پرداخت، اما در ژانویه آن سال در پی بیماری پدرش ترک تحصیل کرد و در نشریه گازت دو لیژ به عنوان خبرنگار مشغول کار شد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 397 بار

Georges%20Simenon%20 %DA%98%D8%B1%DA%98%20%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%86%D9%88%D9%86 2

عنوان کتاب: میگر و زن دیوانه

نویسنده: ژرژ سیمنون

مترجم: نجمه طباطبایی

تعداد صفحات کتاب: 198 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

ژرژ سیمنون یکی از پرکارترین نویسندگان سده ۲۰ (میلادی) بود. وی عادت داشت ساعت چهار صبح از خواب بیدار شود و شروع به نوشتن کند. این کار را تا ظهر ادامه می‌داد و بقیه روز را استراحت می‌کرد. به این ترتیب می‌توانست در هر روز ۶۰ تا ۸۰ صفحه مطلب بنویسد. رمان‌ هویت نامعلوم آمیزه‌ ای از...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 541
در رمان واقعیت چیست که در غرب آفریقا می‌گذرد تناقضات درونی جاسوسی را که کاتولیک هم هست به خوبی نشان می‌دهد؛ یعنی خودش را. گفته می‌شود خواهرش – الیزابت – او را جذب ام- آی - سیکس کرده است و سفرهای گراهام گرین به عنوان جاسوس در جانِ آدم‌های داستانیِ بعد از جنگ دوم جهانی آثار او دیده می‌شود.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 993

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *