هر وقت کارم داشتی تلفن کن

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
هر وقت کارم داشتی تلفن کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن

ریموند کارور در کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن 20 داستان کوتاه را روایت می‌کند.

کارور در داستان های کوتاه توجه زیادی به جزئیات در روابط و روح انسان با زمینۀ مشکلاتی چون جدایی، خیانت ودیگر مسائل را دارد. وی استادانه در نوشته هایش تلاش می‌کند که شخصیت ها و قهرمانان کتاب غیر عادی نباشند و با سوژه های روزمره انسانها و درباره آدم‌های معمولی می نویسد.

همین هم‌ذات پنداری خواننده با داستان ها، آثار ریموند کارور را هر چند گاهی تلخ اما واقعی و کوتاه به خواننده معرفی می کند.

خلاصه کتاب

داستان هر وقت کارم داشتی تلفن کن مربوط به زن و شوهری با نام نانسی و دان می شود. آنها بعد از تمام شدن ماه ژوئن و تعطیلی مدارس تصمیم می گیرند که در تابستان خانه شان را اجاره دهند، تا مدتی را دور از محل زندگیشان، تنها سپری کنند.

تا بعد از مشکلاتی که برای هم به وجود آورده بودند، بتوانند مدتی را با هم تنها باشند و سعی کنند که اوضاع را به حال سابق برگردانند و به زندگیشان سر و سامانی بدهند.  بنابراین پسرشان ریچارد را به منزل مادربزرگش می فرستند و راهی سفر می شوند تا شاید بتوانند مسیر جدیدی را در زندگیشان پیدا کنند.

بخشی از متن کتاب

در غرب کارهایی دارم، به همین دلیل سر راه در این شهرک توقف می‌کنم که زن سابق‌ام زندگی می‌کند. چهار سال می‌شود همدیگر را ندیده‌ایم. اما هر وقت مطلبی از من منتشر می‌شد یا در مجلات و روزنامه‌ها خبری یا مصاحبه‌ای چاپ می‌کردند، برایش می‌فرستادم.

نمی‌دانم به چه منظوری این کار را می‌کردم، فقط می‌دانم که فکر می‌کردم برایش جالب باشد. در هر حال، هیچ‌وقت محل نگذاشت. ساعت نه صبح است، قبلاً تلفن نکرده‌ام، راستش خودم هم نمی‌دانم دنبال چه آمده‌ام. ولی به خانه راهم می‌دهد. 

تعجب هم نمی‌کند، روبوسی در کار نیست، با هم دست هم نمی‌دهیم. مرا به اتاق نشیمن می‌برد. ننشسته قهوه می‌آورد. بعد درمی‌آید به گله‌گزاری. می‌گوید من باعث افسردگی‌اش شده‌ام، کاری کرده‌ام که احساس می‌کند بی‌دفاع و سرافکنده است. اشتباه نکن، من راحتم.

نقد کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن

داستان های کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن دریچه ای است به دنیای آدم های معمولی با همه تلخی ها و ناکامی ها و شادمانی های بی مقدار و ناامیدی هایشان. در دنیایی که همه درها را محکم به روی آدم می بندند و فرومایگی عامل غبطه آدم هاست.

پنجره خیال کارور، پنجره جادویی داستان نویس امروزی است با پهنایی به وسعت دریا و بی انتهایی کبود آسمان، آسمانی که هر جا بروی همین رنگ است. کارور در سال 1388 در سن 50 سالگی از دنیا رفت.

مطالعه کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن را به همه طرفداران این نویسنده موفق و معروف توصیه می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

کتاب هر وقت کارم داشتی تلفن کن

عنوان کتاب: هر وقت کارم داشتی تلفن کن

نویسنده: ریموند کارور

مترجم: اسدالله امرایی

تعداد صفحات کتاب: 268 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتابی که بازتابی از وضع اجتماعی جامعه‌ی ژاپن در زمان جنگ و کمی پس از آن است. شخصیت‌ اصلی این کتاب، زنی بیست و نه ساله از طبقه‌ی اشرافی ژاپن است که همراه با مادرش در خانه‌ی مجلل‌شان در توکیو...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 944
میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای گوناگون جایگاه ویژه ای براي کمک به سلامت و درمان بیماری ها دارد. عناب از میوه های بسیار موثر است که علاوه بر خاصیت های تغذیه ای دارای موارد استفاده زیادي بعنوان یک گیاه دارویی است .
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 901

6 پاسخ

  1. مجموعه داستانهای کوتاه درباره ادمهای معمولی و اولین کتابی که از کارور خواندم و خیلی چسبید. خوشحالم که خواندمش.

    1. ایمیل پشتیبانی برای شما ارسال شده است. لطفا بررسی کنید.

  2. سلام ده روزه اكانت خريدم كتابهاى ريموند كارور را دانلود كنم . امكانش را نميدهد! راهنمايى ميفرماييد🙏

    1. با سلام.
      طبق بررسی های انجام شده حساب vip شما فعال است و کافی‌ست وارد حساب کاربری خود شده و پست های مربوطه را جستجو کنید. دکمه دانلود در انتهای هر پست قرار دارد. در صورتی که در دانلود فایل مشکلی دارید لطفا در تلگرام به آیدی یکی از ادمین ها و یا به آدرس info.nbookcity@gmail.com ایمیل ارسال کنید.

      اطلاعات بیشتر در صفحه راهنمای کاربر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *