سوپ جوجه برای روح

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
سوپ جوجه برای روح جک کنفیلد(nbookcity.com)

دانلود كتاب سوپ جوجه برای روح

جک کنفیلد یكی از مربیان توسعه فردی است كه با نوشتن این به شهرت جهانی رسید. او با نوشتن 70 داستان آموزنده به ما كمك می كند تا به برقراری ارتباط با روح و ضمیر ناخودآگاه خود بپردازيم و از مواهب خود بخوبی استفاده كنیم. برخی از داستانها غم انگیز و برخی مسرت بخش هستند اما در هر صورت انسان را به تفکر وا میدارند. داستان های کتاب سوپ جوجه برای روح همچون سوپی است که قاشقی از آن بر می داری فوت می کنی، مزمزه می کنی، می بلعی و صبر می کنی و قاشق بعدی… او در جایی از كتاب می گوید: ما نمی توانیم فقط برای خودمان زندگی كنیم، هزاران رشته ما را به همنوعان متصل می كند.

بخشی از متن کتاب سوپ جوجه برای روح

ما یکی از نخستین خانواده هایی در شهرمان بودیم که صاحب تلفن شدیم. آنموقع من 9-8 ساله بودم. یادم می آید که قاب برّاقی داشت و به دیوار نصب شده بود و گوشی اش به پهلوی قاب آویزان بود. من قدّم به تلفن نمی رسید اما همیشه وقتی مادرم با تلفن صحبت میکرد با شیفتگی به حرفهایش گوش میکردم.  بعد من پی بردم که یک جایی در داخل آن دستگاه، یک آدم شگفت انگیزی زندگی می کند به نام «اطلاعات لطفاً» که همه چیز را در مورد همه کس می داند. او شماره تلفن و نشانی همه را بلد بود. نخستین تجربه شخصی من با «اطلاعات لطفاً» روزی بود که مادرم به خانه همسایه مان رفته بود.

من در زیرزمین خانه با ابزارهای جعبه ابزارمان بازی می کردم که ناگهان با چکش بر روی انگشتم زدم. درد وحشتناکی داشت اما گریه فایده نداشت چون کسی در خانه نبود که با من همدردی کند.  انگشتم را در دهانم می مکیدم و دور خانه راه می رفتم که ناگهان چشمم به تلفن افتاد. به سرعت یک چهارپایه از آشپزخانه آوردم و زیر تلفن گذاشتم و روی آن رفتم و گوشی را برداشتم و نزدیک گوشم بردم. و توی گوشی گفتم «اطلاعات لطفاً» چند ثانیه بعد صدایی در گوشم پیچید: «اطلاعات بفرمائید» من در حالی که اشک از چشمانم میآمد گفتم «انگشتم درد میکند» «مادرت خانه نیست؟» «هیچ کس بجز من خانه نیست»«آیا خونریزی داری؟» «نه، با چکش روی انگشتم زدم و خیلی درد می کند»

«آیا می توانی درِ جایخیِ یخچال را باز کنی؟» «بله، می توانم» «پس از آنجا کمی یخ بردار و روی انگشتت نگهدار» بعد از آن روز، من برای هر کاری به «اطلاعات لطفاً» مراجعه میکردم … مثلاً موقع امتحانات در درسهای جغرافی و ریاضی به من کمک میکرد.  یک روز که قناریمان مرد و من خیلی ناراحت بودم دوباره سراغ «اطلاعات لطفاً» رفتم و ماجرا را برایش تعریف کردم.  او به حرفهایم گوش داد و با من همدردی کرد. به او گفتم: «چرا پرندهای که چنین زیبا می خواند و همه اهل خانه را شاد می کند باید گوشه قفس بیفتد و بمیرد؟» او به من گفت «همیشه یادت باشد که دنیای دیگری هم برای آواز خواندن هست»من کمی تسکین یافتم…

جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن

جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن، نویسندگان کتاب سوپ جوجه برای روح دربارهی این کتاب نوشتهاند: «همهی ما میدانیم که برای پایاندادن به درد و رنجهای عاطفی که اغلب آدمها در دامش اسیر هستند به چهچیزی نیاز داریم. عزت نفس بالا و اثربخشی شخصی خصوصیاتی هستند که هرکس بخواهد میتواند به آنها دست پیدا کند. فقط کافیست برایشان وقت بگذارد. انتقال جان و روح یک سخنرانی زنده به یک اثر مکتوب، کار سختیست. داستانهایی را که هر روز تعریف میکنیم، چندبار بازنویسی کردهایم تا به آنها جان ببخشیم.

وقتی داستانهای کتاب سوپ جوجه برای روح را میخوانید، لطفا هر چیزی را که تا حالا در کلاسهای تندخوانی یاد گرفتهاید، فراموش کنید. سرعت مطالعهتان را کم کنید. با دل و جانتان به واژهها گوش دهید. از هر داستان لذت ببرید. بگذارید بر جانتان بنشینند. بعد از خواندن هر داستان، از خودتان بیرسید، «اين داستان چهچیزی را در من برانگیخت؟ چه توصیهای برای زندگیام دارد؟». با هر داستان ارتباط برقرار کنید. بعضی داستانها ممکن است تکاندهنده باشند.بعضی از این داستانها ممکن است اثرگذاری بیشتری نسبت به بقیهی داستانها داشته باشند.

گلچین بهترین بهترین ها

در بعضیهایشان شاید معنای عمیقتری پیدا کنید و بعضیهایشان باعث گریهتان شوند یا شما را بخندانند. بعضی از داستانهای کتاب سوپ جوجه برای روح باعث دلگرمیتان میشوند و برخی ممکن است همان چیزی باشند که دنبالش بودهاید. نمیشود گفت کدامشان واکنش درستی به آن داستان است. بگذارید این اتفاق بیفتد و در مسیر طبیعی خودش جلو برود. عجله نداشته باشید که کتاب را تمام کنید. سر حوصله مطالعهاش کنید. از آن لذت ببرید. با تمام وجود بخوانیدش. این کتاب نتیجهی هزاران ساعت تلاش ما برای گلچین «بهترین بهترینها» و حاصل چهل سال تجربهی ماست.

تعداد بازدید: 9,346 بار

Jack Canfield Mark Victor Hansen جک کنفیلد و مارک ویکتر هانسن

عنوان کتاب: سوپ جوجه برای روح (دوره سه جلدی)

نویسندگان: جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن

مترجم: ع ا راستکار محمودزاده

تعداد صفحات کتاب: 185 ، 265 و 329 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.86 ، 13.53 و 16.03 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

در وجود هر انسانی نیروها و استعدادهایی هست که رشد آن‌ها بسته به نحوه پرورش او در کودکی است. به اعتقاد هورنای این نیروها و استعدادها در صورتی رشد می‌کنند که انسان در کودکی از آزادی و احساس...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 527
خودشناسی و خودآگاهی نخستین قدم در جهت رسیدن به موفقیت است اما حوزه‌های شناختِ خود گستره‌ی وسیعی دارند و شما برای تحقق آن باید یک راه مشخص را انتخاب کنید و همان مسیر را تا هنگام...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 242

4 پاسخ

  1. سلام
    اگر منظور محتوی کتاب باشد که هنوز دانلود و مطالعه نکردم
    اپر محتوی پست منظور باشد مختصر و مفید است

  2. بابت کتابهایی که به رایگان در دسترس مردم قرار میدهید کمال تشکر وقدردانی را دارم،درجامعه ما هنوز کسانی هستند که عاشق مطالعه وخواندن کتاب هستند ولی امکان خرید یا حداقل امکان خرید چندجلد را ندارند، ممنون ازلطفتون. اجرکم عندالله.

    1. با سلام. ممنون از حضور و دلگرمی شما. امیدواریم لحظات نابی رو در شهر کتاب تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *