اختلالات دفع ادرار

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
اختلالات دفع ادرار (nbookcity.com)

دانلود کتاب اختلالات دفع ادرار

کتاب اختلالات دفع ادرار اثری از رضا پوردست گردان می‌باشد که به سایت اهدا شده است.

در سیستم ادراری، کلیه ها ادرار تولید می کنند. ادرار توسط لوله هایی به نام حالب به مثانه انتقال می یابد. 

وظیفه مثانه ذخیره ادرار و تخلیه آن در زمان مناسب است. این وظیفه منوط به هماهنگی بین عضله مثانه و دریچه خروجی مجرا می باشد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب اختلالات دفع ادرار می‌خوانیم: سرطان مقعد از علل  اختلالات ادراری است .کانال مقعد یک لوله کوتاه است که در انتهای رکتوم شما توسط عضله احاطه شده است. وقتی حرکات روده دارید مطفوع بدن شما را از روده از طریق کانال مقعد خارج می کند. 

سرطان هنگامی شروع می شود که برخی از سلولهای بدن بدون توقف تقسیم می شوند. با رشد سرطان ممکن است در بافت های مجاور باقی بماند یا در قسمت های دیگر بدن گسترش یابد  فرآیندی به نام متاستاژ. سرطان مقعد در سلول های اطراف یا فقط در داخل دهانه مقعد شروع می شود. 

ممکن است فرد در ناحیه مقعد به سلول های سرطانی مبتلا شود. با گذشت زمان این سلول ها احتمال ابتلا به سرطان را دارند. اگرچه این بیماری متفاوت از سرطان مقعد درمان می شود دلیل آن است که زودتر درمان شود.

در جای دیگری از کتاب می خوانیم:

در صفحه 31 کتاب اختلالات دفع ادرار آمده: سرطان مثانه در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد و معمولا در افراد مسن بیشتر دیده می شود . هر چند ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. سرطان مثانه اغلب در سلول ها (سلول های ادراری) که داخل مثانه شما قرار دارند شروع می شود. (اندام تو خالی و عضلانی در قسمت تحتانی شکم شما که ادرار را ذخیره می کند).

اگر چه این بیماری در مثانه بسیار متداول است اما همین نوع سرطان می تواند در سایر قسمت های سیستم زهکشی مجاری ادراری نیز رخ دهد. حدود هفت از هر ۱۰ سرطان مثانه که در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند، در مراحل اولیه سرطان مثانه قابل درمان است. 

با این حال، حتی سرطان مثانه در مراحل اولیه ممکن است در مثانه عود کند. به همین دلیل، افراد مبتلا به سرطان مثانه به طور معمول سال ها پس از درمان به آزمایشات پیگیری نیاز دارند…

اختلالات دفع ادرار

عنوان کتاب: اختلالات دفع ادرار

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب:‌ 67 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

مهارت های زندگی، مجموعه ای از تکنیک ها، اصول و قواعدی است که زمینه تعامل و سازگاری انسان ها را با محیط و اطرافیان فراهم می سازد. با مجهز شدن به این مهارت ها می توان در برابر مشکلات پیرامونی برخوردی منطقی و کارساز داشت...
بروزرسانی: 7 روز قبل
تعداد بازدید: 1075
در این کتاب تاریخ بشر از انسان‌های نخستین و دوران پیش از تاریخ آغاز شده و سپس به دوران شکل‌گیری تمدن در آسیا، مصر، ایران، یونان و… می‌پردازد. پس از آن با نزدیک شدن به قرون وسطی و آغاز مسیحیت اروپا، به تفصیل تاریخ روم و اروپا مورد کند و کاو نویسنده قرار می‌گیرد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 3022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *