اسلیپی هالو

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
افسانه ی اسلیپی هالو (nbookcity.com)

دانلود کتاب اسلیپی هالو

واشینگتن ایروینگ ، نویسنده و سیاست‌مدار آمریکایی، مقاله‌ نویس، شاعر، سفرنامه‌نویس، زندگی‌نامه‌نویس و خالق داستان‌های کوتاه است که از این رو او را پدر داستان‌های کوتاه در ادبیات آمریکا می‌دانند. افسانه‌ اسلیپی هالو  یکی از آثار برجسته و شاهکار این نویسنده بزرگ است.

واشینگتن ایروینگ از دو جهت دیگر رکورد اولین بودن را با خود دارد: او اولین نویسنده‌ی آمریکایی به معنای حرفه‌ای آن است، یعنی نویسنده‌ای که از راهِ نوشتن پول درآورد و نانِ قلمش را خورد. همچنین او اولین نویسنده‌ی آمریکایی است که در اروپا یعنی مهد ادبیات قرون هجده و نوزده معروف شد. پرفروش شدن آثار ایروینگ در اروپا هم به سایر نویسندگان هم‌وطنش همچون ادگار آلن پو و ناتانیل هاثورن قوت‌قلب بخشید، و هم تحسین نویسندگان اروپایی همچون چارلز دیکنز و والتر اسکات و لرد بایرون را برانگیخت.

چکیده کتاب

کتاب اسلیپی هالو مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده‌اند. «ریپ ون وینکل»، «افسانه اسلیپی هالو»، «خواستگار شبح؛ قصه یک مسافر»، «چشم و چراغ روستا»، «آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش» عنوان‌های داستان‌های کتاب هستند. نویسنده شیوه نگارشش در تلفیق راست و دروغ است. او مکان‌هایی واقعی انتخاب کرده و داستان‌های خیالی نوشته است. مثلاً شهر کوچک «اسلیپی هالو» واقعیت داشته و هنوز هم در نزدیکی نیویورک قرار دارد.

واشنگتن ایروینگ پدر داستان کوتاه آمریکاست. از بین داستان‌های کتاب حاضر، دو داستان افسانه‌ای اسلیپی هالو و ریپ وین وینکل شهرتی جهانی دارند. واشینگتن ایروینگ شیوه‌ی نگارشش در تلفیق راست و دروغ را در این دو داستان هم کامل به کار برده است. نخستین مجموعه کاملی که از واشنگتن ایروینگ, پدر داستان کوتاه آمریکا, به فارسی منتشر می شود. داستان هایی حاوی فانتزی های شیرین, در کنار توصیفات دقیق و مستند تاریخی, که فیلمها و سریالهای محبوبی هم از رویش ساخته شده. مناسب برای علاقمندان ادبیات فانتزی و تخیلی.

بخشی از متن کتاب

در این منزلگاه پنهان طبیعت و در دورانی خاموش از تاریخ آمریکا، حدوداً سی سال پیش بود که جوان قابلی به نام ایکابُد کرِین برای آموزش کودکان منطقه‌ی اسلیپی‌هالو در آن‌جا ساکن شد، یا به تعریف خودش «مدتی معطل کرد» . او از اهالی کانتیکات بود، استانی که در کل کشور در عرصه‌ی آموزش و همچنین جنگلبانی پیشتاز بود و سالانه لشکری از جنگلبانان مرزی و معلمان روستایی را پیش می‌فرستاد. نام‌خانوادگی کرِین برای توصیف این فرد کافی نبود: بلندقد بود و شدیداً لاغر، با شانه‌های باریک و دست و پاهای دراز، دست‌هایی که یک متر بیرون از آستین‌هایش آویزان بودند و پاهایی که می‌شد به‌جای بیل از آن‌ها استفاده کرد؛ و تمام اجزای پیکرش به‌نحو شل و وِلی به هم وصل شده بودند. سرش کوچک بود و در بالا مسطح، با گوش‌های خیلی بزرگ، چشمان درشت و شیشه‌ایِ سبز و یک بینی بلند و نوک‌تیز که شبیه خروسک هواشناسی بالای منازل روی گردنِ دوکی‌شکل‌اش قرار گرفته بود تا بگوید باد از کدام سمت می‌وزد.

نقد و بررسی کتاب اسلیپی هالو

بی‌شک نوشتن رمان و داستان برای نوجوانان با توجه به دایره لغات و سطح اطلاعات عمومی آنان، امری دشوار است. از طرفی دیگر، باید در داستانی که برای نوجوانان امروز نوشته می‌شود‌، به موضوعات مهمی از قبیل قدرت تحلیل مسائل روزانه زندگی، شناخت خود، اعتماد به نفس و.. پرداخته شود. از این رو، نوجوانان و دوست‌داران ادبیات نوجوان از خواندن داستان کتاب اسلیپی هالو، نوشته واشینگتن ایروینگ لذت خواهند برد؛ چرا که آن‌ها را با دنیای دیگری آشنا خواهد کرد. چاپ اول این کتاب برای اولین بار در سال 1395 توسط نشر پریان منتشر گردیده است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 478 بار

Washington%20Irving%20 %D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%DA%AF%D8%AA%D9%86%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: افسانه ی اسلیپی هالو

نویسنده: واشینگتن ایروینگ

مترجم: شیوا مقانلو

تعداد صفحات کتاب: 169 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 84
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 16 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *