از سکس تا فراآگاهی

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
از سکس تا فراآگاهی (nbookcity.com)

دانلود کتاب از سکس تا فراآگاهی

از سکس تا فراآگاهی سخنان فی البداهه اشو برای دوستان در بمبئی می باشد که به صورت کتاب در آمده و در اختیار علاقمندان عزیز قرار گرفته است.

در ادامه هدف کلی  این کتاب ارزشمند و بخش هایی از جملات قابل تامل اشو را با هم مرور می کنیم.

خلاصه کتاب

اشو در کتاب از سکس تا فراآگاهی، همان زرتشت نیچه است. او کیفیت اشراق را درک کرده و در پی نوشاندن شهد شیرین خرد به جامعه است. اما همانگونه که انسان والای نیچه تنهاست، اشو نیز میکوشد تا به تنهایی آن آرمان های کهنه روزگاران کهن را تحقیر کند. گفتار اشو در این اثر، به صورت نوعی میان پرده، ترانه های با شکوه در ستایش زندگی در طبیعی ترین حالت آن است.

در قیاس اشو با نیچه نوعی نا هماهنگی به چشم می‌خورد، که البته این ناهماهنگی در ظاهر است، زرتشت نیچه در سومین بازگشت به سوی جامعه، ناخودآگاهی خوشبختی را تمجید میکند در حالی که اوشو خوشبختی را مرگ ناخودآگاه می داند و هوشیاری را ستایش می کند. پیداست که منظور دو اندیشمند بجز در ظاهر با هم در هماهنگی محض است. در آخرین تلاش اوشو انسان را به پذیرش خداوند به عنوان مجموعه ماکسیمال هستی دعوت میکند و مانند نیچه نظریه مرگ خدا را به گونه ای دیگر بیان می‌کند.

اشو در کتاب از سکس تا فراآگاهی از اتهام ایجاد نظام منحط اخلاقی مبراست. تئوری های او برآمده از پاک ترین اعماق خودآگاهی اوست. این اثر اگر چه مجموعه سخنرانی های مخفیانه اوشو در میان مردم است اما نوعی اصالت تام را حفظ میکند. این کتاب، دعوت اشو از جامعه برای رسیدن به معنویتی است که از خرد بالاتر است.

بخش هایی از متن کتاب

تا زماني كه طبيعي بودن سكس با تمام قلب پذيرفته نشود، هيچكس نمي تواند كسي را دوست بدارد. مي خواهم به شما بگويم كه سكس الهي است. انرژي سكس انرژي الهي است، انرژي خدايي است. براي همين است كه اين انرژي مي تواند زندگي جديد بيافريند. جنسيت بزرگ ترين و اسرارآميزترين نيرو است. تمام اين ضديت با سكس را دور بيندازيد. اگر مي خواهيد عشق در زندگيتان ببارد، ازاين ستيز با سكس دست بكشيد. سكس را با سرور بپذيريد. قداست آن را تحسين كنيد.

يك كتاب شهرت جهاني  يافت، در دنيا انگشت نما شد. اين كتابي نيست كه با موافق سكس باشد، تنها كتابي در اين عالم است كه با سكس مخالف است، ولي عجيب است… اين كتاب مي گويد كه راهي براي رفتن به فراسوي سكس وجود دارد، مي توانيد به وراي سكس برويد. معني از سکس تا فراآگاهی همين است. شما در مرحله ي جنسيت هستيد، درحالي كه بايد در مرحله ي فراآگاهي باشيد. و مسير آسان است:

فقط سكس بايد بخشي از زندگي مذهبي شما باشد، بايد چيزي مقدس باشد. سكس نبايد چيزي قبيح باشد، نبايد به صورت چيزي زشت ديده شود، نبايد سرزنش و محكوم شود، نبايد سركوب شود، بلكه بايد حرمتي عظيم داشته باشد،زيرا ما از آن زاده شده ايم. سكس خود منبع حيات ما است. در پشت اشتياق براي سكس، يك تجربه ي مذهبي، يك تجربه ي روحاني وجود دارد. اگر بتوانيم از آن تجربه آگاه شويم، مي توانيم به وراي سكس برويم.اگر نه، در سكس زندگي خواهيم كرد و در سكس خواهيم مرد.

در پایان خواندن کتاب از سکس تا فراآگاهی را به همه علاقه مندان به سخنان ارزشمند اشو پیشنهاد می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 20,411 بار

Osho%20 %D8%A7%D8%B4%D9%88 1

عنوان کتاب: از سکس تا فراآگاهی

سخنان فی البداهه اوشو برای دوستان در بمبئی

نویسنده: اُشو

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 77 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.26 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب چهار میثاق پیامی‌ست از مردمان گذشته برای مردمان امروز که به ما کمک می‌کند تا همان اصول اولیه را رعایت کنیم و به دوستی با خودمان و ارتقاء کیفیت زندگی برسیم. کتاب چهار میثاق، اثر دون میگل آنخل روئیز، یکی از تأثیرگذارترین...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2278
کتاب پنج حلقه قدرت فقط یک رساله نظری نیست موساشی روش خود و پی بندی روانشناسانه و فلسفی آن را از تجربه عملی  به دست آورد.قصد او آن بود که این نوع برخورد با زندگی می تواند درهر کاری که هر روز انجام می دهید و در هر زمانی بکار گرفته شود. به اندازه کافی به...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 11307

یک پاسخ

  1. باید بقدری دریار باره سکس بگوییم و بنویسم تا قبح قضیه بریزد و یک موضوع عادی باشد در سوئد نمایشگاه سالانه آلت های مرد و زن دارند تا یک مسئله عادی شود در اکثر کشورها افراد زیادی هستند که در حین کار فکرشان به زیر شکمشان است زیرا همیشه احساس کمبود و نیاز می‌کنند زیرا آنرا از کودکی سرکوب کردند بعنوان یک مسئله پیش پا افتاده و بی اهمییت نبوده و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *