قدرت سکوت

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

قدرت درونگراها در جهانی که قادر نیست از سخن گفتن باز ایستد!

نویسنده: سوزان کین

مترجم: ناهید سپهرپور

تعداد صفحات کتاب: 551 صفحه

حجم فایل: 63 مگابایت

کتاب قدرت سکوت pdf (nbookcity.com)

دانلود کتاب قدرت سکوت

کتاب قدرت سکوت اثری است در حوزه روانشناسی و خودپروری که نویسنده پس از تحقیقات بسیار آن را به رشته تحریر در آورده است.

فرهنگ‌های گوناگون، تیپ‌های شخصیتی متفاوتی را پرورش می‌دهند. یک خلق‌ و‌خوی واحد می‌تواند در یک جامعه ناپسند، و در جامعه‌ای دیگر پسندیده تلقی گردد. درباره‌ی دوگانه‌ی برون گرایی-درون‌ گرایی نیز وضعیت از همین قرار است.

سوزان کین در کتاب قدرت سکوت تحقیقی گسترده و همه‌ جانبه درباره‌ی تلقی فرهنگ‌های گوناگون از خلق‌وخوی اشخاص، و قضاوت آن‌ها نسبت به برون‌ گرایان و درون‌ گرایان انجام داده است.

خلاصه کتاب

سوزان کین در کتاب حاضر نشان می‌دهد که تاکنون چقدر قدرت درون گراها دست کم گرفته شده و این موضوع چه مقدار به ضرر جوامع تمام می‌شود. او می‌گوید برون گرای ایده‌آل از قرن بیستم رواج پیدا و تا عمق فرهنگ جامعه نفوذ کرده است.

کتاب قدرت سکوت درون گراهای بسیار موفقی معرفی می‌شوند؛ از سخنران موفق و پرشوری که بعد از هر سخنرانی در تنهایی خود انرژیش را بازیابی می‌کند، تا فروشنده‌ی موفق و رکورد داری که به قدرت سوال پرسیدن‌ها پی برده است. براساس آمارها، حتی در برونگراترین جوامع، حداقل یک سوم افراد درونگرا هستند.

آنهایی که اغلب گوش دادن را به حرف زدن ترجیح می‌دهند، کسانی که نوآوری و خلق می‌کنند اما علاقه چندانی به نشان دادن خود و مطرح شدن ندارند، کسانی که کار بصورت فردی را به جلسات طوفان فکری درون تیمی ترجیح می‌دهند. اینها درون گراها هستند و جامعه دستاوردهایی چون قانون جاذبه، قانون نسبیت عام و خاص، آثار هنری مطرح، کامپیوترها و … را مدیون این افراد است. خواندن کتاب قدرت سکوت را به همه علاقمندان عزیز توصیه می کنیم.

بخشی از متن کتاب

سال 1939، یک شنبه‌ی عید پاک. بنای یادبود لینکلن. ماریان اندرسون یکی از خوانندگان خارق‌العاده‌ی نسل خودش، روی صحنه می‌آید، مجسمه‌ی شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا پشت سرش خودنمایی می‌کند. زنی سلطنتی با پوستی کاراملی رنگ، به جمعیت 75,000 نفری خیره می‌شود: مردها با کلاه‌های لبه‌دار، زن‌ها با بهترین لباس روز یکشنبه، و دریای عظیمی از چهره‌های سیاه و سفید.

او شروع به سخنرانی می‌کند و در حالی که صدایش اوج می‌گیرد، هر واژه را با خلوص و وضوح بیان می‌کند: کشورم متعلق به توست، سرزمین دلپذیر آزادی». جمعیت مجذوب و با چشمانی اشک‌آلود به سخنان او گوش می‌دهند. آن‌ها هرگز فکر نمی‌کردند چنین روزی فرا برسد و البته بدون النور روزولت چنین چیزی ممکن نبود. چندی پیش در همان سال، اندرسون برنامه‌ریزی کرده بود که در سالن کنسرت واشنگتن دی سی بخواند. (ص231 کتاب قدرت سکوت)

اما سازمان دختران انقلاب آمریکا که مالک آن سالن بودند به خاطر نژادش به او پاسخ رد داده بودند. النور روزولت که خانواده‌اش برای این انقلاب جنگیده بودند، از سازمان دختران انقلاب آمریکا استعفاء داد و به اندرسون کمک کرد در بنای یادبود لینکلن آواز بخواند و به این ترتیب یک طوفان ملی به راه انداخت. روزولت تنها کسی نبود که اعتراض کرد، اما قدرت سیاسی را به سمت این موضوع سوق داد و در این فرآیند شهرت خود را به خطر انداخت.

معرفی نویسنده

او نویسنده‌ی آثار پرفروش، و همچنین بنیانگذار شرکت Quiet Revolution است. سوزان کین در کتاب قدرت سکوت به روشنی نشان می‌دهد فرهنگ مدرن قدرت درونگراها را دست‌کم گرفته و آنان را به سوی انزوا سوق می‌دهد. به گفته‌ی خود کین، او تمام عمرش را در اندیشه‌ی نگارش این کتاب به سر برده بود.

نقد کتاب قدرت سکوت

کتاب قدرت سکوت ضمن اینکه بر مبنای مطالعات علمی تدوین شده است متن بسیار ساده و روانی دارد و به قول ونه گات، از جمله کتابهای مناسب برای بستر محسوب می‌شود! اگر بخواهیم تمام کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم: سوزان کین تاکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی مختلف رفتاری و شخصیتی هستند که به یک اندازه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند در دنیای ما اثربخش و تاثیرگذار باشند.

این در حالی است که در حال حاضر تفکری بر دنیا حاکم است که لااقل در حوزه موفقیت‌های شغلی، اصرار دارد که برونگرایی – به صورت مطلق و مستقل از شرایط – صفتی برتر و مناسب‌تر برای عموم موقعیت‌های شغلی محسوب می‌گردد.

ناهید سپهرپور این کتاب را با عنوان قدرت سکوت ترجمه کرده و نشر نوین زحمت تولید و عرضه‌ی آن را بر عهده گرفته است. ترجمه‌ی دیگر را هم درسا عظیمی با عنوان سکوت قدرت درونگراها ارائه کرده و به همت نشر البرز به بازار عرضه شده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1586 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قدرت سکوت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *