از اروپا و آمریکای لاتین

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
از اروپا و آمریکای لاتین (nbookcity.com)

دانلود کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

نویسنده در کتاب از اروپا و آمریکای لاتین، طیف گسترده‌ای از موضوعات اجتماعی روز را به گونه‌ای داستانی روایت کرده است.

از جهت سیاسی ـ اجتماعی آمریکای لاتین تقریبا تمامی کشورهای جنوب ایالت متحده آمریکا شامل مکزیک، بیشترکشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی، همچنین کشورهای حوزه کارائیبی و پرتغالی را در بر می‌گیرد که بر این اساس آمریکای لاتین 20 کشور مستقل دارد. یکی از ویژگی‌های نوشته‌های کتاب این است که؛ حوادث آن، در فاصله زمانی سال‌های ١٩٥٥ تا ١٩٦٠ میلادی به وقوع پیوسته است. بنابراین مانند مجموعه داستان می‌توان آن را مطالعه کرد و لذت برد.

نوشته‌ها بر اساس موضوعات روز شکل گرفته‌اند و بسیار گسترده هستند مانند:«از قضیه جنایتی معمایی در شهر رم گرفته تا جشنواره سینمایی ونیز و رقابت دو هنرپیشه معروف ایتالیایی – سوفیا لورن و جینا لولوبریجیدا – و ماجراهای سفر گابریل گارسیا مارکز به مجارستان و روسیه.» بر اساس تنوع و گوناگونی مطالب کتاب پیش رو را می‌توان مانند مجموعه داستان خواند و لذت برد.

خلاصه کتاب

کتاب از اروپا و آمریکای لاتین مجموعه‌ای است از نوشته‌های پراکنده و مقالات «گابریل گارسیا مارکز»، نویسندة کلمبیایی (1928 م)، که از سپتامبر 1955 تا سال 1960 به نگارش درآمده است. اغلب این نوشته‌ها، در روزنامة «ناظر» بوگوتای کلمبیا به چاپ رسیده است. مطالب اثر، ابتدا با گزارش کوتاهی از جشنوارة سینمایی «ونیز» شروع می‌شود و در میان نقل گزارشات، ماجرای قتل دختری جوان نیز روایت می‌شود.

نگارنده در کتاب از اروپا و آمریکای لاتین، طیف گسترده‌ای از موضوعات اجتماعی روز را به گونه‌ای داستانی روایت کرده است. بخشی از نوشته‌ها نیز، مربوط به سفر مارکز به مجارستان و روسیه است. قلم جذّاب و شیوای نویسنده در این اثر، حاوی نکات جالب و آموزنده‌ای در حرفة روزنامه‌نگاری نیز می‌باشد.

بخشی از متن کتاب

برای توصیف میهمان نوازی اهالی وین باید جریان اولین صبحانه ام را تعریف کنم. جلو رستورانی نوشته بودند: Milch. بلافاصله داخل شدم و گفتم: «Milch.» آنها هم برایم یک لیوان شیر آوردند. درست مثل این که برایم یک لیتر بنزین آورده باشند. ولی، برحسب تصادف، خانمی که صاحب آن جا بود پسری داشت که در دانشگاه، زبان های خارجی می خواند اما نمی دانست اسپانیایی را با چه کسی تمرین کند. خانم به دنبال پسرش فرستاد. پسرک هم آمد. ولی چون به او نگفته بودند که برای چه احضارش کرده اند، اسپانیایی را در خانه جا گذاشته بود.

با آن چهار تا فعل دست و پا شکسته به من حالی کرد که دارد صرفا برای رضایت والدین به دانشگاه می رود. با این حال، دو تا کار دیگر را به خوبی انجام میداد. نشان دادن شهر وین به خارجی ها و رانندگی ماشین شورولت که پدر و مادرش در کریسمس گذشته به او هدیه کرده بودند.

روز سوم به لونا پارک رفتیم و آن چرخ و فلک بزرگ را دیدیم. هر کابینش درست به اندازه یک واگن قطار است. در یکی از همین کابینها در فیلم مرد سوم، اورسون ولز کم مانده بود به جوزف کاتن تیراندازی کند. ولی موضوع جالب توجه چیز دیگری است. در آن پارک تفریحی وسیع، دکه هایی وجود دارند که اغذیه می فروشند، در هوای باز: کوفته های گوشتی، عصاره نیشکر، سوسیون و ذرت کباب شده. موفق شدم لغت «ذرت» را به آلمانی بگویم.

خود آلمانی ها هم همان لغت را می گویند. در همان جا یک پیست رقص هم هست که با پول خردی می توانی بروی و برقصی. یک ارکستر هم مدام آهنگ های آمریکای لاتین را می نوازد. داشتند یکی از آهنگ های رافائل اسکالونا را می نواختند. صبح امروز داشتند آهنگ رقص «کومبيا» را می زدند. ارکستر برای نیم ساعت استراحت، آهنگ های کلمبیایی را در نظر می گیرد. در آن سالن عظیم و پر از دود، سوسیون می خوردم و کومبیا میرقصیدم. به نظرم می رسید ارزشش را نداشت که از روی اقیانوس اطلس عبور کنم تا خودم را به جشن های کلمبیایی برسانم.

نقد کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

کتاب از اروپا و آمریکای لاتین مربوط به یکی از فعال ترین دوره های گابریل گارسیا مارکز در زمینه روزنامه نگاری است: دوره تجربه های شدید سیاسی ، پویایی ایدئولوژیک ، غنی سازی سبک. در حقیقت ، او بسیار تلاش میکرد تا مقالاتش بلافاصله در صفحات مجلات چاپ و ترجمه شود . پنج سال بعد ، شاهکار خود ، “صد سال تنهایی” را عرضه کرد.

اگر از طرفداران قلم این نویسنده بزرگ هستید خواندن کتاب حاضر را به شما توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی
Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 24

عنوان کتاب: از اروپا و آمریکای لاتین

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1982

مترجم: بهمن فرزانه

تعداد صفحات کتاب: 207 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر با عناوین: موفقیت بامبویی و ۲۱ قدم تا موفقیت نیز ترجمه شده است. بامبو را آب بده، تشبیهی است از موفقیت. مفهومی اقتباس شده از نوعی بامبو که فرآیند رشد و نمو آن شبیه هیچ گیاه دیگری در جهان نیست. 
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 421
رمان من پیش از تو اثر جوجو مویز  یکی ازپرفروش‌ترین کتاب های نیویورک تایمز وسال 95 درایران است. من پیش از تو داستان قصه‌ ای‌ ست که در خاطره‌ها می‌ماند. جوجو مویز تاکنون دو بار موفق به کسب جایزه‌ی انجمن رمان‌نویسان رمانتیک شده است...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 34157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *